Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@13:50:00 GMT

ظریف: بقایای تیم بی در حال فریب دادن ترامپ به سوی جنگ است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۶۲۴۰

ظریف: بقایای تیم بی در حال فریب دادن ترامپ به سوی جنگ است

‍‍‍‍‍‍

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در یک پیام توییتری به اتهامات اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران پاسخ داد.

پامپئو در جمع خبرنگارانی که وی را به عربستان همراهی می‌کردند، ضمن متهم کردن ایران به حمله به تأسیسات نفتی آرامکو مدعی شد: «این حمله علیه عربستان سعودی و خاک آنها انجام شده و اقدام به جنگ مستقیم علیه آنها به حساب می آید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایران در پاسخ به این اتهامات نوشت: «اقدام به جنگ یا تحریک برای جنگ؟ بقایای تیم ب (به اضافه همپیمانان جاه‌طلب آنها) تلاش می‌کنند، دونالد ترامپ را به سمت جنگ فریب دهند. آنها به خاطر خودشان، باید دعا کنند که به آنچه که به دنبال آن هستند، نرسند. آنها هنوز هزینه‌های بسیار کوچک‌تر جنگ یمن را که چهار سال پیش از سرگستاخی از پایان دادن به آن خودداری نکردند، می پردازند».

رئیس‌ دستگاه دیپلماسی ایران با انتشار ویدئویی از اعترافات اخیر پامپئو که گفته بود بعنوان رئیس سیا، دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند، ادامه داد: «پامپئو، عادات قدیمی به سختی ترک می‌شود. «دروغ و تقلب»- و خود را خوار و ذلیل مشتری‌های خارجی کردن که بی‌اعتنایی کامل به خون و ثروت را پنهان می‌کنند-در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است».

وی سپس به واشنگتن و همپیمانان جنگ طلب این کشور توصیه کرد:‌«مسیر رستگاری: فرصت را غنیمت شمرید برای اینکه به فاجعه یمن پایان دهید-نه اینکه آن را گسترش دهید».

وزیر خارجه آمریکا که پیشتر بعنوان رئیس «سیا» فعالیت داشت در یک سخنرانی به دروغگویی و تقلب این سازمان اشاره کرده و گفت: «من رئیس سیا بودم. ما دروغ می‌گفتیم، تقلب می‌کردیم، می دزدیدیم. ما همه دوره‌های آموزشی را داشتیم».

پامپئو روز گذشته بار دیگر با تکرار اتهام زنی به ایران گفت: «جامعه اطلاعاتی به  شدت بر این باور است که حوثی‌ها (انصارالله) به تجهیزات نظامی که از آنها برای حمله به تأسیسات نفتی آرامکو استفاده شد مجهز نیستند».

از طرف دیگر، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی در یک کنفرانس خبری، با نمایش تکه‌پاره‌هایی از تسلیحات نظامی مدعی شد که ایران در حمله اخیر به تأسیسات نفتی سعودی نقش داشته است. (جزئیات بیشتر)

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • 10 تا از تقلب هایی که در فوتبال انجام شد ولی کسی ندید (فیلم)
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات