Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:33:02 GMT

سهم اشتغال روستایی در کشور به ۲۵.۳ درصد رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۶۲۸۹

سهم اشتغال روستایی در کشور به ۲۵.۳ درصد رسیده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به برنامه اشتغال پایدار روستایی در کشور اشاره کرد و افزود: دولت با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب، ۱.۵ میلیارد دلار منابع و تسهیلات ارزان قیمت را از صندوق توسعه ملی در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که به نوعی تکفل ایجاد شغل را برعهده دارند، قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نحوه تخصیص این اعتبار به استان‌ها را براساس میزان محرومیت و نرخ بیکاری عنوان کرد و اظهار داشت: این سیاست در بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت تاثیرگذار بود و شرایط مطلوب‌تری را در حوزه اشتغال ایجاد کرد.

شریعتمداری، عملکرد استان کرمانشاه را در جذب تسهیلات روستایی خوب توصیف کرد و گفت: این استان همه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته را جذب کرده و این تسهیلات در نقاط مرزی با نرخ سود چهار درصد، در نقاط غیرمرزی و محروم با نرخ سود ۶ درصد و برای سرمایه در گردش با نرخ سود ۱۰ درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیل و زلزله را از مشکلات این استان و مردم عنوان و تصریح کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق زلزله‌زده از همین منابع روستایی تخصیص داده شد.

او به مشکل مددجویان زیر حمایت بهزیستی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مدیرکل بهزیستی مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان را برای مابه‌التفاوت سهم پرداختی مددجویان تامین کرده است.

این وزیر دولت دوازدهم، کمبود مهارت دانش‌آموختگان را مهمترین مشکل در کشور دانست و تاکید کرد: هرچه افراد مهارت داشته باشند و ما در این زمینه بیشتر کار کنیم وضعیت اشتغال در کشور بهتر خواهد شد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور نسبت به گذشته تفاوت کرده است، گفت: توانایی‌های درونی و استفاده از امکاناتی که ایجاد اشتغال را در کشور توسعه دهد به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح چند طرح تولیدی و عمرانی به استان کرمانشاه سفر کرده در اولین برنامه خود صبح پنجشنبه وارد شهرستان پاوه شد و با حضور در یادمان شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با امام این شهر نیز دیدار و گفت و گو نمود.

بازدید از شرکت صنعت گستر سدید و توسعه شرکت لاوین پلاستیک بیستون، حضور در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، جلسه شورای اداری استان با رویکرد اشتغال و حضور در ششمین نشست اعضای مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های وزیر تعاون در کرمانشاه است.

۳۲۰۳/۳۲۰۹/۳۰۳۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال توسعه روستایی محمد شریعتمداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد و معاون اسبق وزارت اطلاعات می‌گوید بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، تمایل مردم به مهاجرت به 60 درصد رسیده و تمایل به مهاجرت در دانشجویان در سال 1401 به 67 درصد رسیده است. 60 درصد مورد اشاره صالحی امیری معادل 48 میلیون نفر است! روایت صالحی امیری را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است