Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

محمدابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بازدید اعضای این کمیته از راکتور تحقیقاتی تهران و همچنین بخش تولید رادیوایزوتوپ ‌در این مجموعه خبر داد.

وی افزود: این بازدید در راستای بازدیدهای دوره‌ای کمیته هسته‌ای در روز شنبه (30 شهریور) انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته هسته مجلس اظهار داشت: اعضای کمیته در آینده‌ای نزدیک از تاسیسات هسته‌ای اراک نیز بازدید می‌کنند و در نهایت گزارشی از بازدیدهای میدانی خود تهیه و جهت قرائت در کمیسیون امنیت ملی و همچنین جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان می‌کنند.

رضایی همچنین با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی،گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس به طور قطع اقدامات دستگاه‌های مربوطه برای کاهش سطح تعهدات برجامی را رصد کرده و گزارش آن را به وکلای‌ ملت ارائه می‌دهد.

اعضای کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای بازدیدهای دوره‌ای این کمیته از تاسیسات هسته‌ای کشور، روز سه‌شنبه (26 شهریور) از تاسیسات هسته‌ای نطنز و فردو بازدید کردند.

بررسی ۶ طرح ضد آمریکایی در کمیسیون امنیت ملی مجلس
همچنین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی طرح تحریم برخی از مقامات آمریکایی و ۵ طرح ضد آمریکایی دیگر در این کمیسیون خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به دستور کار کمیسیون متبوعش در هفته آینده، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس (روز یکشنبه 31 شهریور) به بررسی آخرین اخبار و تحولات، جمع‌بندی طرح‌ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون می‌پردازد.

وی افزود: همچنین قرار است روز (دوشنبه یکم مهر) اعضای کمیسیون نشست مشترکی با فرمانده نیروی انتظامی و معاونین وی برای مرور آخرین اخبار و تحولات برگزار کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: کارگروه روابط خارجی کمیسیون بررسی طرح تحریم برخی از مقامات آمریکایی، طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از ساخت فیلم های ضد آمریکایی، طرح الزام دولت در تعیین سرفصل "جنایات آمریکا" در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها، طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شده اند، طرح الزام دولت به اقدام قانونی علیه شرکت‌هایی که به تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا پیوسته‌اند و طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تبعیت کننده از آمریکا به کشور ایران نیز در کارگروه روابط خارجی کمیسیون  بررسی می‌شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه کارگروه امنیت کمیسیون طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی با مرکزیت شهر خوی را در جلسات هفته آتی ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: قرار است کارگروه دفاعی نیز طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را بررسی کند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است

محمد اسلامی روز دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد واکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • خاطر جمعی اسلامی از امنیت مراکز هسته‌ای کشور
  • امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است