Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد راستی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازی‌های درمانی دارای جایگاه ویژه ای در درمان اختلالات جسمی و روحی است و به عنوان یک فناوری جدید در دنیا هنوز جای کار بسیاری برای توسعه آن به ویژه در کشورمان با توجه به ظرفیت‌هایی مانند نیروی انسانی وجود دارد.

وی اظهار داشت: بازی های رایانه ای علاوه بر عملکرد سرگرمی برای اهداف آموزشی، پژوهشی، تبلیغاتی و درمانی از جمله برای درمان بیماری‌هایی مانند فلج مغزی، بیش فعالی، نارسا خوانی، اوتیسم و ناتوانی حرکتی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستی افزود: طراحی بازی‌های درمانی نیاز به وجود زنجیره کاملی بین بخش‌های مختلف دانشگاهی مانند توانبخشی، مهندسی رایانه و علوم پزشکی دارد.

راستی با بیان اینکه تاکنون سه بازی درمانی توسط مرکز بازی های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: این بازی‌ها در چند کلینیک درمانی در اصفهان و مشهد به طور آزمایشی در حال استفاده است و پس از گذراندن این مراحل برای اخذ مجوزهای آن اقدام می‌شود.

وی همچنین سایر رویکردهای همایش بازی‌های رایانه‌ای را فنی مهندسی، اجتماعی ، هنر و علوم انسانی خواند و گفت: از محورهای این رویداد می‌توان به درمان و ارتقای سلامت روانی، سواد رسانه‌ای، مدل‌سازی احساس و هیجان، پدافند غیرعامل، مالکیت فکری، شیوه‌های جذب مخاطب، بازاریابی و تبلیغات، نقش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در اقتصاد، فناوری‌های مطرح در تولید و توسعه‌ بازی‌های آنلاین و رویکردهای هوش محاسباتی اشاره کرد.

بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر شبیه‌سازی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، تحلیل زیبایی‌شناختی و هنری، بازی‌های جدّی  ، بازی‌نمایی  و بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای و ارائه‌ ایده‌های جدید در حوزه‌های خانواده، درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی، فرهنگ، تاریخ و ادبیات، آموزش، هویت‌یابی، فقه و اخلاق، گردشگری و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس  و آموزه‌های مذهبی و قرآنی از دیگر محورهای همایش مذکور است.

راستی با بیان اینکه به دنبال برگزاری موفق این همایش، مرکز بازی‌های رایانه ای نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در دانشگاه اصفهان در سال ۹۵ تاسیس شد، اظهار داشت: امسال نیز طی موافقت نامه ای با این معاونت و حمایت مالی آنها، مرکز مذکور به " نوآوری صنایع سرگرمی " تبدیل شد.

راستی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری صنایع سرگرمی، حوزه فراگیرتری را نسبت به بازی های رایانه ای در بر می‌گیرد، اضافه کرد: در این مرکز بخش‌های مختلفی مانند پویانمایی، بازی های رومیزی، واقعیت مجازی و هر فناوری که به سرگرم کردن می‌پردازد، وجود دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز امکاناتی مانند استودیوی حرفه ای صدا برداری، سایت حرفه ای رایانه‌ای و آزمایشگاه‌های ثبت حرکت و واقعیت مجازی دارد، ادامه داد: پنج هسته فناور در این مجموعه مستقر هستند و با کار تیمی و شبکه‌ای طرح‌های خود را اجرا می‌کنند.

به گفته وی، دانشگاه اصفهان تنها مجموعه دانشگاهی در کشور است که در آن به صورت مستمر به آموزش، پژوهش و کارآفرینی در بخش بازی‌های رایانه‌ای پرداخته می‌شود و به قطب علمی در این زمینه تبدیل شده است.

آخرین فرصت ارسال مقاله به دبیرخانه کنفرانس بازی‌های رایانه ای ۲۵ آذر امسال است.

طبق آمار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اکنون ۲۸ میلیون گیمر در ایران وجود دارد که بیش از ۹۳ درصد آن‌ها کودک و نوجوان هستند و ۳۱ درصد این آمار مختص کودکان زیر ۱۲ سال است.
در مجموع بیش از هشت میلیون نفر کودک گیمر در کشور داریم که روزانه به طور میانگین ۹۰ دقیقه مشغول بازی هستند.

۶۰۲۲/ ۳۰۱۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان بازی رایانه ای اصفهان همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

دکتر محمد پورشمسی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

دیگر خبرها

  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی « غزه زنده است»
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • اصفهان به رنگ نجوم
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • هشتمین کنفرانس و پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران برگزار می‌شود