Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»  ، امیرابراهیم رسولی فعال رسانه ای در برنامه "انعکاس" رادیو گفت وگو که به موضوع جریان های رسانه ای پشت پرده دختر آبی و اخبار جعلی اختصاص داشت، گفت: ٣ دسته در این خصوص وجود دارند؛ یک دسته غافلین هستند که مخاطب جزو این دسته است و دو دسته دیگر بر این گروه تأثیر می‌گذارند که مغرضین و کاسبان سیاسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: سایتی که منصوب به دو جریان قدرت است در این دروغ پردازی وارد می شود و نقش ایفا می کند و در کنار آن برخی افراد هم که جایگاه دارند در این فضا دروغ می گویند و به راحتی به فاصله چند ساعت میخواهند اشتباهشان را اصلاح کنند در حالی که شاید دیگر مخاطب آن زمان نباشد که بشنود.
وی با بیان اینکه امروز ۶٠٠ نفر از فعالان رسانه علیه این سایت به رئیس دستگاه قضا نامه نوشتند و خواستار برخورد با آن هستند، گفت: سایت خبرآنلاین که در پشت صحنه آن فردی که به  رئیس جمهور نزدیک است و از طرفی به  رئیس مجلس هم گرایش دارد در این سایت مؤثرند یک دروغ را منتشر کرده حال مخاطب چه گناهی کرده است؟
رسولی در خصوص تأثیر سواد رسانه ای در این جریانات گفت: یک سری به اسم کاسب سیاسی دروغی را منتشر می کنند و یک نماینده مجلس دروغی را مطرح میکند حالا هرچقدر هم از سواد رسانه ای بگوییم مردم می‌گویند نماینده مجلس گفته است پس حرف چه کسی را باید باور کرد؟ از این رو سواد رسانه مرحله بعدی است.
وی در عین حال رسانه های بیگانه را که با نظام و مردم مشکل دارند جزو مغرضین دانست و گفت: اما کسی که در داخل به این دروغ پرداخته کاسب سیاسی است و می خواهد از این آب گل آلود برای انتخابات ۴ ماه بعد ماهی بگیرد و ما در یک جایی باید تکلیفمان را با آنها مشخص کنیم.
این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: کسی که در داخل می تواند به منابع دست یابد اما با زدن توییت و یا مصاحبه بدون پشتوانه وارد این بازی میشود مقصر اصلی است از این رو مردم تقصیری ندارند چرا که کسی دارای جایگاه این دروغ را مطرح میکند و طبیعی است مردم باور کنند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دختر آبی مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس

مجری شبکه منحله من و تو روایتی قابل توجه از پروژه‌های فریب کارانه ضدانقلاب که با ادعای تجاوز و ضرب و شتم زنان برای انحراف افکارعمومی همراه بود، ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، سالومه سیدنیا، مجری شبکه منحله منوتو طی پستی در شبکه ایکس ( توییتر سابق) زنانی که در پروژه‌های ضدانقلابی ذیل شعار "زن زندگی آزادی" فعالیت می‌کردند را فریبکار و حرف‌های این عناصر را غیر قابل باور توصیف کرد و نوشت:

«متاسفم که این فرقه جنون و دار و دسته‌اش کاری کردند که وقتی بیانیه می‌دهند برامون باور پذیر نیست…»

وی افزود: «پروژه‌هایی مثل سپیده قلیان‌ها و نازیلا معروفیان‌هاتون رو دیدیم… گلرخ ایرایی‌ها و آتنا دائمی‌هاتونم شناختیم …کسانی که خود من سال‌ها با جون و دلم ازشون حمایت کردم…»

جالب است که همه این مواردی که این فرد بدان‌ها اشاره می‌کند پروژه‌هایی برای فریب افکارعمومی بود که در بطن حوادث سال ۱۴۰۱ از سوی رسانه‌های ضدانقلاب مطرح می‌شد و بعضا تا چندماه فضای سیاسی و اجتماعی کشور را درگیر خود می‌کرد اما وی همه آنان را دروغ و کلک می‌خواند.

وی تصریح کرد: «اینقدر دروغ گفتید و کلک زدید و خیانت کردین که چاقوهایتان دیگر دسته ندارد… خیانتی که شما به زنان ایران کردید مطمئنم در تاریخ ثبت خواهد شد… شک نکنید نسل‌های آینده از شما همیشه به بدی یاد خواهند کرد …»

به نظر می‌رسد سیدنیا به صوت اخیر «نرگس محمدی» اشاره می‌کند که بازهم ادعاهای واهی را علیه نظام جمهوری اسلامی طرح کرده و با مظلوم نمایی مدعی شده که زنان زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

این تحرکات سیاسی انقدر نخ نما شده و مصنوعی است که حتی عناصر ضدانقلاب نیز به آن برچسب جعلی و دروغین می‌زنند.

جالب است که مجری شبکه من و تو با اشاره مستقیم به اسم افراد آنان را دروغگو خطاب می‌کند؛ لیست اسامی که می‌توان به آن افرادی چون حسین رونقی، آرمیتا عباسی و خود نرگس محمدی و ... را نیز افزود که رسانه‌های ضدانقلاب با ادعاهایی چون تجاوز، عدم رسیدگی مناسب به بیماری و ضرب و شتم این افراد فضای مجازی را پر کردند اما بعد از آزادی و انتشار تصاویر ‌این زندانیان سیاسی که برعکس این موارد را نشان می‌داد افکارعمومی متوجه فریبی که خورده شد و بعضا فعالان مجازی با عصبانیت از این دروغ‌ها یاد کردند که با حربه سوء‌استفاده از عواطف مردم و جریحه‌دار کردن احساسات جامعه سعی کردند به اهداف خود برسند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس