Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ تولد اولین نوزاد بارداری از طریق IVF مرکز ناباوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واقع در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس با موفقیت به انجام رسید.
‌به گزارش ایسنا، این تولد در ‌صبحگاه ۲۸ شهریورماه در بیمارستان دولتی خلیج‌فارس انجام شد.
یک متخصص زنان و فلوشیپ نازایی مرکز ناباروری دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه این اولین مورد از تولد از طریق بارداری با IVF  پس از راه‌اندازی این مرکز در مجتمع پیامبر اعظم(ص) است، گفت: بیمار خانم ۳۴ ساله‌ای که 13 سال پیش ازدواج‌کرده بود و حدود پنج سال سابقه نازایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر مریم عزیزی با اشاره به اینکه ivf یکی از روش‌های پیشرفته در درمان نازایی در مواردی که به روش‌های معمول جواب نمی‌دهد، اظهار کرد:  برای درمان نازایی روش‌های درمان مختلفی داریم که بر اساس شرایط بیمار از درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته‌تر انتخاب می‌کنیم.
این متخصص زنان و فلوشیپ نازایی بیان کرد: این بیمار حدود ۵ سال نازایی داشت که به روش‌های معمول مثل IUI  و روش‌های دیگر جواب نداده بود و نهایتاً با استفاده از IVF  موفق به بارداری شد که خوشبختانه با موفقیت به انجام  و نوزاد پسر با سلامت کامل متولد شد.
دکتر عزیزی با اشاره به اینکه مرکز نازایی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واقع در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) است که حدود ده ماه است راه‌اندازی شده و خدمات درمان نازایی به زوج‌های نابارور را با تعرفه دولتی ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این مرکز  برای تمامی بیماران ۸۵ درصد هزینه‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌شود همچنین و در مورد بعضی از بیمارانی که تحت پوشش بیمه کمیته امداد یا سازمان بهزیستی هستند تمامی هزینه‌ها رایگان است. برچسب ها: IVF ، ناباوری ، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

منبع: خرداد

کلیدواژه: ناباوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سوپروایزر و مسئول گروه هوشبری بیمارستان قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به حضور کادر پرستاری و بیهوشی این مرکز، همزمان با ساعات تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی گفت: این اقدام که با هدف امدادرسانی به زائرین و مجاورین حرم مطهر صورت گرفت، در مناسبت شب‌های قدر نیز انجام خواهد شد.

رجبیان، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هر ساله به مناسبت‌های مختلف از جمله؛ عید نوروز، ایام محرم و صفر و شب‌های قدر تعدادی از کارکنان پرستاری را برای حضور در حرم مطهر و امداد رسانی به زوار امام رضا (ع) در بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی اعزام می‌کند افزود: این افراد که در واقع وظیفه مراقبت از زائران را بر عهده دارند، بسته به تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارند، در رواق‌ها و صحن‌های مختلف مستقر می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: امسال هم طبق روال معمول، از ۲۹ اسفند ماه این کار از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری بخش مدیریت پرستاری مجموعه و همچنین بسیج جامعه پزشکی انجام می شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده همکاران پرستاری و بیهوشی تیپ احیا، درمانگاه سرپایی و امداد سرپایی هر نوع مشکل یا آسیبی که متوجه زائران باشد، از جمله فشار خون بالا، مشکلات تنفسی و مشکلاتی که به دلیل ازدحام جمعیت ممکن است رخ دهد، رسیدگی خواهند کرد و در صورت نیاز نسبت به انتقال بیمار از طریق آمبولانس به نزدیک‌ترین درمانگاه یا بیمارستان اقدام می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور حاجی آبادبه بندرعباس
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی