Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:55:26 GMT

ضرورت افزایش مشارکت مردم در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۶۲۱۰

ضرورت افزایش مشارکت مردم در انتخابات

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اگر شرایط موجود را حفظ کنیم به جرات می‌توان گفت بخش‌هایی از سیاست‌های آمریکایی‌ها تغییر خواهد کرد؛ بنابراین مشارکت حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را باید افزایش داد.

به گزارش ایسنا جمال عرف 28 شهریورماه در نشست با اقشار و گروه‌های مختلف مردم چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که «هدف از برگزاری این‌گونه جلسات انجام گفت و شنود است»، اظهار کرد: مسائلی که در این جلسه مطرح شد برخی خاص استان بوده که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید دنبال کند و بخشی که به مسائل ملی و فرامنطقه‌ای مرتبط است و در حوزه وزارت کشور بوده باید این از سوی وزارت کشور انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئولیت معاونت سیاسی وزارت کشور به مسائل سیاست داخلی دولت برمی‌گردد که از مهم‌ترین سیاست‌ها در برنامه‌ها برای دولت دوازدهم، مطرح شدن کلید واژه‌های آزادی، آرامش، امنیت و پیشرفت‌ بود، که بنده موظفم زمینه آزادی‌های مدنی در کشور را ایجاد کنم.

وی با اشاره به این‌که «کمیسیون احزاب متولی راهبری احزاب در کشور است»، تصریح کرد: تا قبل از قانون جدید احزاب،  250  حزب و گروه در کشور ثبت شد، ساماندهی احزاب در قانون جدید انجام می‌شود که تاکنون  110  حزب توانسته با قانون جدید، خود را تطبیق و چندین مورد دیگر در دستور کار قرار دارد. سه کمیسیون زیر مجموعه شورای امنیت کشور از جمله کمیسیون کارگری، دانشجویی و اقوام بر عهده معاون سیاسی وزارت کشور است، مسائلی که جنبه امنیتی دارند باید دنبال شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: احساس می‌شود روی بحث گفت‌وگو که از خانواده آغاز و به جامعه ختم می‌شودکم کار می‌کنیم، به طوری که تحمل گفت و گو در جامعه کم شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری سه اولویت در دستور کار معاونت سیاسی وزارت کشور قرار گرفته است که یکی از آن‌ها تهدیدهای خارجی و آسیب‌های داخلی است که در این میان باید انسجام ملی و اجتماعی افزایش و نباید بر روی این مسائل تاثیر بگذارد. شاید تاثیر وجه ورود بنده در موضوع آب دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان بحث انسجام است که این امر دارای ابعاد مختلف است. به دو استاندار استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان بیان شده که باید نسبت به اسناد بالادستی که شورای عالی آب تدوین کرده عمل کنید و باید مراقبت صورت گیرد تا شاکله و انسجام اجتماعی بر هم نخورد.

معاون سیاسی وزیر کشور برگزاری انتخابات را از دیگر اولویت‌ها بیان کرد و گفت: در جمهوری اسلامی تاکنون 36 انتخابات طی 40 سال گذشته برگزار شده که میانگین مشارکت آن‌ها 63 درصد بوده و این نشان‌دهنده مشارکت بالای مردم است. در این مدت 10 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده که میانگین مشارکت مردم،  60.5  درصد بوده است، گرچه استان‌های زاگرس نشین سطح مشارکت بالاتری دارند، این امر نشان‌دهنده آن است که همیشه پای کار هستند و عرق ملی و دینی دارند. برای انتخابات این دوره مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را قائل هستیم که باید مشارکت عمومی در کشور افزایش یابد.

وی افزود: بسیاری از ناظران داخلی و بیرونی میزان ارتباط میان مردم و نظام سیاسی، مردم و دولت را ارزیابی می‌کنند، اگر مشارکت لازم وجود داشته باشد بسیاری از آرزوها و افکاری که در ذهن دارند در سایه وحدت و انسجام واقعی رقم خواهد خورد و با واقعیت جمهوری اسلامی سر و کار دارند. تصور آمریکایی‌ها این بوده که ما متفرق می‌شویم و پشت نظام جمهوری اسلامی را خالی می‌کنیم ولی مردم منسجم‌تر شدند. اگر شرایط موجود را حفظ کنیم به جرات می‌توان گفت بخش‌هایی از سیاست‌های آمریکایی‌ها تغییر خواهد کرد، بنابراین مشارکت حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را باید افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: امید است بتوان بالاتر از میانگین 10 دوره انتخابات گذشته مشارکت عمومی صورت گیرد که انتظار می‌رود در چهارمحال و بختیاری استان مشارکت بالاتر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم انتخابات 98 مشاركت حداكثري ضرورت مشارکت در انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

آفتاب‌‌نیوز :

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، حدود ۳ هزار نفر از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخشی از محور‌های مهم بیانات رهبری به شرح ذیل است:

-رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

- تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

- هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آن‌ها تبعیت کند.

- معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

- یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند. نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشار‌ها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

- تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد، چون دل به کمک خارج از مرز‌ها نبسته است. این روحیه را باید تقویت کرد.

- ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.

خبر‌های تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس