Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: از اواخر وقت جمعه ۲۹ شهریور ماه با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان اردبیل دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت.

او بیان کرد: همچنان تا ظهر روز جمعه هفته جاری شاهد جوی پایدار با آسمانی غالباً صاف و روز‌هایی نسبتاً گرم در سطح استان اردبیل خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: از عصر شنبه ۳۰ شهریور ماه با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن ضمن افزایش ابر و نفوذ هوای خنک، در مناطقی از استان اردبیل رگبار و رعدوبرق احتمال می‌رود.

محمدی تصریح کرد: از روز یکشنبه هفته آینده ضمن کاهش محسوس دمای هوا، بارش باران توام با مه و احتمال بارش برف در ارتفاعات سبلان در سطح استان پیش بینی می‌شود و هوای سرد تا روز سه شنبه در سطح استان تداوم می‌یابد.

او از احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از مناطق استان (بویژه در شهرستان گرمی و مشگین شهر)، بارش تگرگ (بویژه در دامنه کوه‌ها و ارتفاعات) در عصر روز شنبه و تشکیل مه و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه در گردنه‌های حیران و اسالم خبر داد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بر رعایت کنترل و تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری‌ها با توجه به تغییرات محسوس دما در روز‌های شنبه و یکشنبه، محافظت از کندو‌های زنبور عسل، اطلاع رسانی و تمهیدات لازم در خصوص شروع کوچ عشایر از دامنه‌های کوه سبلان و خودداری از صعود به قله سبلان در روز‌های شنبه و یکشنبه به دلیل وزش تندباد و بارش باران و برف تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

تداوم هوای سرد تا روز سه شنبه در اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی و شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی آماده است.
 
وی افزود: از امروز بارش‌ها را به صورت تند باد‌های لحظه‌ای بیشتر در نیمه جنوبی استان داریم، بیشینه بارش‌ها برای عصر چهارشنبه است و این سامانه بارشی تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست و در ارتفاعات شاهد بارش تگرگ هستیم؛ لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

راستی افزود: طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم. 

وی گفت: طی دیروز بارش در رفسنجان، کرمان، فیض آباد راور، لاله زار، دشت خاک، بردسیر و رابر داشتیم که رابر با ۲ و دهم میلی متر بیشترین میزان بارش را داشته است.
 
راستی تصریح کرد: ریگان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • آذربایجان شرقی تا سه‌شنبه بارانی می‌شود
  • بارش پراکنده در خراسان جنوبی
  • وزش تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده تا اواسط هفته در اصفهان/ ثبت دمای ۳۳ درجه در استان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۱ اردیبهشت