Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رودبار، محمد صالح ضیایی گفت: کتاب ارزش و اهمیت ویژه ای از گذشته تاکنون برای بشریت داشته است و موجب تعالی افراد می شود و ترویج استفاده از کتابخانه های الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود برخی مدارس بلااستفاده در شهرستان رودبارگفت: می توان از ظرفیت مدارس بلااستفاده شهرستان در بخش کتابخانه های عمومی بهره برد و از کتابخانه های موجود مدارس هم بهره کافی را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید به تحقق تعهدات شهرداران نسبت کتابخانه های عمومی گفت: شهرداران و بخشداران می بایست توجه بیشتری به کتابخانه های عمومی داشته باشند و در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

ضیایی اقدامات تبلیغی در جهت ترویج کتابخوانی را به طور مستمر مورد تاکید قرار داد و گفت: هر چقدر در این زمینه تلاش شود به اعتلای فرهنگی و ارتقاء دانایی کمک می شود.

فرماندار همچنین وسعت و پراکندگی این شهرستان را یادآور شد و گفت: نگاه مسئولان استان نسبت به شهرستان رودبار در بخش امکانات و تخصیص اعتبارات، نگاه مثبت، عدالت محور و مهربانانه باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: کتاب و کتابخوانی در بالا بردن سطح کیفی سواد دانش‌آموزان کمک شایان می‌کند و می‌طلبد موضوع کتابخوانی در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


پریسا کرمی با اشاره به اهمیت و مزایای عضویت هوشمند کتابخوان‌ها در کتابخانه های عمومی گفت: عضویت هوشمند کتابخوان ها این امکان را به فرد می دهد که از تمام کتابخانه های عمومی سراسر کشور استفاده کند.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: خیرین کتابخوان می‌توانند بارقه امید را در حوزه کتاب ایجاد کنند و سبب بالندگی این حوزه شود.

کرمی با اشاره به اهمیت استقرار کتابخانه های سیار در استان بیان کرد: کتابخانه های سیار بویژه در روستاها سبب شکوفایی و رونق کتابخواتی در مناطق مختلف می شود.

وی با اشاره به ظرفیت ارزشمند کتاب و کتابخوانی در رودبار افزود: چالش هایی در بخش کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار وجود دارد که در سطح استان تلاش می کنیم نسبت به رفع آن اقدام شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانش آموزان فرماندار کتابخانه های عمومی مدیرکل کتابخانه های عمومی کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، محسن افشارچی، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: طی دوسال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و یکی از ویژگی‌های مسئولین این دستگاه پیگیری مداوم امور است.

افشارچی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشا خیر و به نفع مردم است، افزود: از فرمانداران و مسئولین استان در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تاثیرگزار بنگرند و در این راستا عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد؛ کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را دربر می‌گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از اهداف مهم ما است و ترویج کتاب و کتابخانه و تربیت فرهنگی منشا خیر و به نفع مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله، باید و نبایدهای حقوق شهروندی و... است. در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

استاندار زنجان ضمن اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان، گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی و صدا و سیما برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، راه آهن و ترمینال محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان استندهای ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافرین ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند