Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@07:38:36 GMT

مدارس و علمای اهل سنت حمایت و تقویت شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۸۶۳

مدارس و علمای اهل سنت حمایت و تقویت شوند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مولوی غلام حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند، امروز ۲۸ شهریور، در همایش مدیران، مدرسان و رابطان مدارس علوم دینی اهل سنت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مدارس، سنگر انقلاب هستند و همان طور که مساجد سنگر انقلاب هستند، مدارس نیز محل تزکیه و تربیت دانش‌آموزان و طلابی هستند که در آینده می‌توانند برای اعتلای انقلاب، در خط مقدم قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این برهه از زمان با وجود دشمنی دشمنان اسلام، وظیفه علما و مدارس دینی سنگین بوده و نیاز است مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته از مدارس دینی اهل سنت حمایت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر لزوم حمایت از مدارس دینی، افزود: مسئولیت علما و طلاب در این برهه از زمان بسیار سنگین است.

مولوی فاروقی بیان کرد: باید مدارس اهل سنت و طلاب و علما به گونه‌ای تقویت و تربیت شوند که در آینده مجاهدین خط مقدم دشمن باشند.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی نیز گفت: استان خراسان جنوبی به جهت بهره مندی از حصور علما دارای انسان های متدین و فرهنگی است.

وی با اشاره به حضور علمای آگاه و در صحنه در این استان اظهار کرد: خداوند به ما توفیق دهد در این شرایط حساس جامعه بشری بتوانیم وظیفه خود را به درستی بشناسیم و هدایت گری اسلام را به خوبی درک کنیم.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی بیان کرد: در خصوص برنامه‌های تربیتی حوزه هماهنگی‌های بیشتری در این دو سال ایجاد شده است.

مشرفی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مفید و موثری که در خراسان برگزار شده، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و اظهارنظر در موضوعات مختلف طلاب و روحانیت بوده است.

در این جلسه مدیران و رابطین به بیان مشکلات موجود پرداختند. کمبود مکان و مشخص نبودن وضعیت استخدامی مربیان قرآنی از مهم ترین مشکلات مطروحه بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی اهل سنت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

یعقوبعلی نظری روز شنبه با حضور در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: باید به اطمینان پایداری شبکه ارتباطی در استان برسیم و خلأها نیز برطرف شود.

وی با اشاره به این که برای تقویت این شبکه، همواره باید برنامه اجرایی داشت ادامه داد: تقویت پوشش‌های تلفن همراه و اینترنت باید مد نظر قرار بگیرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین بر تقویت پوشش ارتباطی جاده‌های استان و برنامه‌های ارتباطی در مسیر برای زائران تاکید کرد و گفت: باید این فعالیت‌ها به روز باشد و توسعه پیدا کند.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال در ایام نوروز و بازه‌ زمانی ۴۰ روزه خدمت به مسافران نوروزی شاهد حضور انبوه زائران در مشهد و استان بودیم و بر این اساس یکی از موضوعات ملّی توجه به زائران است.

وی با اشاره به جایگاه مهم کارگروه ملی زیارت ادامه داد: همواره باید توجه خاصی به زائران بارگاه منور رضوی داشت.

در این نشست آخرین وضعیت پروژه‌های لایه سوئیچ طرح تحول شبکه ملی اطلاعات، آخرین وضعیت پروژه پارک داده شهید میری، تامین دسترسی به اینترنت ثابت از طریق فیبر نوری برای خانوارها و کسب و کار، توسعه شبکه‌ ملی اطلاعات در روستاهای استان و توسعه شبکه دسترسی ایرانسل و همراه اول در قالب قرارگاه تحول شبکه ملی اطلاعات خراسان رضوی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که توسط علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ رضوی ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • تقویت ارزش های انقلابی در مدارس الزامی است
  • بستر نفوذ قدرت‌های سلطه کاهش ارزش‌های دینی و تقید به قانون است
  • مشوق های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به گونه ای دیده شده که تولید را در این مناطق تقویت کند
  • ۲ میلیون خانوار خراسانی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند
  • استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد