Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@13:39:50 GMT

آیا با نوشتن کتاب می‌توان کسری خدمت سربازی گرفت؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۶۳۹۷

صراط:

برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که دو کتاب تألیف کرده‌اند و مدرک لیسانس دارند، درباره نحوه دریافت کسر خدمت سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، برای مشمولانی که کتاب تألیف کرده‌اند و مدرک لیسانس دارند، هیچ راهی برای دریافت کسری خدمت سربازی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت نام امریه سربازی | دستورالعمل جدید برای استفاده از مشمولان در سازمان ها اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین شاهپور آذروند اظهار کرد: به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توان علمی جوانان تحصیل‌کرده در پیشبرد اهداف سازمانی، دانش‌آموختگان واجد شرایط دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند برای گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به‌صورت امریه «سرباز روستایی» در مناطق محروم استان به سامانه جامع حوزه مشمولان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به آدرس mashmoolin.iripo.ir مراجعه کنند

ایسنا در خبری نوشت: وی افزود: نداشتن غیبت و کسر خدمت، عدم رابطه متقاضیان به‌عنوان بستگان سببی و نسبی با کارکنان استانداری و همچنین بومی بودن، از جمله شرایط «سرباز روستایی» است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: مدت خدمت سربازی روستایی ۲۴ ماه بوده و ثبت‌نام متقاضیان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری امکان‌پذیر است.

آذروند گفت: اعزام مشمولان برای تاریخ یکم تیر ۱۴۰۳ بوده و ثبت‌نام آن از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین تا ۲۴ فروردین در سامانه مذکور انجام خواهد شد

ستاد کل نیروهای مسلح با برخورداری کارکنان شرکت‌های خلاق از مزایای امریه سربازی موافقت و دستورالعمل استفاده از خدمت کارکنان وظیفه در این شرکت‌ها را اعلام کرد.

براین اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۰۰ نفر از کارکنان شاغل در شرکت‌های خلاق به شرط احراز شرایط، از مزایای تخصصی امریه سربازی برخوردار شوند.

بر این اساس، شرکت خلاق باید از شرایطی همچون برخورداری از اظهارنامه مالیاتی، بهره‌مندی از حداقل سه نفر نیروی شاغل تمام‌وقت براساس آخرین فهرست بیمه مورد تأیید سازمان تامین اجتماعی و برمبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی فروشی حداقل ۱۰۰ میلیون ریال داشته باشد.

در طرف مقابل، سرباز باید فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری غیرپزشکی بوده و در چهار ماه اخیر از سابقه بیمه تمام‌وقت در شرکت به‌کارگیرنده برخوردار باشد، حداقل ۸۰ امتیاز از جدول فعالیت فناورانه را کسب کرده‌ باشد و همچنین موضوع فعالیت فرد در مدت زمان حضور در شرکت، باید در راستای کالا و خدمات خلاق یا دانش‌بنیان آن شرکت باشد.

با توجه به محدودیت ظرفیت ابلاغی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح، افراد براساس امتیاز کسب شده در هر دوره اعزام، رتبه‌بندی شده و افراد با بیشترین امتیاز به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی خواهند شد. در صورت اتمام ظرفیت در هر اعزام، افراد باید تقاضای جدید خود را در دوره بعدی ارسال کنند.

تأیید اولیه افراد که توسط معاونت علمی براساس امتیازبندی صورت می‌گیرد، به منزله تأیید نهایی افراد نیست و پس از بررسی پروپوزال (شرح فعالیت شخص در شرکت) توسط داور فنی، نتیجه نهایی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 840834 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه سربازی

دیگر خبرها

  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • فراخوان تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی | دستورالعمل جدید برای استفاده از مشمولان در سازمان ها اعلام شد
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت اعلام شد
  • تهدید دوباره گانتس به خروج از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی