Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:10:23 GMT

حفظ منابع خدادادی نباید مانع استفاده از محیط زیست شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۷۵۷

حفظ منابع خدادادی نباید مانع استفاده از محیط زیست شود

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی بعد از ظهر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان فارس  اضافه کرد: استفاده از محیط زیست باید به سمت  مصرف عقلایی برود و میتوان گفت  عملکرد محیط زیست فارس در حفظ و توسعه محیط زیست مناسب بوده است.

وی در خصوص محیط زیست نیز تاکید کرد: موضوع محیط زیست یک موضوع چند وجهی است که شامل هوا، جمعیت و جامعه  است و باید با توجه به توان محیطی هر پهنه ای نسبت به برنامه ریزی برای فعالیت های زیست محیطی اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس اظهار کرد: نباید به گونه ای در محیط زیست رفتار کنیم که محیط پیرامونی دچار مشکل شود البته بارگزاری ناهمخوان و بارگذاری بیش از حد در منابع طبیعی از جمله عوامل از بین برنده محیط زیست است.

رحیمی اضافه کرد: محیط زیست  بستر زندگی بشری است و اگر دچار مشکل شویم زندگی بشری دچار مشکل خواهد شد البته باید با استفاده مناسب از محیط زیست نسبت به حفظ آن اقدام کنیم.

استاندار فارس با اشاره به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست تصریح کرد: نگاهی که به محیط زیست داریم نگاهیمبتنی بر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار است توسعه پایدار زمانی ایجاد میشود که در کنار توسعه به دنبال حفظ محیط زیست باشیم.

رحیمی در خصوص تغییر مدیرکل محیط زیست بیان کرد: من مخالف رفتن دکتر محمودی از استان فارس بوده ام و پس از شنیدن نام جایگزین این مدیر توانمند نسبت به جایگزینی او موافقت کردم البته اگر ارزیابی مناسبی از عملکرد مجموعه محیط زیست در استان داشته‌ایم از اکنون انتظارات مجموعه استانداری بیش از پیش است و مدیرکل جدید این دستگاه باید بیشتر از قبل تلاش کنند.

کد خبر 4723084

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس شیراز ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز هفته دفاع مقدس عاشورا مراسم عزاداری اربعین 98 ایلام گرگان استانداری سمنان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

مصطفی ملکی صادقی گفت: حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود داردکه در حال حاضر ۷۰درصد این مسیر‌ها آسفالته، ۱۶درصد شوسه و ۱۴ درصد خاکی می‌باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز با هدف توسعه راه‌های روستایی، محرومیت زدایی و افزایش ایمنی در این محورها، عملیات آسفالت ۸۷ کیلومترانجام شد و امسال نیز اجرای آسفالت برای ۷۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به هزینه کرد ۲ هزار و ۵۵۰ میلیاد ریال برای آسفالت ۸۷ کیلومتر راه روستایی استان در سال گذشته تصریح کرد: علاوه بر این، پارسال ساخت و زیرسازی ۹۳ کیلومتر راه روستایی در استان لرستان انجام شده است.

ملکی صادقی ادامه داد: در مجموع پارسال ۲۰ روستای استان از راه آسفالته بهره‌مند شدند و امسال نیز مطابق قانون برنامه ششم توسعه، آسفالت راه‌های روستایی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان در اولویت قرار دارد.

وی مهمترین مانع در طرح آسفالت راه‌های روستایی را کمبود اعتبار برشمرد و افزود: در مواقعی نیز معارضان محلی مانع انجام طرح می‌شوند که انتظار می‌رود برای توسعه روستا و ایمنی تردد اهالی، در فروش زمین و همکاری با راهداری اهتمام داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • عده‌ای با پُز روشنفکری مانع تحقق جوانی جمعیت هستند/این قشر به آیندگان ظلم می‌کنند
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها