Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه موارد انتقاد از خصوصی‌سازی‌ها را بررسی کردیم گفت: مراحل واگذاری منطبق بر قوانین و مقررات انجام شده است. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه معارفه رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی درباره حل مشکلات کارگران هپکو اراک گفت: خوشبختانه به تازگی مدیر جدید و پر انرژی منصوب شد که بر اساس ارزیابی ما برنامه مشخصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من از کارکنان این واحد می‌خواهم که اجازه بدهند مدیر جدید کار خود را آغاز کند و امیدواریم در آینده نه چندان دور این مشکل حل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: درباره سهامدار عمده شرکت هپکو اراک مذاکراتی با دو نفر از متقاضیان داریم که یکی از آنها به مرحله نهایی رسیده و امیدواریم طی هفته آینده به طور قطعی تعیین تکلیف شود.

دژپسند با اشاره به نوسانات بازار بورس گفت: این نواسانات در یک دامنه مشخص طبیعی است و نباید شتابزده عمل کرد.

وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم با حمایت‌هایی که می‌کنیم مانع از این شویم که تغییرات بورس از یک دامنه خاص بیشتر شود. در وزارت اقتصاد سیاست ما بر این بوده است که ضمن حمایت از بورس از مداخله خودداری کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه موارد انتقاد در خصوصی سازی‌ها را بررسی کردیم افزود:​ مراحل واگذاری منطبق بر قوانین و مقررات انجام شده است.قانون جدیدی که چند ماه قبل ابلاغ شد برای خریداران سهام راهبردی علاوه بر اهلیت مالی باید اهلیت فنی و تخصصی نیز سنجیده شود که این قانون پیش از این وجود نداشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: سعی می‌کنیم در هیئت واگذاری روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری را متنوع کنیم و از روش‌هایی مثل واگذاری مدیریت و اجاره به شرط تملیک استفاده شود.

وی با بیان اینکه امسال 6 پالایشگاه و سهام بیمه البرز به عنوان سهام دولتی در بورس عرضه شد، گفت:​ هدف از واگذاری‌ها، ​ تأمین مالی دولت نیست بلکه ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای نجات اقتصاد کشور از دولتی بودن است.

دژپسند با اشاره به اینکه آقای پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی سازی قبل از بازداشت شدن استعفاء داده بود افزود: بازداشت پوری‌حسینی همزمان با استعفای او بود. ممکن است یک مدیر دچار اشتباه شود، اما این موضوع با انحراف و فساد متفاوت است.

وزیر اقتصاد گفت: رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی در شرایطی این سمت را قبول می‌کند که باید با اشراف بر قوانین و قبول خطر مدیریتی وارد شود و در این مسیر نمی‌شود با ترس و واهمه جلو رفت.

وی با بیان اینکه آقای صالح مسلط به قانون است افزود: قرار نیست در این سازمان اموال دولت به تاراج گذاشته شود و کسی نباید دندان تیز و برای خودش سفره‌ای پهن کند که سلامت آقای صالح نیز برای ما مشخص است.

دژپسند با اشاره به ضرورت هدایت نقدینگی به بورس و حمایت از تولید گفت:​ خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال بر اساس آمار بانک مرکزی، ​ رشد اقتصادی غیر نفتی کشور مثبت چهار دهم درصد بوده است.

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز گفت: مهمترین کار بنده نظارت بر واگذاری‌هایی است که انجام شده به طوری که همه اقساط بازپرداخت شود و شرایط قراردادی را انجام دهند.

وی افزود: اولویت دیگر من این است که شرکت‌هایی که در فهرست واگذاری هستند در یک اتاق شیشه‌ای با شفافیت کامل از طریق بورس و فرابورس قیمت‌گذاری و واگذار شود. مبنای کار بنده قانونمداری، تسهیلگری واگذاری‌ها، انضباط و شفافیت است. از روش‌های مختلف واگذاری استفاده خواهیم کرد تا با اجرای عدالت فضا برای همه افراد فراهم شود تا بتوانند برای خرید بنگاه‌های اقتصادی اقدام کنند و فضا انحصاری نباشد.

صالح با بیان اینکه تکلیف شده در شش ماه امسال 10 هزار میلیارد تومان واگذاری از طریق بورس داشته باشیم ابراز امیدواری کرد که بتوانیم تا پایان سال تعهدات سازمان خصوصی سازی را انجام دهیم.

اختصاصی| جدیدترین جزئیات تغییرات مدیریتی در شرکت هپکوی اراک از زبان استاندار مرکزینامه وزیر اقتصاد به معاون اول رئیس جمهور در توجیه عملکرد پوری حسینیسخنگوی قوه‌قضائیه: پرونده پوری حسینی جدید نیست

 

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت اقتصاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت اقتصاد وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۷۰ درصد تعیین تکلیف می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، عین الله دهقان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از محل اعتبارات فصل پنج، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به ورزش استان اختصاص یافته و این اعتبار می‌تواند به ارتقا و پیشرفت این حوزه کمک کند.

دهقان تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در این راستا در دستور کار قرار دارد که برگزاری برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، انعقاد قرارداد با هیئت‌های ورزشی استانی و شهرستانی و برگزاری همایش‌های کشوری از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 6078924

دیگر خبرها

  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • طرح‌های ورزشی با پیشرفت ۷۰ درصد تعیین تکلیف می شوند
  • نامه رئیس سازمان محیط‌زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • انتشار آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال
  • آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال منتشر شد