Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: رایزنی‌های لازم انجام و در حال توافقات اولیه با شورای نگهبان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات امسال هستیم. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، جمال عرف صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال براساس سیاست‌های کلی انتخابات، الکترونیکی شدن مراحل ثبت نام، اخذ رای و شمارش آرا تکلیفی برای وزارت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بخش احراز هویت تقریبا بخشی از دستگاه‌های لازم از قبل وجود داشته و در دست آماده شدن است و بخشی سفارش و بخشی نیز با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی آماده می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: هدف از سفرهای استانی ارزیابی شرایط سیاسی و اجتماعی استان‌ها و جلسه با معتمدان و احزاب سیاسی است که این ارزیابی‌ها تبدیل به سیاست‌های کاری ابلاغی طبق ابلاغ مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری برای استان‌ها می‌شود.

عرف با بیان اینکه با الکترونیکی شدن انتخابات، کد ملی افراد مبنای احراز هویت قرار می‌گیرد و از ورود شناسنامه‌های متوفی و جعلی جلوگیری می‌شود، گفت: رایزنی‌های لازم انجام و در حال توافقات اولیه با شورای نگهبان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات امسال هستیم.

اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان سمنان «اصل بی‌طرفی» را مدنظر خود قرار دهندیاسوج| مدیران آموزش و پرورش حق جانبداری از نامزدهای انتخاباتی را ندارندایلام| نظرسنجی‌های انتخاباتی در فضای مجازی ممنوع است
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: براساس ماده 11 قانون انتخابات همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تجهیزات و امکانات لازم را در اختیار استانداران، فرمانداران و بخشداران قرار دهند و در مجموع جهت‌گیری کلی وزارت کشور ایجاد آمادگی لازم برای انتخابات الکترونیک است.

وی با بیان اینکه گسترش تحزب وظیفه وزارت کشور است، تصریح کرد: هر چقدر به سمت تحزب برویم برنامه محور می‌شویم و از شخص محوری فاصله می‌گیریم و یکی از اهداف سفرهای استانی جلسه با احزاب سیاسی استان‌ها است.

عرف اضافه کرد: با توجه به افزایش سواد و گسترش ارتباطات، احزاب و کار حزبی یکی از ابزارهای مناسب است و آن را تقویت می‌کنیم اما احزاب باید برنامه محور عمل کرده و وعده‌های خود را محقق و نماینده احزاب باید نسبت به تحقق وعده‌های خود متعهد شود.

وی با اشاره به تعیین صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی یادآور شد: استعلام از مراجع 4گانه انجام و تلاش داریم فضا را باز گذاشته تا کسانی که شرایط اولیه را صرف نظر از گرایش‌های سیاسی دارند وارد عرصه شوند، کسانی که سوابق موثر دارند شرایط‌شان احراز نمی‌شود کسانی که سوابق موثر مانع نداشته باشند می‌توانند وارد شوند.

انتهای پیام/ح

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود

وزیر کشور گفت: در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درخصوص دور دوم انتخابات، گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

وی ادامه داد: دربارۀ صدور کارت ملی نیز آن دسته از تعهدات قبلی ما انجام شده اما یک عده‌ای هستند که باید از نو برای آن‌ها کارت ملی صادر می‌شد که مراحل صدور انجام خواهد شد.

وحیدی درمورد افزایش مبالغ جرایم رانندگی هم گفت: کم‌بودن مبلغ جرایم رانندگی باعث شده بازدارندگی نداشته باشند. بخشی از رانندگان قوانین را رعایت نمی‌کنند و موجب ایجاد مشکل برای دیگران می‌شوند.

دیگر خبرها

  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • احزاب در ایران وارداتی هستند/ اسناد سیاسی و فرهنگی را باید در کشورمان بومی کنیم
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • ترکیه در آستانۀ انتخابات محلی و شهرداری‌ها
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!