Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا پس از دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ریاض گفت که آمریکا در کنار عربستان ایستاده است و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

پمپئو همچنین پیش از ورود به عربستان در جمع خبرنگاران و در اظهاراتی خصمانه مدعی شد که حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان یک اقدام جنگی از سوی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پس از دیدار خود با ولیعهد عربستان در پیامی توئیتری نوشت: با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و درباره حملات بی‌سابقه علیه تاسیسات نفتی عربستان رایزنی کردم. آمریکا در کنار عربستان سعودی ایستاده است و از حق این کشور برای دفاع از خود پشتیبانی می‌کند. رفتار تهدیدآمیز ایران تحمل نخواهد شد.

وزیر امورخارجه آمریکا حین دیدار با محمد بن سلمان نیز ادعا‌های واهی خود را تکرار کرده است.

در پی وقوع یک حمله پهپادی گسترده انصارلله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان مقامات آمریکایی و سعودی با ادعای این‌که حوثی‌ها نمی‌توانسته‌اند بدون کمک جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، تلاش دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.

سازمان ملل اعلام کرده است که تحقیقاتی بین‌المللی درباره عامل حمله اخیر به عربستان انجام خواهد داد.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ایران با رد این ادعا‌ها علیه کشورمان اظهار کرد: از نظر من موضوع بسیار روشن است و این اتفاق بین دو کشور (عربستان و یمن) در حال درگیری با یکدیگر رخ داده است، یک طرف درگیری‌ها که یمنی‌ها هستند به صراحت اعلام کردند که این کار را انجام داده‌اند. به نظرم موضوع اتهام زنی به ایران کاملا روشن است و این ادعا‌ها و اتهامات به طور جدی و قطعی رد می‌شود. از طرف دیگر فکر می‌کنم طرح چنین ادعا‌هایی نیز به جایی نخواهد رسید. چرا که هیچ سندی برای اثبات آن‌ها وجود ندارد و می‌توان هر کسی را بدون ارائه دلیل متهم کرد؛ اقدام عربستان نیز در این چارچوب است.

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان ادعای وزیر امورخارجه آمریکا در این زمینه را ناشی از شکست این کشور برای اعال فشار حداکثری بر ایران دانست و تاکید کرد که مقصر جلوه دادن ایران به فاجعه کنونی در یمن خاتمه نخواهد داد. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پمپئو عربستان حمله اخیر به عربستان محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

دستیار وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن در کنار مردم فلسطین ایستاده است.

به گزارش مشرق، خواچونینگ سخنگوی و دستیار وزیر امورخارجه چین در شبکه اجتماعی ایکس امروز (جمعه ۳۱ فروردین) با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن و اکثریت کشورها در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.

وی به نقل از وانگ یی رئیس دیپلماسی چین، اظهار داشت: آمریکا باید خود برتری را کنار بگذارد و به صدای جامعه جهانی توجه کند.

وانگ با بیان اینکه کشورها در سازمان ملل با یکدیگر برابرند، تصریح کرد:هیچ کشور عضو این سازمان از جمله آمریکا نباید در رعایت قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت سازمان مستثنی یا از هیچ امتیازی برخوردار باشد.

لین جیان سخنگی وزارت امور خارجه چین هم امروز اظهار داشت: تشکیل یک کشور مستقل آرزوی دیرینه مردم فلسطین بوده و پیوستن رسمی به سازمان ملل گامی کلیدی در این روند تاریخی است.

وی با بیان اینکه فلسطین در اوایل سال۲۰۱۱ درخواست عضویت در سازمان ارائه داد که با مخالفت واشنگتن متوقف شد، افزود: وتوی آمریکا بار دیگر تاریخ و مردم جهان شاهد این رفتار بودند

لین با تاکید بر اینکه پکن همیشه در کنار صلح، عدالت و وجدان در مورد مساله فلسطین ایستاده است، اذعان کرد: ما قاطعانه از تبدیل وضعیت فلسطین به عضویت کامل سازمان ملل متحد حمایت می‌کنیم و به همکاری با طرف‌های مربوطه برای آتش‌بس در نوار غزه، تسهیل وضعیت بشردوستانه و ترویج اجرای طرح راه‌حل ۲دولتی ادامه خواهیم داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چین: در کنار مردم فلسطین هستیم
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه