Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار فتحی زاده گفت: امسال به لحاظ افزایش حجم زائران که سبب افزایش حجم خودروها نیز می شود، باید ظرفیت پارکینگ ها به میزان ۳۰ درصد و حتی بیشتر افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار محسن فتحی زاده» امروز (پنج شنبه ۲۸ شهریور) در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام اربعین حسینی با جمعی از فرماندهان ناجا برای بازدید از مرزهای چذابه و شلمچه وارد استان خوزستان شدیم و اکنون با توجه به اقدامات و زیرساخت های آماده شده برای پیاده روی اربعین حسینی، در حال ارزیابی و بررسی های لازم هستیم تا چنانچه نقص و نواقصی وجود داشته باشد برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: به اذعان تمامی مسئولان امسال با حجم زیادی از زائرانی مواجه خواهیم بود از این رو فراهم سازی امکانات مورد نیاز زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) الزامی است.

 

وی به هماهنگی های لازم برای تردد زائرین اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در حوزه امنیتی انتظامی هماهنگی ها در حال انجام است تا امسال نسبت به سال گذشته که سال بسیار موفقی در حوزه انتظامی و امنیتی بود به زائران خدمات رسانی شود.

 

سردار فتحی زاده از طرح ها و اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد آسان زائران اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، مستلزم آن هستیم که زیرساخت های مناسب نیز برای عبور راحت زائرین گرامی مهیا کنیم؛ همچنین با توجه به افزایش زائران باید ظرفیت ها را افزایش دهیم.

 

وی با توجه به پیش بینی های صورت گرفته برای عبور زائرین اربعین حسینی، خواستار افزایش پارکینگ های خودرویی در مرزهای زمینی کشور شد و ابراز کرد: اتفاقی که امسال خواهد افتاد به لحاظ افزایش حجم زائران که سبب افزایش حجم خودروها نیز می شود، باید ظرفیت پارکینگ ها به میزان ۳۰ درصد و حتی بیشتر افزایش پیدا کند تا خدمات قابل قبولی به زائران ارائه شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش حجم خودروها در مسیرهای پیاده روی اربعین، آماده سازی، ایمن سازی، نصب علائم، مهیا کردن و رفع معافیت در مسیر راه ها نیز مورد تاکید است.

 

رئیس قرارگاه اربعین ناجا عنوان کرد: امسال ظرفیت بیشتری در پلیس راه های کشور پیش بینی شده است تا امنیت بیشتری را در مسیر اربعین برای زائران فراهم کنیم.

 

 وی یاد آور شد: شلمچه و چذابه از امنیت بالایی برخور هستند، البته در چذابه کمربندی بستان و مسیر نفت به سمت موکب ها مشکلاتی هست که باید هرچه سریع تر رفع شود.

 

وی خواستار افزایش گیت های گذرنامه نیز شد و اذعان داشت: با توجه به افزایش تعداد زائران توسعه گیت های گذرنامه مورد تاکید است.

 

سردار فتحی زاده با بیان اینکه همکاری زائران با ناجا در سال گذشته مثال زدنی بود تصریح کرد: موضوع رعایت قوانین مد نظر است لذا از زائران می خواهیم تا با گذرنامه و سایر الزامات مورد نیاز به مرزها مراجعه کنند.

 

وی از افزایش تعداد زائران برای صدور گذرنامه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه این نشان دهنده آن است که آنها به موقع برای دریافت گذرنامه اقدام کرده اند.

 

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خاطر نشان کرد: از رانندگان می خواهیم تا موارد ایمنی و فنی را رعایت کنند و خودروهای خود را در پارکینگ های تعیین شده جهت ایمنی بیشتر پارک کنند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد عزاداری محرم فعالیت های مسجدی شیراز محرم کانون های مساجد افزایش پارکینگ تردد زائران اربعین افزایش زائران افزایش زائران اربعین حسینی تردد زائران حسینی پیاده روی اربعین حسینی مرزهای شلمچه و چذابه مرزهای ایران اسلامی امنیت مرزهای کشور تدابیر امنیتی پیاده روی اربعین گذرنامه نیروی انتظامی پیاده روی امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین فضای مسقف زیارتی حرم مطهر رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: افزایش زائر افزایش انتظارات را در پی دارد، لذا تامین اماکن زیارتی و فضای مسقف یک ضرورت و اولویت است.

رضا خوراکیان امروز ۲۶ اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال با افزایش تعداد زائران در حرم روبه‌رو باشیم، به همین دلیل باید بتوانیم انتظارات آن‌ها را برآورده کنیم، چراکه رشد زائران افزایش انتظار آنان را در آینده در پی خواهد داشت، به همین دلیل تامین اماکن زیارتی متناسب با نیازهای آینده برای زائران اولویت ماست.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز رواق امیرالمومنین(ع) در دست ساخت است و این اولین صحنی خواهد بود که از پشت‌بام آن نیز استفاده می‌شود.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: از دیگر پروژه‌های عمرانی زمانبر و هزینه‌بر، پروژه زیرسطحی است که در دستور کار قرار دارد تا شرایط بهتری را در تأمین فضای مسقف و زیارتی برای زائران داشته باشیم.

خوراکیان اضافه کرد: پروژه‌های مفصل‌تری با مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها آغاز کرده‌ایم که یکی از آن‌ها پروژه پارکینگ حرم است و هر کدام از این پروژه‌ها از نیازهای زائران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مردم‌نهاد بودن آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه محتوایی رویکردها در حال تغییر است و مشارکت مردم در اجرای برنامه‌ها از جمله این تغییرات است. ما تلاش کرده‌ایم در برنامه‌های مختلف مشارکت را افزایش دهیم که موضوع چایخانه حضرت از جمله این اقدامات است و می‌توان گفت که ارائه خدمت در این حوزه مردمی است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: حرم مطهر و فرصت زیارت را فرصت تعالی و ارتقاء بینش دینی و تعمیق باورهای اعتقادی در قلوب زائران می‌دانیم، به همین دلیل مجموعه‌ای از برنامه‌ها طراحی شده است تا از برنامه‌‎های عمومی عبور کرده و به برنامه‌های با مختصات خاص در سن و جنس متفاوت برسیم.

وی گفت: در این راستا در ۶ ماهه ۱۴۰۲، روزانه برای ۱۰۰۰ دختر جشن تکلیف برگزار شده است، همچنین برای ساماندهی ازدواج‌های دانشجویی و نهادها و ادارات اقداماتی انجام شده است.

خوراکیان گفت: شناساندن ظرفیت‌های بی‌پایان حرم مطهر به جامعه از دیگر برنامه‌های این سازمان است، لذا برنامه‌های ویژه‌ای در ایام خاص از اعیاد مختلف در ایام تولد، شهادت‌ها و مناسبت‌ها داشتیم و داریم که به همت حوزه رسانه انتقال یافته که اثرگذاری خود را دارد. به عنوان مثال پخش زنده مراسم غبارروبی حرم برای اولین بار اتفاق افتاد و تلاش داریم از ظرفیت رسانه‌ها در این خصوص استفاده کنیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: تلاش شده حرم مطهر رضوی کانون هم‌افزایی و نماد اتحاد ملت ایران باشد و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد، برای مثال امروز گل‌آرایی حرم از ظرفیت‌های مردمی و به صورت رایگان از اقصی نقاط کشور انجام شده و این پیوند مردم با امام رضا(ع) ظرفیت بزرگی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی و افزایش ظرفیت پارکینگ‌های ناژوان
  • اعلام آماده باش سراسری در این استان | شهروندان از تردد غیر ضروری پرهیز کنند
  • فوری | اعلام آماده باش سراسری در این استان | شهروندان از تردد غیر ضروری پرهیز کنند
  • اتخاذ تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در استان اردبیل
  • تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی اتخاذ شده است
  • تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران در مشهد اندیشیده شده است
  • ضرورت تامین فضای مسقف زیارتی حرم مطهر رضوی
  • حفظ امنیت زائران از اولویت‌هاست/ خودداری زائران از تردد خودرو در مسیرهای منتهی به حرم رضوی
  • لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش ترافیک آستارا در ایام نوروز
  • پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اسکان زائران در مشهد