Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش‌وپرورش زبرخان گفت: دختر رئیس آموزش و پروش نیشابور سال قبل بر اساس مجوز طرح و برنامه استان که صادر شد به‌عنوان مشاور و مدرس در مدرسه وکلیل 11 خرو مشغول به فعالیت شد و این مجوز یک‌ساله بود و محل خدمت وی در امسال هنوز مشخص نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید مجتبی تاراش در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل این اداره گفت: 11 هزار و 482 دانش‌آموز در 125 مدرسه در این منطقه حضور دارند که هفت هزار در مقطع ابتدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پروش زبرخان تصریح کرد: هزار و 132 دانش‌آموز کلاس اولی‌های امسال ما هستند که روز شکوفه‌ها با حضور این افراد برگزار خواهد شد.

وی افزود: 350 دانش‌آموز نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم و این دانش‌آموزان در 535 کلاس درس به ادامه تحصیل خواهند پرداخت.

تاراش ادامه داد: 450 ساعت در مقاطع بالاتر از ابتدایی کمبود معلم داریم و در مقطع ابتدایی 50 معلم کم داریم است که امیدواریم بتوانیم با خرید خدمات بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

رئیس آموزش و پروش زبرخان ادامه داد: 101 نفر از دانش‌آموزان ما در دانشگاه روزانه قبول‌شده‌اند و 26 نفر نیز دانشگاه فرهنگیان پذیرش‌شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تحصیلی 35 یادواره شهدا در سطح بخش در مدارس برگزار شده است که امیدواریم امسال افزایش یابد. کل استان خراسان رضوی در طرح وقف قرآنی توانستند سه میلیارد و 500 میلیون ریال پول جمع شد که در بخش ما به‌تنهایی 450 میلیون ریال جمع‌آوری شد و با هماهنگی اداره کل مغازه‌ای خریداری شد و منفعت آن به مباحث قرآنی اختصاص یافت.

تاراش عنوان داشت: هفت نمازخانه در حال ساخت است و پنج نمازخانه از ابتدای مهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: 17 مدرسه خاکی در طی سه سال گذشته در منطقه وجود داشت که با همت همکاران فقط دو مدرسه مانده است که تا ابتدای سال تحصیلی این دو مدرسه نیز بتن خواهد شد تا این معضل از سطح مدارس حذف شود.

رئیس آموزش و پروش زبرخان افزود: مدرسه شبانه‌روزی ولی‌عصر (عج) برای اولین بار در قطب شهید شوشتری مجهز به زمین چمن مصنوعی شده است. همچنین 35 مدرسه ما طی سال گذشته مجهز به تجهیزات ورزشی شامل دروازه فوتبال، توپ بسکتبال، والیبال، هندبال و فوتبال دستی شده است.

تاراش عنوان داشت: در بخش زبرخان 37 مدرسه فرسوده با 153 کلاس وجود دارد که معادل 28 درصد از کل مدارس ما است. در حالی که شهرک صنعتی نیشابور در بخش ما هست ولی تاکنون آورده‌ای برای ما نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته سه مدرسه نفتی وجود داشت که توانستیم آن‌ها را به پکیج‌های گرمایشی تغییر وضعیت دهیم و دیگر مدارس نفتی در بخش وجود ندارد.

رئیس آموزش و پروش زبرخان تأکید کرد: 19 نفر در تمام مقاطع تحصیلی معلم بازنشسته داریم و همین تعداد نیز معلم خرید خدمات داریم.

تاراش خاطرنشان کرد: طرح خرید خدمات بسیار موفق بوده است ولی اینکه این افراد ملاک استخدام باشند ظلم به فرزندان این مملکت است، در قراردادهای این‌ها نوشته‌شده است که هیچ تعهد استخدامی ندارند ولی بعد از مدتی احتمالاً با تجمع مقابل مجلس تلاش برای استخدام خواهند داشت.

وی با اشاره به خدمات رفاهی به فرهنگیان گفت: هزار و 84 خانوار در طی تابستان در 7 مدرسه و یک مرکز رفاهی خدمات اقامت دریافت کرده‌اند که از این تعداد 371 خانوار در درود، 673 خانوار در قدمگاه و 40 خانوار در خرو اقامت داشته‌اند.

رئیس آموزش و پروش زبرخان افزود: مرکز نیکوکاری مهرانگیزان زبرخان برای کمک به دانش‌آموزان کم‌بضاعت تأسیس شده است.

تاراش افزود: ازدواج زودهنگام دخترانمان باعث ترک تحصیل در این منطقه است و متأسفانه بیشتر در متوسطه دوم و اول بوده است و باز هم متأسفانه انگشت‌شماری در مدارس ابتدایی شاهد این موضوع هستیم، البته دانش‌آموز داریم که با فرزند به مدرسه می‌آید.

وی افزود: در مقطع ابتدایی دانش‌آموز ترک تحصیل نداریم ولی تعداد دقیقی از تعداد دانش‌آموز ترک تحصیل‌کرده نداریم.

رئیس آموزش و پروش زبرخان ادامه داد: سال گذشته به ازای هر دانش‌آموز ابتدایی 15 و برای مدارس متوسطه 25 هزار ریال از سمت دولت واریز شد و حقیقت این است اگر مردم کمک نکنند واقعاً مدارس برای مدریت مشکل‌دارند.

وی تأکید کرد: تدریس معلم‌های مرد برای دختران به‌صورت محدود وجود دارد و مجبور به این کار هستیم.

تاراش عنوان داشت: یک‌پنجم مدارس ما در شهر خرو است و امکانات در بخش تقسیم‌شده است، شهر خرو بیشتری همیاری را با ما داشته‌اند و چهار نمازخانه نیز به‌زودی در این شهر افتتاح خواهد شد.

رئیس آموزش‌وپرورش زبرخان در پاسخ به دلایل حضور دختر رئیس آموزش‌وپرورش نیشابور با تحصیلات آموزش ابتدایی در مدرسه وکیلی 11 خرو و آموزش در بخش مشاوره و تدریس زبان انگلیسی تفاوت با دیگر هم‌دوره‌ای‌های خود گفت: دختر رئیس آموزش و پروش نیشابور سال قبل بر اساس مجوز طرح و برنامه استان که صادر شد به‌عنوان مشاور و مدرس در مدرسه مذکور مشغول به فعالیت شد و این مجوز یک‌ساله بود و محل خدمت وی در امسال هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد