Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:59:46 GMT

عراق یک بشکه نفت هم به عربستان نخواهد داد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۷۱۸۲

عراق یک بشکه نفت هم به عربستان نخواهد داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، حسن الکعبی رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق به درخواست سعودیها برای خرید نفت از عراق به منظور جبران کاهش تولیدات نفت عربستان پس از حمله یمنی ها، واکنش نشان داد.

وی افزود: عراق یک بشکه نفت هم به عربستان نخواهد داد زیرا عراق خارج از بازی اخیر است. عراق کشوری مهم و قوی است و به دنبال حل درگیری ها میان همه طرفهای درگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان می تواند به سازمان ملل از طرفی که آنرا هدف قرار داده است، شکایت کند.

الکعبی بیان کرد: عراق در حملات اخیر دخالتی نداشته است و حوثی ها عامل حملات بوده اند و عراق دخالتش در این حملات ثابت نشده است. عاقلانه نیست که عربستان هدف حمله قرار بگیرد و عراق تاوان بدهد. عراق هرگز موافقت نخواهد کرد.

شایان ذکر است که منابع رسانه‌ای خبر داده بودند که عربستان سعودی به شرکت ملی صادرات نفت عراق(سومو)، درخواست خرید نفت خام عراقی را داده است. واردات نفت از عراق برای جبران کاهش تولیدات نفت عربستان به علت حملات اخیر به تاسیسات نفتی این کشور خواهد بود.

رسانه ها اعلام کرده بودند که غول نفتی عربستان، آرامکو، به دنبال این است که نفت خام سبک عراقی را در پالایشگاه‌های خود برای جبران کاهش تولیدات اخیر، پالایش کند. که شرکت سوموی عراق هنوز موافقت خود با درخواست عربستان را اعلام نکرده است.

عربستان در نظر دارد بخشی از نفت خام تولیدی خود برای مصرف داخلی را به صادرات تخصیص دهد تا قراردادهای فروش ماه نوامبر و اکتبر خود را تأمین کند و از نفت عراقی برای مصرف داخلی استفاده خواهد کرد.

وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرده بود که عربستان درخواست خرید ۲۰ میلیون بشکه نفت را به عراق داده است.

کد خبر 4723176

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق نفت ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران عراق سوریه فلسطین نتانیاهو افغانستان روسیه شرکت نفت آرامکو عربستان جنگ 2015 یمن آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر افزایش ذخایر نفت در آمریکا و نشانه های عدم تغییر سیاست تولید اوپک پلاس، برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه، ۷۴ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلارو ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد تحویل مه روز پنج شنبه منقضی می شود و قرارداد تحویل ژوئن، ۶۸ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش داشت و به ۸۴ دلار و ۹۵ سنت رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه، با ۶۴ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۸۰ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت که هفته گذشته به بالاترین رکورد خود از اکتبر صعود کرده بود، از ابتدای هفته جاری تاکنون، عقب نشینی کرده و حدود ۳ درصد بالاتر از میانگین قیمت نهایی در هفته اول مارس، مانده است.

رونگ ئیپ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی اظهار کرد: افزایش شدید ذخایر نفت آمریکا و انتظارات برای عدم تغییر سیاست تولید اوپک پلاس در نشست آتی این گروه، باعث تسریع سودگیری از افزایش اخیر قیمت نفت شد.

به گفته منابع بازار، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ مارس، به میزان ۹.۳ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. ذخایر سوختهای تقطیری هم ۵۳۱ هزار بشکه افزایش داشته، اما ذخایر بنزین، به میزان ۴.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه اعلام می شود.

منابع آگاه به رویترز گفتند: اوپک پلاس نیازی نمی‌بیند در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران این گروه در هفته آینده، تغییری در سیاست جاری تولید نفت پیشنهاد شود.

اعضای اوپک پلاس جمعا تصمیم گرفتند تولید نفت خود را در سه ماهه جاری، ۲.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. با این حال، بخش عمده این کاهش تولید از قبل به اجرا گذاشته شده بود و شامل کاهش تولید یک جانبه عربستان سعودی به میزان یک میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع آگاه، دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود. تولید نفت روسیه در اواخر فوریه، ۹.۵ میلیون بشکه در روز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • پوتین: اوکراین در حملات تروریستی اخیر در روسیه هم‌دستی داشته است
  • نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»