Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:39:48 GMT

ظرفیت پلیس راه در ایام اربعین افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۵۸۴

ظرفیت پلیس راه در ایام اربعین افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا سردار محسن فتحی زاده پنجشنبه در جریان بازدید از گذرگاه مرزی شلمچه در استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی ها حاکی از افزایش شمار زایران در ایام اربعین امسال است و نیروی انتظامی طرح ها و اقدامات امنیتی و انتظامی در بخش های مختلف در مرزها و مسیر گذرگاه های اربعین پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نصب علائم هشدار دهند و برطرف کردن معایب جاده های منتهی به گذرگاه های اربعین را از اقدام های در حال انجام نام برد وگفت:با توجه به پیش بینی افزایش تردد زایران اربعین از دستگاههای متولی در چهار گذرگاه اربعین کشور خواسته شده تا ظرفیت پارکینگ ها در حوالی گذرگاه های مرزی را تا ۳۰ درصد افزایش دهند.

سردار فتحی زاده با تاکید بر تامین امنیت پارکینگ ها در گذرگاه های مرزی گفت: زائران نکات امنیتی لازم را رعایت کرده و برای پارک خودرو تنها از پاکینگ های مورد تایید نیروی انتظامی استفاده کنند.

وی به بازدید خود از مرزچذابه اشاره کرد و گفت: درکمربندی بستان، سه راه نفت تا موکب های  چذابه گره های ترافیکی وجود دارد و درخواست شده تا قبل از حرکت رسمی زائران اربعین این گره های ترافیکی برطرف شوند.

رئیس قرارگاه اربعین ناجا به افزایش گیت های کنترل گذرنامه در پایانه های مرزی اشاره کرد و گفت:تلاش همه مسئولان عبور زایران بدون دغدغه از پایانه های مرزی است.

* زائران اربعین با گذرنامه معتبر راهی مرز شوند

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و رئیس قرارگاه اربعین ناجا گفت:با توجه به رایگان شدن رواید رابعین زائران حتما با گذرنامه معتبر به پایانه های مرزی مراجعه کنند چرا که از خروج زائران بدون گذرنامه جلوگیری می شود.

وی افزود: هم اکنون شاهد افزایش متقاضیان دریافت گذرنامه در کشور هستیم  که این بیانگر حجم بالای متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین امسال است.

به گزارش ایرنا رئیس قرارگاه اربعین نیروی انتظامی به همراه جمعی از فرماندهان انتظامی استان خوزستان روز پنجشنبه از پایانه مرزی چذابه در استان خوزستان نیز بازدید کرد.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

۳۰۱۵/۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتظامی آبادان اربعین ۹۸ مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ واحدهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام نوروز افزایش می یابد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در این نامه خطاب به روسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها آورده است: براساس مصوبات قرارگاه مرکزی صدور اسناد و حفظ کاربری و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال، تأکیدات رئیس قوه قضاییه و همچنین وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ضرورت برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و دقیق بر اراضی کشاورزی و برخورد قاطع و سریع بـا متصرفان اراضی دولتی و متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در حریم و خارج از حریم شهرها؛ لازم است برای جلوگیری از سوء استفاده اشخاص و سودجویان و فراهم کردن مـوجبات تضییع حقوق بیت‌المال ناشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروزی، مدیران امور اراضی استان و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، ضـمن هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی از جمله مراجع قضایی، فراجا، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، بنیاد مسکن، شهرداری، بخشداری و ... ترتیبی اتخاذ کنند تا نسبت به راه‌اندازی گشت‌های مشترک و اطلاع‌رسانی فوری هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز به مراجع ذی‌صلاح اطلاع داده شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.

در این نامه خواسته شده اسامی کارکنان کشیک از تاریـخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ تنظیم و بـه یگـان حفـاظت از اراضی این سازمان منعکس شود. همچنین باید گزارش عملکرد روزانه واحد‌های گشتی در پایان مأموریت به مدیریت امور اراضی استان منعکس تا پس از جمع‌بندی به یگان حفاظت این سازمان ارسال شود.

در بخش دیگری از این نامه، از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواسته شده برای استفاده از ظرفیت تفاهمنامه بین وزارت جهادکشاورزی و وزارت کشور ضمن هماهنگی با فرمانداری، شهرداری، بخشـداری و دهیاری نسبت به نصب بنر و معرفی سامانه شبانه‌روزی ۱۳۱ ارتباط مردمی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و... برای آگاه‌سازی در مورد ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند و مستندات مربوطه را در اسرع وقت به این سازمان ارسال کنند.

همچنین مدیران جهاد کشاورزی به نحوی برنامه‌ریزی کنند تـا در ایام تعطیلات نوروز رئیس اداره امور اراضی و یا یکی از معاونان، مسئولیت رصد و پایش اراضی، واحد‌های گشت و پاسخگویی به دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی را عهده‌دار باشند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در این نامه تاکید کرده است: مدیران استانی و شهرستان‌ها از تمام ظرفیت و امکانات موجود در اجرای مأموریت‌های محوله استفاده کنند و تحت هیچ شرایطی گشت‌ها نباید تعطیل و در مأموریت‌های غیرضروری به‌کارگیری شود، شهرستان‌های بحرانی فاقد خودرو گشت نیز از خودرو‌های گردشی استفاده کنند.

همچنین فرماندهان یگان حفاظت امور اراضی استان‌ها برابر شرح وظایف ۲۱ گانه ابلاغی، نسبت به ارسال اخبار مردمی و رصد واحد‌های گشت و پایش اراضی کشاورزی (به صورت تصادفی) اقدام کنند و روزانه عملکرد عوامل در ستاد استان و شهرستان‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند و گزارش روزانه اول وقت به فرماندهی یگان حفاظت ارسال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدارهای رادان به مسافران نوروزی/ اولتیماتوم به مجرمان خشن در سال ۱۴۰۳
  • وزیر کشور: جرایم رانندگی از سال آینده افزایش می‌یابد
  • تردد در محور‌های خوزستان افزایش می‌یابد
  • هزینه تعمیر خودرو در ایام نوروز افزایش نمی‌یابد
  • هزینه تعمیرخودرو در ایام نوروز افزایش نمی یابد
  • فعالیت‌ واحدهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام نوروز افزایش می یابد
  • تردد در محورهای خوزستان افزایش می‌یابد
  • توسعه فعالیت‌های شیلاتی در بوشهر/ تولید افزایش می‌یابد
  • ضرورت تامین فضای مسقف زیارتی حرم مطهر رضوی
  • ظرفیت جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان لرستان ۵ درصد افزایش می‌یابد