Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۱۹ جهان، با دو وزن ۵۷ کیلوگرم و ۶۵ کیلوگرم از صبح امروز آغاز شد و رضا اطری در کنار امیر محمد یزدانی نمایندگان سبک وزن ایران روی تشک رفتند.

به گزارش تابناک ورزشی، سالن بزرک «باریس آره نا» در شهر نورسلطان قزاقستان از امروز میزبان مسابقات کشتی آزاد جهان است که می‌تواند شش سهمیه المپیک برای هر تیم نیز به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم کشتی فرنگی ایران طی روز‌های گذشته در همین سالن، با کسب سه مدال برنز جهان به رتبه چهارم رسید که نسبت به دوره گذشته صعودی هفت پله‌ای را نشان می‌دهد. شاگردان بنا سه سهمیه المپیک نیز کسب کردند، اما حالا آزادکاران ایران با هدایت غلام محمدی شانس خود را در ۱۰ وزن برای رسیدن به سکوی جهانی آزمایش می‌کنند.

فنون پرتابی والدس کوبایی، یزدانی را از مسابقات بیرون انداخت

صبح امروز یزدانی کشتی گیر ۱۸ ساله تیم ایران، در دور نخست برابر باتیر بوریاکوف از ترکمنستان در یک کشتی برتر با امتیاز عالی ۱۵ بر ۲ پیروز شد، اما در دور دوم به مصاف آنخاندرو والدس توبیر دارنده دو مدال برنز جهان از کوبا رفت که در یک کشتی پر افت و خیز ۱۳ بر ۹ شکست خورد. یزدانی جوان‌ترین کشتی گیر ایران، که در این کشتی با تلاش فراوان امتیاز جمع می‌کرد، با کم تجربگی دو فن پرتابی ۴ امتیازی خود تا مسابقه را واگذار کند.

این جوان جویباری با اینکه در ابتدا یک امتیاز به حریف داد، اما بعد از گرفتن اخطار ۳۰ ثانیه توانست والدز را خاک کند و ۴ بر یک پیش بیفتد. او در ادامه اسیر کمرگیری حریف شد و به پل رفت. ۳ دقیقه اول با حساب ۵ بر ۴ به سود والدز به پایان رسید. در ۳ دقیقه دوم هم هر زمان یزدانی حمله می‌کرد، با فنون حریف کوبایی مواجه می‌شد. با اینکه والدز از نظر بدنی کم آورده بود، اما با استفاده از تجربه بالای خود ۱۳-۹ برنده این کشتی شد.

در صورت راهیابی این کشتی گیر کوبایی به فینال، یزدانی شانس مدال برنز پیدا می‌کرد، اما شکست والدس در دور بعد، باعث شد که یزدانی شانس مجدد را از دست بدهد و بدون کسب امتیاز از دور مسابقات کنار برود.  با این حساب کشتی  آزاد ایران برای کسب سهمیه المپیک در وزن ۶۵ کیلوگرم باید در مسابقات گزینشی شرکت کند.

اطری از قرعه سنگین به کشتی یکچهارم رسید

در وزن ۵۷ کیلوگرم هم که ۳۵ کشتی‌گیر حضور دارند، رضا اطری پس از قرعه استراحت در دور نخست، به مصاف اولادیسلاو آندریف از بلاروس رفت و در یک دیدار دشوار به برتری ۴-۲ رسید. در این کشتی سنگین در حالی که نتیجه ۱بر۱ برابر بود، کشتی گیر بلاروس در ۲۰ ثانیه به پایان مسابقه یک امتیاز پیش افتاد، اما اطری که سال گذشته نیز در ثانیه‌های پایانی به این حریف باخته بود، امسال قصد واگذاری میدان را نداشت و درست در ثانیه آخر حریف را خاک کرد و چلنج مربی رقیب هم فایده‌ای نداشت، تا ملی پوش ایران ۴-۲ پیروز این کشتی حساس شود.

اطری که قرعه بسیار دشواری در مسابقات امسال دارد در مرحله یک هشتم نهایی برابر حریف کره شمالی روی تشک رفت.  وی در مصاف با کوم سونگ کانگ قهرمان ۲۰۱۸ آسیا و دارنده دو مدال نقره بازی آسیایی از کره شمالی نیز در جدالی نفسگیر به برتری ۴-۲ رسید. این کشتی هم مانند مبارزه قبلی بسیار حساس و نزدیک از آب درآمد و غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی و عباس حاج کناری که روی صندلی کوچ قرار داشت، جان به لب شدند تا اطری در ۳۰ ثانیه آخر کشتی باخته را به برد تبدیل کند.  مثل کشتی اول اطری تا قبل از یک دقیقه پایانی چیز خاصی نشان نداد، اما توانست با خاک کردن حریف و اخطار داوران ۴-٢ پیش بیفتد.  اطری در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف زائور اوگویف مدافع عنوان قهرمانی جهان از روسیه می‌رود.

این گزارش بروزرسانی می شود ...

منبع: تابناک

کلیدواژه: آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود کشتی آزاد قهرمانی جهان رضا اطری امیرمحمد یزدانی تابناک ورزشی نورسلطان آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، دیدار برگشت تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در حالی در ورزشگاه کوپه داغ عشق آباد برگزار شد که کیفیت نامطلوب چمن مصنوعی این ورزشگاه آسیب های زیادی روی پای بازیکنان ایرانی رقم زد.

این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. مهدی قایدی (۵+۴۵) تک گل این بازی را برای ایران زد.

اگرچه هواداران فوتبال ایران انتظار داشتند برد پرگل ایران تکرار شود اما همین پیروزی و کسب دهمین امتیاز نیز باعث شد صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در فیفادی فروردین ماه قطعی بشود.

تیم ملی فوتبال ایراان با کسب این پیروزی با ۱۰ امتیاز در صدر گروه E دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفت تا صعود زودهنگام خود به دور نهایی را قطعی کند.

به این ترتیب امیر قلعه‌نویی می‌تواند در دو بازی پایانی با خیال راحت‌تری از بازیکنان جوان حاضر در اردو برای باتجربه‌ شدن نسل جدید استفاده کند.

دیگر خبرها

  • جنجالی‌ترین روزهای کشتی در پیش است!
  • بحرین آزادکاران خود را برای قهرمانی آسیا معرفی کرد
  • حسن ضربه شد؛ پژمان رکب خورد!
  • صعود مدودف و سینر به نیمه‌نهایی مسترز میامی
  • امیررضا معصومی را به جای امیرحسین زارع به مسابقات قهرمانی آسیا ببرید
  • ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • صعود زودهنگام ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی
  • صعود زودهنگام فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام جهانی | زمین عشق آباد علیه پیروزی پرگل