Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاکی فیروز با بیان اینکه مرکز ملی تایید صلاحیت بر جریان کار آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی نظارت دارد، گفت: فارس یکی از استان های کم حاشیه در تنش های استاندارد است که این نشان دهنده صداقت در عملکرد همکاران استاندارد فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا خاکی فیروز»، امروز (پنج شنبه ۲۸ شهریور) در جلسه نشست با فعالان در آزمایشگاه های همکار استاندارد استان فارس در اتاق بازرگانی استان که با حضور رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و فعالان بخش خصوصی استان در این اتاق برگزار شد، گفت: در حال حاضر سامانه دریافت مجوز برای آزمایشگاه های همکار استاندارد مشکلات متعددی دارد و ما از آنها مطلع هستیم و در این زمینه به زودی سامانه جدیدی به عنوان جایگزین در این زمینه راه اندازی می شود که تلاش کردیم مشکلات در آن سامانه به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران افزود: سامانه جدید تا ۲ ماه آینده راه اندازی و فعال می شود که امیداوریم کند بودن فرآیند ها در سامانه فعلی برطرف شود.

 

وی اظهارداشت: همچنین در بخش واگذاری فرآیندهای مرکز ملی تایید صلاحیت محدودیت هایی وجود دارد به طوری که واگذاری بعضی از صلاحیت ها حتما باید به صورت بخشی باشد و به اندازه اداره کل استاندارد نمی توانیم واگذاری هایی را انجام دهیم.

 

خاکی فیروز اضافه کرد: این درحالی است که در خصوص واگذاری فرآیندهای مرکز ملی تایید صلاحیت هم برنامه ریزی و تصمیم گیری هایی انجام شده که در آینده نزدیک بخش های قابل واگذاری را اعلام می کنیم.

 

وی ادامه داد: شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار استاندارد بازوهای اجرایی مرکز ملی تایید صلاحیت هستند و انتظار است با افراد خاصی در این بخش که جعل و یا تخلف در مدارک می کنند اطلاع رسانی کنند تا دست متخلفان کوتاه شود.

 

خاکی فیروز با بیان اینکه مرکز ملی تایید صلاحیت بر جریان کار آزمایشگاه ها و شرکت های بازرسی نظارت دارد، گفت: فارس یکی از استان های کم حاشیه در تنش های استاندارد است که این نشان دهنده صداقت در عملکرد و نتایج بازرسی و آزمون آزمایشگاه های همکار استاندارد استان است.

 

وی تصریح کرد: ما نیز به این باور رسیده ایم که در برخی از استانداردهای باید تجدیدنظر هایی انجام شود تا ما بازارهای صادراتی مان را از دست ندهیم.

 


بر اساس این گزارش در ادامه، «مرتضی رهنما»، هم در این جلسه گفت: حدود 109 آزمایشگاه همکار در استان فعال است که از این تعداد 43 آزمایشگاه مستقل و مابقی جز واحدهای تولیدی است.

 

مدیر کل استاندارد استان فارس افزود: همچنین در استان فارس هفت شرکت بازرسی وجود دارد که سه شرکت استانی و مابقی شعب در استان هستند. 

 

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد عزاداری محرم شیراز فعالیت های مسجدی محرم کانون های مساجد مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اتاق بازرگانی فارس اتاق بازرگانی شیراز استاندارد فارس استاندارد سازی استاندارد شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسعود سعیدی با اشاره به انجام ۵ هزار و ۳۹۵ مورد بازرسی در استان طی سال گذشته تصریح کرد: از این میزان ۳ هزار و ۷۱۵ پرونده عدم احراز تخلف شده است.

او با بیان اینکه از تعداد بازرسی‌ها هفت مورد پرونده قاچاق کشف شده است افزود: یک‌هزار و ۶۷۳ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی در راستای برخورد قانونی ارسال شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان در ادامه گفت: حکم یک‌هزار و ۵۱۹ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی صادر شده است.

او با تاکید بر اینکه ارزش ریالی تخلفات کشف شده ۲۲.۵ میلیارد تومان است تصریح کرد: ۱۹ میلیارد تومان نیز ارزش پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی است.

سعیدی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه بیشترین میزان تخلفات در سال گذشته مربوط به کشتارگاه‌ها و خبازی‌ها بوده است تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ نظارت و بازرسی خرده فروشی‌ها به سازمان حمایت و نظارت و بازرسی تولیدی‌ها و مراکز عمده به سازمان جهاد کشاورزی محول شده است.

او در ادامه با اشاره به میزان بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون خاطرنشان کرد: ۱۲۸ مورد بازرسی انجام شده که ۹۹ مورد عدم احراز تخلف و ۲۹ مورد تخلف گزارش شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در سال جاری ۳۵۶ میلیون ریال است گفت: شهروندان همدانی در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس برقرار کنند و تخلفات را گزارش دهند.

 

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • بیش از ۴۳۰۰ مورد نمونه برداری از مرکز تولیدی مرکزی انجام شد
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • نتایج آزمون‌های مرکز تایید صلاحیت ایران مورد پذیرش جامعه جهانی
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان