Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش واشنگتن‌پست، مضمون صحبت‌های ترامپ با یک رهبر خارجی، به تازگی باعث بروز کشمکش میان کنگره و جامعه اطلاعاتی آمریکا بر سر طرح شکایت رسمی علیه ترامپ شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، نشریه واشنگتن‌پست طی گزارشی اعلام کرد در پی سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با یک رهبر خارجی که در آن یک "وعده" مطرح شده، یکی از مقامات "جامعه اطلاعاتی آمریکا" را بر آن داشته تا شکایتی رسمی به اتهام "افشای اطلاعات" ترتیب دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام سابق به همین نشریه گفته است مکالمه ترامپ و این رهبر، از پشت تلفن صورت گرفته است؛ هوز مشخص نیست طرف دیگر این مکالمه چه کسی بوده و وعده مذکور در چه زمینه‌ای از سوی ترامپ مطرح شده است.

ژنرال مایکل آتکینسون، بازرس جامعه اطلاعاتی آمریکا، این موضوع را یک "فوریت" خوانده است و کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان از او خواسته تا اطلاعاتش در این خصوص را ارائه دهد.

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، از جوزف مگوایر، رئیس موقت اطلاعات ملی آمریکا خواسته تا این شکایت به صورت رسمی ارائه گردد؛ این مقام اطلاعاتی مقرر است امروز (پنج‌شنبه) در جلسه استماعی در همین کمیته حاضر شود.

جیسون کلیتنیک، مشاور مگوایر گفته است ارائه این طرح شکایت، در صورتی امکان‌پذیر است که پای یکی از اعضای جامعه اطلاعاتی در میان باشد؛ او این پرونده را فاقد این شرایط می‌داند.

سناتور برایان شاتس، طی پیامی توئیتری به این موضوع واکنش نشان داده و نوشته است: "همه باید طالب پی بردن به عمق این مطلب باشند".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ جامعه اطلاعاتی آمریکا کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری