Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@06:10:35 GMT

ایران در زمینه جنگ الکترونیک قوی‌تر از گذشته خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۶۳۸۱

ایران در زمینه جنگ الکترونیک قوی‌تر از گذشته خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، در حاشیه افتتاح دانشکده مهندسی جنگ الکترونیک در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت: نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها، بخصوص موضوعات آموزشی و کیفی است و در همین رابطه می‌خواهیم دانشجویان با کیفیت، متخصص و با دانش‌ آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که دانشکده جنگال اهمیت بسیاری دارد، افزود: این روزها بحث جنگ الکترونیک خیلی مهم است و روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می‌باشد. ما نمی‌خواهیم از دنیا عقب بمانیم و می‌خواهیم در لبه دانش این حوزه حرکت کنیم. بر همین اساس دانشکده جنگال در دانشگاه شهید ستاری تاسیس شد که به آزمایشگاه‌های بسیار خوب و تجهیزات پیشرفته مجهز است.

امیر نصیر زاده با ابراز امیدواری از ارائه خدمات خوب آموزشی در سطح ارتش به همه نیروها اضافه کرد: قرار است در این دانشکده کلیه دانشجویان ارتش جمهوری اسلامی ایران آموزش داده شوند، در صدد هستیم با سایر سازمانها مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه‌های بیرون و شرکت‌های دانش بنیان ارتباطمان را توسعه دهیم تا بتوانیم تجهیزات پیشرفته‌تر و تاکتیک‌های بسیار موثرتر در راستای هم‌افزایی نسبت به همدیگر داشته باشیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در این دانشکده ۷۰ درصد آموزش‌ها عملی، و ۳۰ درصد تئوری است؛ کارگاه‌ها و مراکز آموزشی و میدان‌های رزم و تجهیزات پیچیده‌ای داریم. شرایطی فراهم شده تا بیشتر در بعد عملی و مهارت افزایی حرکت کنیم. رویکردمان همین است و سرفصل‌ها هم بر همین اساس شکل گرفته، ضمن این‌که در این دانشکده از اساتید خوب فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و متخصص در میدان عمل استفاده می‌شود که کاملا به موضوع اشراف دارند.

وی در مورد ابعاد جنگ الکترونیک نیز گفت: جنگ الکترونیک بسیار وسیع و در ابعاد هوا، زمین، دریا و به ویژه در ریز پرنده‌هاست. بسیار مهم است که بتوانیم در حوزه آفند عملکرد موفقیت آمیز داشته باشیم و در حوزه پدافند با سامانه‌های جنگ الکترونیک دشمن مقابله کنیم، موضوعی که ما را بر آن داشت تا دانشکده‌ای در این راستا افتتاح کنیم.

کد خبر 4723137 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروهای مسلح دانشگاه شهید ستاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش امیر نصیرزاده شهيد ستاري ایران ایالات متحده آمریکا حسن روحانی مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف اسحاق جهانگیری وزارت امور خارجه ایران هیئت دولت دولت دوازدهم انقلاب اسلامی ایران محمد جواد ظریف شورای نگهبان حجت الاسلام حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم

 جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی هراس از تقویت توان دفاعی ایران و عجز رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران و در حمایت از تل آویو اعلام کرد که آمریکا در روز‌های آتی تحریم‌هایی جدیدی در زمینه موشک‌ها و پهپاد‌ها وضع می‌کند.

سالیوان بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای در تارنمای کاخ سفید گفت: پس از حمله هوایی بی‌سابقه ایران علیه اسرائیل، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال هماهنگی با متحدان و شرکا از جمله کشور‌های گروه هفت و سران هر دو حزب در کنگره، در مورد یک پاسخ جامع است.

وی افزود: آمریکا در روز‌های آینده، تحریم‌های جدید را در زمینه برنامه موشکی و پهپادها، سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران وضع خواهد کرد.

سالیوان گفت: علاوه بر این، ما در وزارت دفاع و فرماندهی مرکزی آمریکا برای تقویت بیشتر و گسترش ادغام موفق سامان‌های هوایی و موشکی و سامانه‌های هشدار زودهنگام در خاورمیانه ادامه می‌دهیم تا کارایی قابلیت‌های موشکی و پهپادی ایران را تحلیل ببریم.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری دولت بایدن نیز روز سه‌شنبه پاسخ تنبیهی ایران به اسراییل را بی‌سابقه خواند و مدعی شد: حمله ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته و تامین مالی گروه‌های شبه‌نظامی در غزه، لبنان، یمن و عراق، ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث تاثیر منفی اقتصادی شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار فرمانده نیروی هوایی ارتش به دشمنان: خطای راهبردی کنید با سوخو 24 جواب می‌گیرید
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل : خطا کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • ارتش: آماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  • خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  • فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل: خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • امیر واحدی: آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به سوخو ۲۴ هستیم
  • آماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  • به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم