Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: برنامه‌های حوزه آب منطقه‌ای کاهش برداشت چاه، تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز، پایش و سایر موارد بوده که صرفه‌جویی ۸۵۳ میلیون متر مکعب منابع آبی با اجرای آنها هدف‌گذاری شده است. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عزت‌الله آمره‌ای ظهر امروز در شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی که در استانداری برگزار شد با اشاره به میزان مصرفی آب در بخش‌های مختلف اظهار داشت: طبق چشم‌انداز در نظر گرفته شده باید آب تجدید‌پذیر به 56 درصد برسد، میزان مصرف آب تجدیدپذیر در استان مرکزی 106 درصد بوده و  هدف این است که میزان برنامه‌ریزی شده برسیم تا مصرف از 106 درصد به نصف برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برآورد وضعیت آینده تقاضای آب در استان برای شرب 200 میلیون متر مکعب، بخش صنعت 98 میلیون متر مکعب، بخش خدمات 45 میلیون متر مکعب و بخش محیط زیست 62 میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: وضعیت فعلی مصرف آب در بخش شرب 147 میلیون متر مکعب، در بخش کشاورزی 2 میلیارد و 276 میلیون مترمکعب، بخش صنعت 57 میلیون متر مکعب، بخش خدمات 37 میلیون متر مکعب، بخش محیط زیست 62 میلیون مترمکعب است.

افزایش مصرف آب همزمان با گرمای هوا؛ مشهدی‌ها خشکسالی را باور ندارند حتی یک لیتر از آب انتقالی آب شرب به یزد در حوزه کشاورزی مصرف نمی‌شود اصفهان| کشاورزی بزرگترین مصرف‌کننده آب؛ کمبود آب سیستم آبیاری نوین را زیر سئوال می‌برد

آمره‌ای بیان کرد: برنامه‌های حوزه آب منطقه‌ای کاهش برداشت چاه، تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز، پایش و سایر موارد بوده که البته با اجرای این برنامه‌ها 694 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی ادامه داد: جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای با برنامه‌هایی که انجام می‌دهند 686 میلیون متر مکعب تا پایان این برنامه صرفه‌جویی می‌کنند.

آمره‌ای ادامه داد: در بخش فضای سبز نیز با برنامه‌های انجام داده شده می‌توان تا سقف 8 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی کرد، برابر برنامه‌های پیشنهادی در کل 853 میلیون متر مکعب  صرفه‌جویی می‌توان کرد.

بیشترین تعدیل باید در بخش کشاورزی اتفاق بیفتد

وی بیان کرد: بیشترین تعدیل باید در بخش کشاورزی اتفاق بیفتد، آب قابل برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی یک هزار و 590 لیتر است درصورتی که درحال حاضر 2 میلیارد و 276 لیتر مصرف می‌کند که باید در این بخش تعدیل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ادامه داد: استان مرکزی به‌صورت تجمعی 5 میلیارد مترمکعب کسری مخزن، به‌ صورت هر ساله نیز 200 میلیون متر مکعب کسری مخزن دارد، اگر طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده پیش برویم حدود 12 سال طول می‌کشد تا سفره‌های زیرزمینی به حالت تعادل برگردد.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم

راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین گفت: آب سد نهب دو روز گذشته برای آبیاری اراضی کشاورزی و باغات پایین دست رهاسازی شد و با توجه به مشکلات زیر ساختی که داشت جلسه مشترکی با حضور کشاورزان در کنار سد نهب برگزار شد.

وی افزود: جلسه‌ای هم بعد از ظهر امروز در شرکت آب منطقه‌ای برگزار و تصمیماتی برای انتقال آب گرفته شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۵۷ درصد از آب سد نهب برای اراضی کشاورزی نواحی ۲ و ۳ و ۴۳ درصد هم برای ناحیه یک است، اما با توجه به ماسه برداری ها، آبرسانی به نواحی دو و سه با تاخیر انجام می‌شود.

به گفته راه انجام، ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ۲۰ روز از این سد رهاسازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت