Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌تولد اولین نوزاد بارداری از طریق IVF مرکز ناباوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واقع در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس با موفقیت به انجام رسید.

‌به گزارش ایسنا، این تولد در ‌صبحگاه ۲۸ شهریورماه در بیمارستان دولتی خلیج‌فارس انجام شد.

یک متخصص زنان و فلوشیپ نازایی مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه این اولین مورد از تولد از طریق بارداری با IVF  پس از راه‌اندازی این مرکز در مجتمع پیامبر اعظم(ص) است، گفت: بیمار خانم ۳۴ ساله‌ای که 13 سال  پیش ازدواج‌کرده بود و حدود پنج سال سابقه نازایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مریم عزیزی با اشاره به اینکه ivf یکی از روش‌های پیشرفته در درمان نازایی در مواردی که به روش‌های معمول جواب نمی‌دهد، اظهار کرد:  برای درمان نازایی روش‌های درمان مختلفی داریم که بر اساس شرایط بیمار از درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته‌تر انتخاب می‌کنیم.

این متخصص زنان و فلوشیپ نازایی بیان کرد: این بیمار حدود ۵ سال نازایی داشت که به روش‌های معمول مثل IUI  و روش‌های دیگر جواب نداده بود و نهایتاً با استفاده از IVF  موفق به بارداری شد که خوشبختانه با موفقیت به انجام  و نوزاد پسر با سلامت کامل متولد شد.

دکتر عزیزی با اشاره به اینکه مرکز نازایی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واقع در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) است که حدود ده ماه است راه‌اندازی شده و خدمات درمان نازایی به زوج‌های نابارور را با تعرفه دولتی ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این مرکز  برای تمامی بیماران ۸۵ درصد هزینه‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌شود همچنین و در مورد بعضی از بیمارانی که تحت پوشش بیمه کمیته امداد یا سازمان بهزیستی هستند تمامی هزینه‌ها رایگان است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باروري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد