Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهرداد حسن پور رئیس پلیس راهور استان قزوین به مناسبت بازگشایی مدارس در نشست خبری که روز پنجشنبه در محل پلیس راهور برگزار شد گفت: محدودیت های ترافیکی در برخی مناطق شهری قزوین اعمال می شود تا ترافیک روان تری در روزهای آینده و در زمان بازگشایی مدارس داشته باشیم.

وی بیان کرد: از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ صبح محدودیت هایی در مقابل لشکر ۱۶ زرهی(محل رژه نیروهای مسلح)، میدان قدس به سمت لشکر ۱۶ زرهی، پل قدس از محور ولیعصر روی پل، میدان نصر به سمت میدان ارتش، از پل سرداران روی پل به سمت میدان سید حسن نصرالل محدودیت هایی اعمال می شود.

رئیس پلیس راهور استان قزوین تصریح کرد: گردش از میدان سرداران به سمت میدان نصر و میدان میرعماد محدودیت تا پایان مراسم رژه نیروهای مسلح ادامه دارد که از شهروندان انتظار داریم مسیرهایی انتخاب کنند تا دچار مشکل نشوند.  

وی اظهارداشت: امیدواریم معابر طوری ایمن سازی شود که مشکل تردد نباشد البته شاید در روزهای اول مشکلاتی داشته باشیم و ترافیک سنگین باشد به همین دلیل نیروهای ستادی هم وارد میدان خواهند شد و از ابتدای صبح تا تعطیلی مدارس پلیس در صحنه هستند.

حسن پور گفت: در بازگشت دانش آموزان از مدارس هم پلیس در مناطق مختلف حضور خواهد داشت تا شرایط ترافیک عادی شود و از والدین و شهروندان انتظار داریم با سازمان ترافیک و معاونت حمل و نقل شهرداری و پلیس راهور همکاری کنند و حتی الامکان از آوردن خودروی شخصی خوددداری کنند.

استفاده از عابر یاران

وی اضافه کرد: برای ایمن سازی رفت و آمد دانش آموزان در محدوده مدارس از «عابر یاران» استفاده خواهیم کرد و این افراد در هر هر تقاطع از جمله عدل، خیام، ازادی، هلال احمر تا ۱۵ مهر ماه حضور خواهند داشت.

رئیس پلیس راهور استان قزوین بیان کرد: درقزوین  ۵۷ تقاطع داریم که ۳۵ مورد آنها هوشمند و ۲۲ مورد محلی است که مدیریت آنها با پلیس راهور است.

حسن پور اضافه کرد: در سطح شهر قزوین ۵۰۰ سرعت گیر داریم که ۳۰۰ مورد تا ۱۵ مهرماه رنگ آمیزی می شود و تاکنون ۲۰۰ مورد نیز رنگ آمیزی شده است.

وی اظهارداشت: تاکنون ۴۶ کیلومتر خط کشی طولی عملیاتی شده و ۷۰ کیلومتر باقی مانده و خط کشی عرضی هم برای تردد دانش آموزان در دست اقدام است و در مجموع محل عبور پیاده در محدوده ۱۳۰ مدرسه خط کشی خواهد شد که ۷۰ مدرسه نیز خط کشی شده تا ایمنی تردد دانش آموزان تقویت شود.

رئیس پلیس راهور استان قزوین اضافه کرد:برای فرهنگ سازی در عبور ایمن دانش آموزان ازخط عابر پیاده موضوع فرهنگ سازی و آموزش در دستور کاراست.

آموزش پلیس مدرسه در استان قزوین

وی بیان کرد: با راه اندازی «پلیس مدرسه» زمینه آموزش دانش آموزان مهیا شده و در هر مدرسه ۴ پلیس مدرسه پیش بینی کرده ایم تا به عبور ایمن دانش اموزان از خیابان کمک کنند.  

سرهنگ حسن پور اظهارداشت: تاکید روی همیاران پلیس داریم تا توصیه ها صورت گیرد و انتظار داریم شهروندان با همیاران پلیس همکاری کنند.

رئیس پلیس راهور استان قزوین افزود: در حال حاضر ۲۷ هزار همیار پلیس آموزش داده شد و امسال از آنها استفاده می کنیم و در این مسیر از شهرک ترافیک هم برای آموزش استفاده می کنیم.

وی بیان کرد: با ساماندهی سرویس مدارس برای آموزش رانندگان تاکسی و سرویسها داده شده تا رفتار مناسبی با کودکان داشته باشند و مانند فرزندان خود با آنها رفتار کنند.

سرهنگ حسن پور گفت: تاکنون ۳ هزار راننده سرویس مدارس در استان قزوین آموزش دیده اند و از شهروندان انتظار داریم برای تردد فرزندان خود ترجیحا از سرویس های تایید شده مدارس استفاده کنند تا ترافیک کاهش یابد و در صورت استفاده از خودروهای شخصی حداقل ۵ دقیقه قبل از تعطیلی مدارس در محدوده فضا های آموزشی حضور یابند و در هنگام توقف هم در محلی مناسب پارک کنند.

کد خبر 4723077

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن پور پلیس راهور قزوین ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز هفته دفاع مقدس عاشورا مراسم عزاداری اربعین 98 ایلام گرگان استانداری سمنان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در بازدید از آموزش عملی میدان تیر دانش آموزان استان قزوین در تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امسال در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در میدان تیر حضور پیدا خواهند کرد و آموزش نظامی خواهند دید.

وی افزود: این آمار ۶ هزار دانش آموز پسر است که آموزش خود را در میدان تیر تیپ ۸۲ سپاه استان خواهند دید و همچنین ۴ هزار دانش آموز دختر که در سالن‌های شبیه سازی سلاح آموزش خواهند دید.

این مسؤول تاکید کرد: در کنار آموزش نظامی با حضور مربیان مجرب، آموزش‌های اعتقادی و بصیرتی نیز برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088016

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان