Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:12:53 GMT

۲۰۶ هزار دانش آموز در چهارمحال و بختیاری تحصیل می کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۶۴۷۱

۲۰۶ هزار دانش آموز در چهارمحال و بختیاری تحصیل می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز قائد امینی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : آمار پیش‌بینی شده دانش آموزان استان برای سال تحصیلی جدید ۲۰۶ هزار و ۵۰۰نفر است که تا کنون بیش از ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ثبت شده اند و از این تعداد ۱۸ هزار و۴۳۳ نفر کلاس اولی هستند و ثبت نام بقیه دانش آموزان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائد امینی با اشاره به اینکه تعداد کل دبیران و معلمان در آموزش و پرورش ۱۴ هزار و۶۷۷ نفر هستندبیان کرد:  از تعداد ۱۰ هزار و ۵۲۵ نفر معلم هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در سال جاری تا ابتدای مهرماه یک هزار و ۳۸۷ نفر از معلمان بازنشسته می شوند اما ورودی های آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان ، ماده ۲۸  و سرباز معلمان ۲۸۱ نفر هستند.

وی ادامه داد:  با پیگیری ها و جلسات متعددی که از اسفند ماه تا کنون گرفته شده است سعی کرده ایم کمبود معلم را  با طرح‌های معلم تمام وقت، اضافه کار و جذب معلمان حق التدریس جبران کنیم.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید اعتبارات بسیار خوبی برای آموزش و پرورش استان جذب شده است که این اعتبارات باعث می‌شود بتوانیم امسال برای اولین بار کل پروژه های نیمه تمام که ۶۹ مورد است را تا آخر سال به اتمام برسانیم.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در مهرماه امسال ۳۰ فضای جدید شامل مدرسه، سالن ورزشی و خوابگاه به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه می‌شوند.

کد خبر 4723146

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری شهرکرد ماه محرم اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس شیراز عاشورا مراسم عزاداری اربعین 98 ایلام گرگان استانداری سمنان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی عصر دوشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش نمادی از مردمی سازی در وزارت آموزش و پرورش است و در این شورا با همکاری و همیاری همه ادارات و دستگاه‌ها، کارها پیش می‌رود و بر ادامه این امر نیز اعتقاد و اصرار داریم.

وی معلمان و دانش آموزان را از تأثیرگذار ترین اقشار جامعه دانست و گفت: آنها در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کنند و حضور پررنگ و پرثمری را داشته و دارند و نمونه‌های مهم این امر حضور در جنگ تحمیلی با تقدیم شهدای بسیاری به انقلاب و همچنین حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات مختلف بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان ارزش گذاری به آموزش فنی و حرفه‌ای را یکی از اقداماتی عنوان کرد که در آموزش و پرورش استان گیلان در حال پیگیری است، افزود: نگاه ما این است که مراکز فنی و حرفه‌ای ما در کنار کارخانه‌ها تأسیس شود تا دانش آموزان بتوانند در راستای تحصیل کار آموزی نیز داشته باشند و به فعالیت عمل نیز بپردازند.

وی ادامه داد: معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی ایران آموزش دهند تا بتوانند آینده کشور را به بهترین شکل ممکن اداره کنند و ما به بررسی و شناسایی بازماندگان از تحصیل تاکید داریم و در صورت نیاز برای یک دانش آموز در مناطق کمتر برخوردار باید یک معلم و یک فضای آموزشی تهیه شود.

مسائل آموزشی خط مقدم دولت سیزدهم است

«محمدرضا شهاب زاده» فرماندار آستارا در این جلسه با بیان اینکه مسائل آموزشی در دولت سیزدهم خط مقدم است، افزود: در این باره اقدامات خوبی انجام شده است و در شهرستان آستارا نیز بالا بردن بینش و سطح آموزشی از اولویت‌ها است.

وی ادامه داد: همه مسؤولان شهرستان آستارا در جهت تحقق اهداف آموزشی ترسیم شده گام‌های مؤثر و تأثیر گزاری را انجام داده‌اند و این اقدامات ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا ادامه داد: به رغم حمله‌های متعدد دشمنان نظام به سیستم آموزشی ما با تهاجم فرهنگی و غیره خوشبختانه در این خصوص به اهداف شوم خود نرسیده است و در این جنگ نا برابر پیروز هستیم.

برخورد با هرگونه تخلف در برگزاری امتحانات نهایی

«بیژن خالقوردی پور» رئیس اداره آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه با اشاره به تأثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم بر اساس قانون از امسال نمرات پایه‌های دهم بر برخورد با هرگونه تخلف در اجرای امتحانات تاکید کرد و افزود: نمرات پایه دهم و یازدهم هم می‌تواند تأثیر خوبی را برای قبولی با درصد بالا در کنکور داشته باشد، برای همین منظور اقدامات خوب و لازمه‌ای را در نظر گرفته‌ایم و از همه دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم در این خصوص ما را همیاری کنند.

خالقوردی پور با اشاره به دریافت ۲۳ سند مدارس شهرستان آستارا گفت: ۳۲ سند هم در حال انجام امور مرتبط است تا بتوانیم اسناد مالکیت آن را به زودی گرفته و در اختیار مسؤولان مرتبط قرار دهیم.

کد خبر 6079356

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری
  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • دلایل بی‌انگیزگی دانش‌آموزان نسبت به تحصیل / تاکید بر کنکور علم را در مدارس تبدیل به کالا کرده است
  • شرکت ۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان در طرح مسطورا