Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن صبوری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در سالن جلسات استانداری قم افزود: امسال از محل اعتبارات طرح های با نام ملی فقط یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و توسعه این طرح اختصاص یافته است.
وی با اشاره به گزارش عملکرد پروژه های ملی اداره کل راه و شهرسازی قم در سال ۹۷ بیان کرد: در مبحث پروژه های ملی متمرکز ۵ طرح در رابطه با اصلاح نقاط حادثه خیز، توسعه و تکمیل راه های روستایی، مطالعات شناسایی و امکان سنجی پروژه ها ، مطالعات ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی و کمک به بهسازی و نوسازی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای اجرای این ۵ پروژه ملی متمرکز ۱۳ میلیارد تومان اعتبار به استان قم اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به عملکرد طرح های ملی با نام سال ۹۷ بیان کرد: بهسازی محور قم-نیزار، بهسازی محور قم-تهران، بهسازی و اتصال راه اصلی قم-ساوه و قم به سلفچگان و محور قم به جاده گرمسار و احداث کمربندی قم از جمله مهمترین طرحهای استان بوده است.
صبوری تاکید کرد: برای احداث کمربندی قم جلسات مقدماتی با سرمایه گذار انجام و بعد از اخذ مجوز از دولت عملیات عمرانی این کمربندی به صورت رسمی آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به جدول عملکرد استانی سال ۹۷  گفت: تکمیل راه دسترسی مسیر پردیسان- کهک با اعتبار یک میلیارد تومان و احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان ۷۲ تن از جمله مهمترین اقدام های انجام شده در این بخش است.
وی با بیان اعتبارات سازمان ملی و مسکن سال گذشته گفت: تکمیل بلوار امام علی(ع) با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از مهمترین طرح های استان در این بخش بوده است.
صبوری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲۰ تن قیر و آسفالت برای توزیع در محلات هدف بازآفرینی شهری در سطح معابر شهر قم توزیع شد.
وی ادامه داد: همچنین سال ۹۷، یک هزار و ۳۲۵ تن قیر برای راه های اصلی و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن نیز برای راه های روستایی استفاده گردید.
وی با اشاره به بند الف تبصره ۱۸ بیان کرد: سال ۹۷ بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این محل برای بهسازی و احداث مراکز خدماتی در محدوده بافت فرسوده شهر قم هزینه شد.
مدیرکل راه و شهرسازی قم در مبحث اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای سال ۹۸ گفت: در ردیف استانی ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به اداره کل راه و شهرسازی اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز، توسعه و تکمیل راه های روستایی، بهسازی محور ساوه- تفرش، ارتقای راه اصلی کهک به لنگرود و احداث مسیر جمکران به کهک از جمله طرح های فعال سال جاری می باشد.
صبوری گفت: از سال ۹۶، ۸ عدد دستگاه شتاب نگار تهیه و خریداری شده و آمادگی نصب این شتاب نگارها برای استان نیز فراهم شده است.
وی با اشاره به اعتبارات طرح های ملی با نام سال ۹۸ تصریح کرد: همچنین بهسازی محور-تهران با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و بهسازی محور قم-نیزار با اعتباری ۲ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: احداث جاده قم-کهک با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، احداث کمربندی قم در قالب سرمایه گذاری با رقم اعتباری پیش بینی شده ۴۳۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: درطرح های عمرانی استانی سال ۹۸ نیز اعتبار ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی پیش بینی شده است.
صبوری عنوان کرد: از محل بند ه تبصره یک، برای بهسازی روکش آسفالت محلات هدف بازآفرینی پیش بینی های مطلوبی صورت گرفته است، پیش بینی می شود امسال ۹۲۰ تن در مجموعه در سطح استان توزیع شود.
در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.
وی با اشاره به جز ۲ بند ب تبصره ۸ اظهار داشت: برای احداث و تکمیل فاضلاب شهرک پردیسان پیشنهاد اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از اعتبارات ملی به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور استاندار قم برگزار و آخرین وضعیت پروژه های اداره کل راه و شهرسازی، مشاغل خانگی و همچنین تامین اعتبار مجتمع فرهنگی هنری خیابان امام خمینی (ره) مورد بررسی قرار گرفت.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم راه و شهرسازی اعتبارات استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در حال حاضر نیز ٩ پیمانکار در مسیر طرح باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در حال فعالیت هستند و اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح گردشگری تعیین شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی هدایت در نشستی با پیمانکاران پروژه‌های بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) و نفرآباد اظهار کرد: پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است، به مرحله تکمیل و بهره برداری نزدیک شده و در طی ماه‌های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) به وسعت حدود 10 کیلومتر که با هدف کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی در سال 1383 شروع شده، با پیگیری‌های انجام شده و تلاش پیمانکاران فعال در پروژه به مرحله پایانی و بهره برداری نزدیک است.

هدایت با بیان این که این طرح به عنوان محور گردشگری مناطق 17 و 18 محسوب شده و در ادامه به رودخانه کن متصل خواهد شد، عنوان کرد: در حال حاضر نیز ٩ پیمانکار در مسیر طرح در حال فعالیت هستند و اعتبار 20 هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح گردشگری تعیین شده است.

پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) مجدداً بهره‌برداری می‌شود/ پیشرفت فیزیکی پروژه تا پایان سال جاری به 80 درصد خواهد رسید

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص پروژه بازآفرینی نفرآباد تصریح کرد: این پروژه یکی از کاملترین پروژه‌های بازآفرینی در کشور است که در ابعاد مختلف، بازآفرینی در آن صورت می‌گیرد. در محله نفرآباد هم مسکن الگو می‌سازیم و هم خدمات در حال افزایش است، دولت را هم پای کار آورده ایم تا بخشی از خدمات که در تکلیف قانونی دولت قرار دارد، انجام شود.

به گفته هدایت، طرح ویژه محله تاریخی نفرآباد در اسفندماه 1400 تدوین و با همراهی‌های کمیسیون ماده 5 در شهریورماه 1401 تصویب شده است و عملیات اجرایی این پروژه با پیگیری شهرداری و تلاش پیمانکاران در حال پیشرفت است. گفتنی است در این جلسه چالش ها و ملاحضات پیمانکاران برای پیشبرد پروژه مطرح شد و در ادامه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نکاتی را جهت رفع موانع و تسریع در روند پیشبرد و تکمیل پروژه ها متذکر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • پرونده اَبرچالش گیلان در انتظار ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • فریاد حیدر حیدر مردم قم در حرم حضرت معصومه(س)
  • تجمع قمی‌ها در حرم حضرت معصومه در حمایت از عملیات سپاه