Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@23:56:28 GMT

سردار به دایی رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۴۷۳۶

به گزارش سایت نود، سردار آزمون یک‌بار دیگر در رقابت‌های اروپایی خوش درخشید. او در دیدار دیشب لیون- زنیت زننده تک‌گل تیمش بود. سردار پیش از این دوبار هم با پیراهن روستوف در لیگ قهرمانان اروپا دروازه حریفان را باز کرده بود. به‌این‌ترتیب او هم‌اکنون به سه گل در لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و در کنار دایی بهترین گلزن ایرانی این رقابت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به امروز چهار ملی‌پوش ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده‌اند. 

علی دایی؛ 2 دوره/ 15 بازی / 3 گل: اینجا هم پیشتازی با علی دایی است. جالب اینکه در یک شب اولین ایرانی‌های لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفتند. در 30/ 9/ 1998 علی دایی در بازی بایرن‌مونیخ- منچستر به میدان رفت و مهرداد میناوند در دیدار اشتروم گراتس- اینتر. از آنجا که دایی زودتر از میناوند وارد میدان شد، او می‌تواند لقب اولین ایرانی را که بازی در لیگ قهرمانان را تجربه کرده از آن خود کند. حضور در بایرن‌مونیخ این فرصت را برای علی دایی پیش آورد که بازی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. دایی در فصل 99-98 عضو بایرن بود و با این تیم تا فینال هم بالا آمد. دایی همان‌طور که در فینال فرصت بازی پیدا نکرد، در بازی‌های قبل هم بیشتر پشت خط ماند و درمجموع چهاربار به میدان رفت که بازی با منچستر در مرحله گروهی یکی از آنهاست. دایی در آن فصل موفق به گلزنی نشد. فصل بعد اما فصل آقایی دایی در اروپا بود؛ او با هرتابرلین، لیگ قهرمانان را به لرزه درآورد. 11 بار به میدان رفت و با دو گل تاریخی‌اش به چلسی و گلزنی به میلان با سه گل به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. در آن مقطع بازی‌های دور دوم هم گروهی انجام می‌شد و همین موضوع به دایی کمک کرد تا بازی‌هایش در لیگ قهرمانان زیاد شود.

سردار آزمون؛ 2 دوره/ 7 بازی/ 3 گل: این فصل دومین فصل حضور سردار آزمون در لیگ قهرمانان اروپاست. او سه سال پیش با پیراهن روستوف شش بازی در این رقابت‌ها انجام داد و موفق شد دو گل بزند؛ دو گل ارزشمند مقابل بایرن‌مونیخ و اتلتیکو مادرید. سردار با گلزنی مقابل لیون سه‌گله شد و به دایی رسید. این بازیکن این فرصت را دارد تا با زدن یک گل دیگر در لیگ قهرمانان اروپا به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.

مهدی مهدوی‌کیا؛ دو دوره /11 بازی/ 2 گل: موشک ایرانی ‌هامبورگ موفق شد دو فصل با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. در فصل 2000-99 در شش بازی هامبورگ در پنج بازی به میدان رفت و موفق شد به یوونتوس و لاکرونیا هم گل بزند. بازی مهدی مقابل یوونتوس یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های یک ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان است. مهدی و هامبورگ در فصل 2007-2006 هم به لیگ قهرمانان رسیدند که مهدوی‌کیا در هر شش بازی تیمش، از جمله دو بازی برابر آرسنال بازی کرد. در هر دو فصل هامبورگ از گروهش بالا نرفت وگرنه بازی‌های مهدوی‌کیا بیشتر هم می‌شد.

 علی کریمی؛ سه فصل/ 6 بازی/ یک گل: جادوگر هم سابقه سه فصل حضور در لیگ قهرمانان را دارد، بااین‌حال او خیلی کم به بازی گرفته شد. کریمی همچنان آخرین گلزن و بازیکن ایرانی لیگ قهرمانان است. در فصل 2006-2005 که کریمی یک نیم‌فصل رؤیایی در بایرن داشت و در اکثر بازی‌ها ثابت بود، در لیگ قهرمانان بیشتر نیمکت‌نشین می‌شد. درمجموع او سه بازی مقابل راپید وین، بروخه بلژیک و میلان انجام داد. گل او به راپید وین در تاریخ 22/11/ 2005 آخرین گل یک ایرانی در لیگ قهرمانان بود. آزمون در سال 2016 پس از 11 سال این طلسم را شکست. کریمی در فصل بعدش هم دو بازی با پیراهن بایرن مقابل اسپارتاک مسکو و اسپورتینگ لیسبون انجام داد. او شاید تصور نمی‌کرد دیگر رنگ لیگ قهرمانان اروپا را ببیند، اما انتقال عجیبش به شالکه چنین فرصتی را برایش پیش آورد. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه‌شماری بایرن: شاید این ستاره به رئال برسد

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ هفته آینده در چهارچوب دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آلیانز آرنا میزبان رئال مادرید خواهد بود و امیدوار است که بتواند با کسب پیروزی در این بازی شرایط را در بازی برگشت برای خودش بهتر کند.

شاید کمتر کسی انتظار داشت که شاگردان توماس توخل با توجه به فصل پرفراز و نشیبی که در بوندسلیگا پشت سر گذاشته بودند بتوانند برابر آرسنال به پیروزی برسند و به جمع چهار تیم برتر رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنند اما این اتفاق افتاد تا آنها در یک قدمی فینال قرار بگیرند.

با این حال، مصدومان بایرن باعث نگرانی کادر فنی و هواداران این تیم شده اما به نظر می‌رسد که یکی از آنها شاید فرصت حضور در میدان برابر رئال مادرید و کمک به تیمش در این بازی سخت و حساس را داشته باشد.

تصاویر منتشر شده از تمرین امروز بایرن مونیخ نشان می‌دهد که گنابری از شرایط بهتری نسبت به گذشته برخوردار است و کار با توپ را آغاز کرده است و این می‌تواند خبری بسیار خوب و امیدبخش برای کادر فنی این تیم باشد. پزشکان بایرن تمام تلاش‌شان را به کار خواهند گرفت تا بتوانند این بازیکن را تا سه شنبه هفته آینده آماده حضور در میدان کنند.

دیگر خبرها

  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • لحظه‌شماری بایرن: شاید این ستاره به رئال برسد
  • ستاره لورکوزن: بایرن شانسی مقابل رئال ندارد
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • تاکید ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم
  • ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • پلی به گذشته - برتری 4-0 بایرن مونیخ مقابل بارسلونا (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/23) / فیلم
  • برتری 1-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل کریم بنزما (لیگ قهرمانان اروپا - 2014/4/23) / فیلم
  • واکنش سردار بعد از گلزنی و شکست رم