Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@12:12:45 GMT

ارتش، نیروی مدافع ملت و کشور است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۶۶۹۳

ارتش، نیروی مدافع ملت و کشور است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی امروز، ۲۸ شهریور در اجلاسیه امیران و ۱۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی از سلسله اجلاسیه‌های کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان برگزار شد، در پیامی ویدئویی ضمن گرامیداشت شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: شهدای ارتش نقش بارز خود را در پیروزی دفاع مقدس به خوبی ایفا کرده و الحق و الانصاف نیروهای ارتش در کنار مردم ثابت کردند که ارتش نیروی مدافع ملت و کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ارتش چه در زمان قبل از انقلاب و چه در زمان بعد از انقلاب رشادت‌های بسیاری از خود برجای گذارده است، اظهار کرد: ارتشی‌ها در کنار مردم و دیگر نیروهای مسلح با اینکه تازه از رژیم پهلوی رهایی یافته بودند شاید از نظر تجهیزات کامل نبودند اما با قدرت و‌غیرت تمام در برابر دشمنان ایستادند.

استاندار مرکزی ادامه داد: ارتش با تجهیزات بسیار کم در برابر دشمنی که جنگ تحمیلی را با پشتوانه بیش از ۴۰ کشور آغاز کرده بود با کمک دیگران مقاومت کرد و توانست از خود آثار و برکات بسیار خوبی برجای بگذارد. ارتش در کنار، سپاه، بسیج، مردم بسیار خوش درخشید.

این مقام مسئول ارتش را نیرویی کاملا مردمی خواند و اظهار کرد: جوانان ارتشی، بسیاری از امیران و نیروهای ماهر خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است. حتما تاریخ ایران اسلامی روی فداکاری و ارزش‌های برجای مانده تمرکز کرده و آنان را به نوجوانان و جوانانی که دوران دفاع مقدس را درک نکردند معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای ارتش در ثبت لحظات تاریخی و حماسه‌آفرینی نقش بسزایی داشتند، گفت: نقش ارتش در حافظه لحظه به لحظه تاریخ ایران ثبت و ضبط می‌شود، امید است روزی را شاهد باشیم که ارتش جمهوری اسلامی به عنوان الگویی کامل و جامع در تمام کشورهای به ویژه کشورهای اسلامی که امید داشتن ارتشی قدرتمند دارند معرفی شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مرکزی استاندار مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری ام اس ان بی سی، دبیرکل ناتو با رد استقرار نیروهای رزمی ناتو در اوکراین، اظهار کرد: با این حال، اعضای این پیمان دفاعی پرسنل نظامی خود را در سفارتخانه‌هایشان در کی‌یف برای ارائه مشاوره به مقام‌های اوکراینی مستقر کرده‌اند.

دبیرکل ناتو در ادامه با اشاره به تصویب بسته کمک نظامی بیش از ۶۰ میلیارد دلاری برای کی‌یف از سوی کنگره آمریکا، تاکید کرد: این بسته کمک نظامی پس از ماه‌ها کشمکش بالاخره به تصویب رسید و اگرچه ارسال آن به اوکراین هنوز خیلی دیر نشده اما همین تاخیر چند ماهه عواقب منفی واقعی در میدان جنگ برای این کشور به دنبال داشته است.

استولتنبرگ همچنین با بیان اینکه نیروهای اوکراینی از چهار ماه پیش تاکنون با کمبود مهمات مواجه بوده‌اند، گفت: این در حالی است که نیروهای روسی مهمات بسیار بیشتری در اختیار داشتند و اوکراینی‌ها مجبور بودند مهمات خود را جیره‌بندی کنند اما با این حال هنوز خیلی دیر نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد
  • دیدار با دو آزاده و بازنشسته ارتشی در مهاباد
  • منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند