Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اتمام زمان انتخابات کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی ، جنگ قدرت بین جریان‌ها و ارکان آن همچنان ادامه دارد. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «جدعون لوی» روزنامه نگار سرشناس روزنامه هاآرتص با اشاره به نتایج انتخابات نوشت : بی تردید باید اعتراف کرد دیگر خبری از ایدئولوژی نیست،گرچه همه از دولت وحدت سخن می‌گویند، اما همه این سخنان در یک خلاء بزرگ مفهومی انجام می‌شود، هیچ کس شجاعت اعلام مواضع شفاف را ندارد، زیرا همگی به فکر تجارت و منافع اقتصادی خویش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه عبری زبان در گزارش تحلیلی دیگری هم خبر داد بعد از یک تبلیغات انتخاباتی بد رای دهندگان در حال چرتکه انداختن هستند تا میزان سود و زیان خود را از آن محاسبه کنند در حالی که نتانیاهو از آن ضربه خورده است ضربه‌ای که گرچه منجر به از بین بردن وی نمی‌شود، اما او را آزرده است.

در این میان شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی که زبان حال مهاجران صهیونیست ساکن در شهرک های صهیونیست نشین است، در تحلیلی تحت عنوان دومین انتخابات درس‌های اولیه ‌ای که باید از آن گرفت، نوشت : شرارت هایی که همگان را در اسرائیل در جریان انتخابات کنست فرا گرفت، هیچ سنخیتی با برادری و صلح فیما بین یهودیان ندارد.انتخابات کنست بیست و دوم این چهره قبیح را بیش از پیش نمایان کرد.

مناخیم راهیط در این نوشتار به چند مورد از این تضاد و اختلافات گریبانگیر صهیونیستها اشاره و ابراز  عقیده کرد اختلاف عمیقی که در جبهه دینی در جریان انتخابات شاهد آن بودیم طی 70 سال گذشته تعجب برانگیز است.

وی افزود در این دوره از انتخابات احزاب اصولگرای یهودی به نوعی مسمومیت رفتاری دچار شدند امری که باعث کاهش سطح فعالیت آنها و حتی رسیدن آن به حداقل ممکن شد، مسمومیت که محبوبیت آنها را در داخل ارتش هم به شدت کاهش داد.

این ضربه به خصوص بعد از تقابل شاس و یهودیت هتوراه با لیبرمن درباره الزام خدمت در ارتش از یک سو و اجبار به خوردن گوشت خوک در آن از سوی دیگر وارد شد.

این نویسنده عضو تحریریه روزنامه معاریو در ادامه تحلیل خود از اوضاع صهیونیست های افراطی نوشت : شرایط وقتی وخیم می‌شود که بدانیم خاخامی ارشد (رهبری دینی) نتوانست همانند ژانویه 1949 که همگان را زیر چتر حزب یهودیت هتواره جمع کند و موفق نشد این بار نیز چنین کاری را تکرار کند تا امروز شاهد تقابل آنها علیه یکدیگر باشیم.

در ادامه این مقاله آمده است : اینکه جریانی خود را صحیح مطلق اعلام و بقیه را اشتباه و خطای مطلق توصیف کند هرگز برای اهداف ما راهگشا نخواهد بود در سایه چنین تفکراتی نمی‌توانیم خود را از شر دیگر ستیزی نجات دهیم .
این تکاپو برای اثبات قدسیت خویش در واقع توطئه ای برای شکستن و چند تکه کردن اسرائیل است.

«عامیت سیگال» تحلیلگر امور حزبی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم درباره شرایط صحنه سیاسی این رژیم بعد از انتخابات نوشت : هرگز نباید تصور کرد در سال 2019 ریوولین(رئیس رژیم اسرائیل)بتواند همان کاری را که سلفش هرتسوک در سال 1984 (کمک به تشکیل دولت وحدت ) انجام داد تکرار کند ، شرایط در جامعه سیاسی پیچیده تر از آن است که نتانیاهو و گانتس حاضر باشند به شکل دوره‌ای نخست وزیری را به دست بگیرند در حالی که پرونده جنایی نتانیاهو هم اوضاع را پیچیده تر می‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی : انتخابات «کنست» صحنه جنگ واقعی؛ آرای«لیکود» دچار ریزش شده است

این تحلیلگر صهیونیست در عین حال اعتراف می‌کند در صورتی که تصمیم به تکرار مجدد انتخابات گرفته شود ، سومین انتخابات به معنای تخریب سیاسی اسرائیل است، زیرا بعد از آن باید منتظر هرج و مرج باشیم در حالیکه ساختار سیاسی امروز عاجز از تر از هر زمانی برای حل این معضل است.

لیمور لیونات هم در یدیعوت آحرونوت نوشت : گرایش اوضاع به سوی انتخابات سوم معنایی جز هرج و مرج ندارد آنچه که رخ می‌دهد دموکراسی نیست، ما در شرایط بغرنجی قرار داریم ، صحنه سیاسی در یک شکاف بزرگ قرار گرفته است در حالی که رهبران سیاسی در حال تصفیه حساب های شخصی خود هستند.

لیفنات که سابقه وزارت فرهنگ رژیم صهیونیستی را داشته و عضو حزب لیکود است در ادامه اعتراف کرد ، آنچه بعد از انتخابات به دست آوردیم، افزایش خصومت بین جریان‌های مختلف سیاسی است در حالیکه روابط احزاب با یکدیگر روز به روز بدتر می‌شود.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم باران در سیستان و بلوچستان

آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری با اشاره. به صدور هشدار شماره دو هواشناسی سطح نارنجی جوی، از تداوم بارش‌های رگباری (پیرو هشدار سطح نارنجی شماره یک و هشدار سطح قرمز شماره یک) خبر داد و افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از چهارشنبه تا شب پنج شنبه (۲۹ تا ۳۰ فروردین)، برای زاهدان، نیمه شمالی و شرقی و ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه برای روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: در طی این مدت، ساکنان مناطق تحت تأثیر، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و از محصولات کشاورزی محافظت کنند، از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای و دریایی احتیاط کرده و مدیریت آب سد‌ها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رئیس سابق کنست رژیم صهیونیستی بن گویر را به سخره گرفت
  • اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه
  • سپاه پاسداران مایه قدرت همه جانبه ایران اسلامی است
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان
  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب