Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@13:26:35 GMT

ایران مخرب‌ترین کشور جهان در حوزه خاک

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۸۵۷

ایران مخرب‌ترین کشور جهان در حوزه خاک

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: ایران از جمله کشور‌های رتبه بالا در تخریب محیط زیست جهان است و ۲۰ برابر بیشتر از دیگر نقاط جهان در تخریب خاک نقش دارد.

به گزارش مهر، عیسی کلانتری بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی فارس با اشاره به اینکه این اولین تودیع و معارفه‌ای است که در آن حضور پیدا کرده است بیان کرد: در کنوانسیون پاریس متعهد شده ایم که تا چند سال آینده ۴ درصد تولید کربن را کم کنیم، اما رهبری دستور داده اند تا این میزان تا ۴٠ درصد کاهش یابد اگر دستورات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست محقق شده بود در کشور نصف میزان فعلی تولید کربن داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص لزوم برنامه ریزی در فعالیت‌ها نیز گفت: اگر برنامه ریزی نباشد و برنامه وجود نداشته باشد تمامی کار‌ها بدون نتیجه خواهد ماند.

کلانتری تصریح کرد: پس از روسیه، ایران دومین کشور جهان است که بالاترین میزان هدر رفت انرژی را دارد و برای تولید یک دلار ارزش افزوده در ایران، هشت برابر آلمان هزینه صورت می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: در بسیاری از آمار‌ها ایران به عنوان مخرب‌ترین کشور در جهان شناخته می‌شود و بیش از ٢٠ برابر متوسط جهانی نسبت به تخریب خاک اقدام کرده ایم و سالانه بیش از ۵٠ هکتار از درختان بلوط کشور خشک می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان تاکنون در دریاچه ارومیه هزینه شده است و همین میزان نیز در چند سال آینده هزینه شود تا دریاچه ارومیه به شرایط مناسب زیست محیطی برسد.

کلانتری تاکید کرد: در حوزه دریاچه ارومیه تنها ٧٠ درصد از آب‌های تجدید پذیر استفاده می‌شود و این میزان در فارس به ١٠٣ درصد رسیده است.

وی معتقد است که افراط و تفریط بزرگترین مخرب محیط زیستی است اظهار کرد: افراط و تفریط در محیط زیست باعث شده تا آسیب‌های جدی در حوزه محیط زیستی ایجاد شود، برخی حاضر نیستند هیچ دخل و تصرفی ایجاد شود و در نقطه مقابل عده‌ای به دنبال استفاده حداکثری از منابع طبیعی اند.

کلانتری اضافه کرد: توسعه اقتصادی یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار است و نباید توسعه اقتصادی از بین برنده توسعه محیط زیستی باشد و نباید فراموش کنیم که فقر اولین دشمن محیط زیست است.

وی در پایان به مدیران استان فارس متذکر شد: یکی از وظایف اصلی مدیران استان فارس افزایش فرهنگ زیست محیطی است که باید احتمام بیشتری به این موضوع شود، چون محیط زیست یک موضوع عمومی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فرسایش خاک ایران محیط زیست تخریب عیسی کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، وحید جعفری افزود: یکی از معظلات امروز جامعه تولید و دفع غیر بهداشتی پسماندهاست و با توجه به اینکه در زندگی روزمره مصرف زیادی داریم متاسفانه سرانه تولید زباله در کشور بالاست.

وی ادامه داد: افراد جامعه کمتر به مباحثی مانند استفاده مجدد و بازیافت و دفع غیربهداشتی پسماند‌ها فکر می‌کنند و یا پسماند‌ها در طبیعت رها می‌شود که موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از معظلات امروز جامعه استفاده بیش از حد پلاستیک در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سوپری‌ها و.. است و همه ما بدون فکر کردن به عواقب و مضرات آن از پلاستیک استفاده می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بحث میکروپلاستیک‌ها موضوع داغی در حوزه سلامت است و به دلیل اینکه وارد چرخه زندگی ما می‌شوند بر سلامت تاثیر گذاشته و باید بیشتر مواظبت و دقت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هم با اشاره به اینکه همه ما باید رفتار مسئولانه نسبت به محیط زیست اطرافمان داشته باشیم، گفت: سعی کنیم کمتر زباله تولید کنیم و در مصرف کمتر پلاستیک دقت داشته باشیم.

دکتر مختاری بیان داشت: در خرید میوه حتی الامکان به جای پلاستیک از سبد و در خرید نان به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم تا از از آلودگی نان جلوگیری و همچنین در مصرف پلاستیک صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: در هنگام مراجعه به طبیعت، کیسه زباله همراه داشته باشیم و نسبت به جمع آوری زباله در طبیعت اقدام کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان