Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@21:38:59 GMT

افزایش تلفات حمله طالبان به ۲۰ کشته و ۹۰ زخمی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۷۲۲

افزایش تلفات حمله طالبان به ۲۰ کشته و ۹۰ زخمی

مقامات محلی «زابل» اعلام کردند که تلفات حمله انتحاری صبح امروز طالبان به ۲۰ کشته و ۹۰ زخمی افزایش یافته است. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «گل اسلام سیال» سخنگوی والی «زابل» اعلام کرد که شمار تلفات حمله انتحاری امروز صلح طالبان که روبروی ریاست امنیت ملی این ولایت رخ داد به دستکم 20 کشته و بیش از 90 زخمی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این «نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان شمار تلفات این حمله را 15 کشته و 66 زخمی اعلام کرده بود.

رحیمی در ادامه هدف حمله طالبان را بیمارستان ولایتی زابل اعلام کرد اما «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان تصریح کرد که هدف حمله فرماندهی امنیت ملی در شهرستان «قلات» بود.

سخنگوی طالبان با تایید اینکه در این انفجار به بیمارستان نیز آسیب رسیده، گفت: دشمن در مناطق مسکونی حضور دارد و از حضور مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

احمدی درباره شمار تلفات این حمله جزئیات دقیقی ارائه نکرد.

11 کشته و 85 زخمی در حمله انتحاری طالبان در جنوب شرق افغانستانتلفات انفجار کابل به 28 کشته و 38 زخمی افزایش یافتافغانستان|2 انفجار در نزدیک گردهمایی انتخاباتی «اشرف غنی» 24 کشته برجا گذاشت

گفتنی است که پس از لغو مذاکرات آمریکا با طالبان و با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری حملات این گروه در سراسر افغانستان تشدید شده است.

حمله روز گذشته طالبان در برابر ساختمان منابع انسانی وزارت دفاع افغانستان در کابل 22 کشته و 38 زخمی برجا گذاشت و دیگر حمله این گروه در شهرستان «چاریکار» ولایت «پروان» نیز منجر به کشته شدن 24 نفر و زخمی شدن بیش از 30 تن شد.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک سیاستمدار فرانسوی در سخنانی تاکید کرده است که کمک جدید آمریکا به کی یف تنها منجر به افزایش قربانیان در اوکراین خواهد شد.

«فلوریان فیلیپات»، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه و نامزد انتخابات پارلمان اروپا در واکنش به تصویب لایحه اختصاص ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این رای چیزی را تغییر نخواهد داد و تنها منجر به طولانی شدن زمان جنگ و افزایش قربانیان خواهد شد.

شامگاه گذشته نیز یک سناتور آمریکایی اعلام کرد که احتمالاً تدارکات نظامی برای اوکراین اواخر هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

در همین ارتباط، سناتور «مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعاتی سنا گفت که ایالات متحده ممکن است تا پایان هفته آینده تدارکات نظامی به اوکراین شامل موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی اتکمز را از سر بگیرد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: تشکیلات حاکمیتی در آمریکا صرف نظر از تمایلات حزبی، آماده است تا رژیم کی‌یف را تا کشته شدن آخرین اوکراینی تسلیح کند و بتواند در خاک روسیه علیه اهداف غیرنظامی دست به حمله‌های تروریستی زده، اقدامات خرابکارانه انجام داده و خبرنگاران را بکشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کاخ سفید دیگر روی «پیروزی افسانه‌ای اوکراین» حساب نمی‌کند بلکه می‌خواهد ارتش اوکراین دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقاومت کند تا از این طریق مانع تخریب چهره جو بایدن شود.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌خوانیم: اقدامات آمریکا به عنوان یک طرف غیررسمی جنگ اوکراین، بی‌قید و شرط و قاطعانه خنثی خواهد شد و غرق شدن روزافزون واشنگتن در جنگ ترکیبی علیه روسیه، در نهایت همچون جنگ آمریکا در ویتنام و افغانستان، به شکستی مفتضحانه و تحقیرآمیز بدل خواهد شد. به‌هر حال، تلاش مذبوحانه و تب و تاب برای نجات رژیم نئونازی ولودیمیر زلنسکی، محکوم به شکست است. اهداف و مقاصد عملیات ویژه نظامی تمام و کمال محقق خواهد شد.

همچنین «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که ارائه کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی‌کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رئیس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروس توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

طی دو روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

کد خبر 6084944

دیگر خبرها

  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • افزایش آمار شهدای نوار غزه به ۳۴۱۵۱ نفر
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود