Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:34:01 GMT

پروژه‌های عمرانی قم باید اولویت‌بندی شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۵۹۶۵

پروژه‌های عمرانی قم باید اولویت‌بندی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست قبل از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که در محل سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس، افزود: برای پیگیری پروژه‌ها از ظرفیت نمایندگان مجلس‌ و وزیران استفاده می‌کنیم تا برحسب اولویت‌بندی پروژه‌های مهم‌تر بررسی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و منابع مالی این پروژه‌ها با پیگیری نمایندگان مجلس از اعتبارات استانی و یا ملی اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مدیریت استان برای بحث‌های مشاوره و مشورتی نمایندگان خود در مسیر برنامه‌ریزی و توسعه استان استقبال می‌کند ولی این مشورت‌ها در مداخله در زمینه اجرای سیاست‌های کلان پذیرفتنی نیست و پاسخگویی به مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه همه مدیران اجرایی و استانی است.‌

به گفته استاندار قم، باید همه دغدغه‌ها و مشکلات در کارگروه‌های مربوطه مشخص تا خروجی جلسه مطلوب باشد تا در زمینه تامین اعتبار این پروژه‌ها چه استانی و چه ملی از بودجه بحث و پروژه و طرحی بدون منابع مالی نیمه تمام نماند.

بررسی اعتبارات ملی متمرکز استان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قم نیز در این جلسه گفت: ۱۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی متمرکز برای ۵ طرح حذف نقاط حادثه خیز استان دارای بیشترین اعتبارات است؛ هم‌چنین برای تکمیل راه‌های روستایی فاقد ۲۰ خانوار که فاقد آسفالت هستند ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

حسن صبوری افزود: برای سکونت‌گاه‌های غیر رسمی هم ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار و کمربند قم هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که برای این پروژه با یک سرمایه گذار مشورت شده و در مرحله اخذ مجوز سرمایه گذاری است.

وی افزود: برای طرح‌های بازآفرینی شهری هم ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که ۲۰ درصد آن به شرکت بازآفرینی اختصاص یافته است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قم اظهار کرد: برای مطالعه ضلع شرقی حرم مطهر هم ۵۰ میلیون تومان تنها برای امر بهسازی اختصاص یافته است در حالی که برای حاشیه کلان شهرهای مذهبی اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال اختصاص بافته است. 

کد خبر 4723102

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام سرمست استانداری قم قم ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز هفته دفاع مقدس عاشورا مراسم عزاداری اربعین 98 ایلام گرگان استانداری سمنان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • پروژه های عمرانی منطقه 12 تهران
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت