Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:59:13 GMT

«صدق» و «تمدن‌سازی» ماموریت بزرگ حوزه‌های علمیه

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۸۰۵

«صدق» و «تمدن‌سازی» ماموریت بزرگ حوزه‌های علمیه

  نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: امروز در دورانی به سر می‌بریم که نقش حوزه‌های علمیه به مراتب باید بیشتر از گذشته باشد و سطح توقع جوامع علمی و دانشگاهی امروز از حوزه‌های علمیه بیشتر است.

  حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز پنجشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان هرمزگان افزود: علم دین فاخرترین علوم در میان علوم بشری است و امروز انطباق با این حقیقت بر دوش حوزه‌های علمیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ،آموزش، پژوهش و فراگیری علوم دینی و انتقال آن به جامعه اسلامی در حوزه‌های علمیه را از دیگر ماموریت‌های مهم حوزه‌های علمیه دانست و ادامه داد: تربیت طلاب در حوزه یکی از ماموریت‌های مهم امروز حوزه‌های علمیه است و طلبه‌ها باید در حوزه‌ها مهذب و تربیت شده با اخلاق دینی بار بیایند.

طلاب علوم دینی به زبان‌های بین‌المللی مجهز شوند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس خروجی حوزه‌های علمیه را تبلیغ دانست و علوم به مردم انتقال داده شود که این هم واقعیت سوم حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده جامعه امروز را نیازمند حوزه‌های علمیه تمدن ساز دانست و ابرازداشت: حوزه‌های علمیه باید در رساندن جامعه به تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای بازتولید تمدن نوین اسلامی نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: امروز در یک انظار جهانی هستیم و طلاب علوم دینی ما باید خود را به زبان‌های بین‌المللی مجهز کرده و در مقابل افکار مسموم و توطئه‌های دشمنان ، باید چنان خود را از نظر علمی و پژوهشی قوی کند که بتواند در کنار جوانان پاسخگوی سوالات و شبه‌های آنان باشند.

عالمان دین پناهگاه نسل جوان باشند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم‌چنین گفت: امروز جامعه اسلامی برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی نیاز به پرداخت سهم توسط حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، آموزش مهارت‌های ارتباطی با نسل جوان مهارت‌های ارتباطی را از دیگر وظایف طلاب علوم دینی برشمرد.

وی مهارت تبلیغ، تحقیق، ارتباط با جوانان، تسلط بر نویسندگی و آگاهی دینی را از دیگر مهارت‌های مورد نیاز طلاب عنوان کرد و اظهارداشت: برای اینکه طلاب در روند پاسخ‌گویی و ایجاد ارتباط با جوانان موفق عمل کنند عالمان دین باید مانند پناهگاهی برای نسل جوان باشند.

مدیر حوزه‌ علمیه هرمزگان نیز در این آیین بیان داشت: در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه هرمزگان ۱۲۰ طلبه جدید پذیرش شده است.

حجت الاسلام نادر حقیقی اردوی آموزشی و زیارتی یکماهه در قم و مشهد، برگزاری طرح میثاق طلبگی ویژه طلاب سال‌های قبل، مقدمات اخذ زمین اداری و فرهنگی و ورزشی با همکاری راه و شهرسازی، امضای تفاهم‌نامه با آموزش وپرورش، کمیته امداد، آب و فاضلاب ودیدار با خانواده شهدا را بخشی از عملکرد حوزه علمیه هرمزگان در نیمه اول امسال عنوان کرد.

این مراسم که با تجلیل از پیشکسوتان امامان جماعت و استادان حوزه‌علمیه، واقفان، مدیر و طلبه برتر و هم‌چنین مبلغ برتر همراه بود از جایگاه استادان و پیشکسوتان حوزه‎های علمیه استان هرمزگان از جمله آیت‌الله جاودان، آیت‌الله درویشی، حجت‌الاسلام رکنی(امام جمعه بندرلنگه)، حجت‌الاسلام عدالت، حجت‌الاسلام متین، حجت‌الاسلام مهدوی(مدیرحوزه علمیه بشاگرد) حجت‌الاسلام صامتی، حجت‌الاسلام حیدری و حجت الاسلام ارجمند تجلیل شد.

۹۸۸۷/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه محمد عبادی زاده هرمزگان گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان

 پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع سطح دو (کارشناسی)، سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در لرستان آغاز شد.

دارا بودن مدرک دیپلم و بالاتر، داشتن حداکثر ۴۰ سال سن و موفقیت در آزمون کتبی و گزینش از شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره از پذیرش می‌توانند به مدارس علمیه خواهران سراسر استان به صورت حضوری مراجعه کرده و یا به سایت http://paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید