Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:09:44 GMT

دریاهای آزاد متعلق به همه ملت‌ها هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۶۰۷۵

دریاهای آزاد متعلق به همه ملت‌ها هستند

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به سابقه همکاری موفق آذراب با ارتش گفت: نیروهای مسلح هرجا نیاز باشد از ظرفیت صنایع کشور استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه برگزاری اجلاسیه امیران و 1400 شهید ارتش استان مرکزی ذیل کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص حضور ناو سهند در آبهای آزاد و خلیج مکزیک در سال جاری بیان کرد: خلیج مکزیک هدف ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سال پیش اعلام شد مطابق با قوانین بین‌المللی ما هم می‌توانیم در آبهای آزاد دنیا حضور داشته باشیم و به فرموده فرمانده معظم کل قوا ایران هیچگاه اهل تعدی و تجاوز به مرزهای آبی دیگر کشورها نیست، اما دریاهای آزاد متعلق به همه ملت‌هاست و ایران هم در این آب‌های آزاد حاضر خواهد بود.

وی گفت: ایران نه تنها در محدوده خلیج مکزیک بلکه در اقیانوس اطلس، هند جنوبی، آرام و دریای مدیترانه و آب‌های آزاد توانمندی حضور داشته و دارد و از این پس هم حضور خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص حمایت نیروهای مسلح از صنایع جهت بازگشت به تولید گفت: نیروهای مسلح همواره از صنایع موجود در کشور، صنایع نظامی مربوط به وزارت دفاع، یا شرکت های خصوصی در دوران جنگ و سازندگی و ساخت تجهیزات استفاده کرده و می‌کند و ان شاالله که مسئولان امر مشکلات صنایع را حل می‌کنند، اما این صنایع بدانند که نقش آن‌ها در پیشرفت کشور تا چه میزان مفید و موثر بوده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به سابقه همکاری شرکت آذرآب اراک با ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در زمان تعمیرات اساسی ناو جمهوری اسلامی خارک، تصمیم به تغییر کامل سیستم ناو گرفته شد و تنها جایی که به ارتش کمک کرد و این کار را انجام داد و افتخاری برای کشور شد شرکت آذرآب اراک بود و هر جا که لازم باشد از صنایع استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز تمامی امکانات نظامی، ناو، زیردریایی، تانک هواپیما و رادار و ... ساخته می‌شود تنها به واسطه تلاش نیروهای مسلح کشور نیست بلکه بخش اعظمی به واسطه کمک دانشگاه ها، شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان محقق می‌شود که همگی با نیروهای مسلح ارتباط دارند و ما به خوبی از این ظرفیت ها استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به دیگر خبرنگاران در خصوص رفتارهای امریکا در روزهای اخیر با تاکید بر این‌که «این تنش‌ها بین ایران و امریکا مربوط به امروز نیست بلکه از زمان پیروزی انقلاب تا کنون این تنش ها با دشمن استکباری وجود داشته است»، بیان کرد: هدف دشمن استکباری نابودی این کشور و انقلاب است و اگر خواهان ارتقای کشور، انقلاب، هویت و عظمت و بزرگی خود هستیم حتما باید در مقابل دشمن تا دندان مسلح محکم بایستیم. تا امروز ایستاده‌ایم و پیروز بوده‌ایم و قطعا دشمن در آینده به مانند همیشه شکست خواهد خورد.

سیاری با اشاره به این‌که «امروز درگیر جنگ نرم هستیم؛ چراکه دشمن از طریق جنگ سخت به جایی نرسید»، گفت: امروز دشمن به دنبال آن است که از طریق تهاجم فرهنگی یا فشارهای افتصادی و تحریم اهداف خود را پیاده کند که در این راستا ما باید با بصیرت و آگاهی در برابر دشمن بایستیم.

وی افزود: این اجلاسیه‌ها و یادواره و کنگره ها فقط به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدا نیست بلکه یک عملیات در مقابل جنگ نرم دشمن است و باید به صورت کامل توسط رسانه‌ها پوشش داده شود تا دشمن این عملیات‌ها را با حضور حداکثری مردم ببیند و متوجه میزان آمادگی بالای مردم و جوانان این سرزمین شود. دشمن اگر بخواهد به ما آسیبی وارد کند سود و ضرر را محاسبه می کند، اگر سود داشته باشد وارد تعرض می‌شود ولی طی 40 سال اخیر هر بار تعرض کرده تنها متضرر بوده است و به همین دلیل به کشور ما نزدیک نشد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس گفت: امام خمینی(ره) از نظر جغرافیایی به استان مرکزی تعلق دارد و در واقع افتخاری برای استان مرکزی است، اما تاکنون نقش امام راحل در دفاع مقدس به صورت شایسته تحلیل و طرح نشده است. این امر کار کسانی است که از ابتدای انقلاب در صحنه بوده و در جریان موضع گیری امام بوده اند. اگر روی این موضوع کار شود عظمت امام در بحث هدایت و فرماندهی مردم و سپس نیروهای مسلح در مقابل دشمن مشخص می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس حفظ امنیت در خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح به دشمن تفهیم کرد که جواب یک موشک ده‌ها موشک است

استاندار قزوین گفت: ایران امروز تبدیل به یک قدرت عظیم شده و امروز ملت و نیروهای مسلح جان برکف به آنها تفهیم کرد که جواب یک موشک آنها ده‌ها موشک است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح میدان دفاع مقدس نسیم شمال اقبالیه گفت: بصیرت، صبر، تدبیر و حضور همیشگی مردم در صحنه منشأ افتخار، بالندگی، پیشرفت، تعالی، استقلال و آزادی برای ایران اسلامی شده است.

وی افزود: اینکه نظام می‌تواند با افتخار و اقتدار در مقابل بدخواهان و کسانی که به ظاهر برخوردار از امکانات مادی هستند، بایستد و پوزه آنها را به خاک بمالد و اقتدار و بزرگی ملت ایران را فریاد بزند به دلیل بصیرت و درایت مردم است.

اعلایی گفت: همان کشوری که در روزهای نه چندان دور سران کشورهای استکباری دنیا بدون اجازه از شاه کشور در آن حضور پیدا کرده و برای کشور و منطقه تصمیم گیری می‌کردند امروز تبدیل به یک قدرت عظیم شده و امروز ملت و نیروهای مسلح جان برکف به آنها تفهیم کرد که جواب یک موشک آنها ده‌ها موشک است.

استاندار قزوین اضافه کرد: شامگاه شنبه یکی از بزرگترین وقایع نظامی دنیا و یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ معاصر دنیا به دست با کفایت سپاه مقتدر رقم خورده است ولی هم اکنون در کمال آرامش به دنبال رشد و توسعه شهر هستیم و تمامی امور به حالت طبیعی در حال انجام است که این مهم بزرگی ملت ایران را می‌رساند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: لیاقت مردم خیلی بیشتر از اینهاست و باید در بالاترین حد ممکن به آنها خدمت رسانی شود و امیدواریم پروژه‌هایی که امروز کلنگ زنی می‌شود و همچنین کارهایی که در سال جاری به سرانجام می‌رسد بتواند نشانه خوبی از عزم مسئولین برای سپاس گذاری از این مردم همیشه در صحنه باشد.

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند
  • خانه رژیم صهیونیستی سست‌تر از لانه عنکبوت
  • نقش ارتش در عملیات تلافی جویانه علیه اسرائیل چه بود؟
  • تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های باشکوه عملیات وعده صادق شد
  • پای هوش مصنوعی به تسلیحات نطامی ایرانی رسید | نیروهای مسلح ایران با تابو شکنی قاعده جدیدی در منطقه رقم زدند
  • ارتش اردن پروازهای هوایی خود را افزایش داد
  • رژه نیروهای مسلح یگان های تیپ ۲۶۴ارتش در سلماس
  • تمام تجهیزات نیروهای مسلح کشور بومی است
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • نیروهای مسلح به دشمن تفهیم کرد که جواب یک موشک ده‌ها موشک است