Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مارک استون» در یادداشتی که در تارنمای اسکای نیوز منتشر شد،  نوشت: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس همچون امارات متحده عربی و عربستان سعودی تاکنون مایل به متهم کردن مستقیم ایران نبودند. اما نمایش لاشه های هفت پهپاد و دو موشک کروز توسط وزارت دفاع عربستان اینک پرونده شکایت علیه ایران را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: عربستان سعودی ادعا می کند که این حمله منحصر به این کشور نیست و اقدامی از روی عمد، علیه اقتصاد جهانی است که بایستی به آن پاسخ داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت دفاع عربستان که در حضور دیپلمات‌های بین‌المللی و افسران نظامی به زبان انگلیسی سخن می گفت تلاش می کرد تا ائتلاف جهانی علیه ایران تشکیل دهد.

این تحلیل گر انگلیسی با طرح این پرسش که عربستان و امریکا با چه گزینه‌هایی برای پاسخ مواجه هستند نوشت:‌ حمله به ایران اوضاع را خطرناک تر خواهد کرد اما اگر پاسخی داده نشود آنها ضعیف و ایران مصون نشان داده‌ می‌شود.

او با این حال عنوان کرد که این حمله به لحاظ نظامی، برای عربستان عمیقا خجالت آور و نمایش لاشه های آن اقدامی غیر عادی است، اما آنها تصور می کنند که شاید این اقدام لازم بود.

وزارت دفاع عربستان سعودی دیروز چهارشنبه با برگزاری کنفرانس خبری و تکرار اتهامات واهی خود، ایران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات آرامکو متهم کرد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در این کنفرانس خبری گفت: حمله به آرامکو تنها عربستان سعودی را هدف قرار نداده بلکه جامعه جهانی و امنیت انرژی را هدف گرفته است.

مالکی مدعی شد: ایران تلاش کرد تا واقعیت ها را مخدوش کند. حمله به آرامکو از یمن نبود بلکه از  شمال به جنوب صورت گرفته است.

وی در ادامه اتهام زنی های خود علیه ایران،‌ ادعا کرد: دلایل و شواهدی داریم که حاکی از دست داشتن ایران در اقدامات خرابکارانه در منطقه است.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.

ترامپ پس از این حمله بدون هرگونه مدرک ایران را متهم به حمله پهپادها به مراکز آرامکو در عربستان سعودی کرد. «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی هم از موضع گیری ضد ایرانی «دونالد ترامپ» تشکر کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی آرامکو انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • وعده صادق هژمونی آمریکا را در هم شکست
  • وقتی اسکای نیوز ناامید شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • تحلیلگر صهیونیست:در غزه گرفتار شدیم/جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد