Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@19:32:09 GMT

فیلم | پاسخ صریح ظریف به سی‌ان‌ان درباره تهدید آمریکا و سعودی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۷۳۶۳

‍‍‍‍‍‍

دریافت 2 MB

256 256

کد خبر 1301264.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس محمدجواد ظریف باشگاه استقلال آرامکو دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا عربستان وزارت خارجه دربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

تنش میان ایالات‌متحده و چین در ماه‌های اخیر به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و حوزه‌های مختلفی را تحت تأثیر قرار داده است. امنیت سایبری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و به نظر می‌رسد که هکر‌های چینی قصد دارند با حملات پی‌درپی و جاسوسی از آمریکا، عقب‌ماندگی در برخی زمینه‌ها را جبران کند.

هکر‌های چینی چگونه باعث تهدید زیرساخت‌های آمریکا می‌شوند؟

به گزارش دیجیاتو، «کریستوفر ری»، رئیس FBI، به‌تازگی در سخنرانی خود ادعا کرده است که هکر‌های چینی توانسته‌اند با موفقیت به زیرساخت‌های ایالات‌متحده نفوذ کنند و منتظر زمان مناسب و دستور از نهاد‌های بالادستی برای آسیب و خراب‌کاری هستند. وی اشاره دارد که مأموریت سایبری Volt Typhoon که از سوی دولت چین مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد، همچنان درحال انجام است و توانسته دسترسی هکر‌ها به تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی در زمینه ارتباطات، انرژی، تأمین آب و سایر حوزه‌های حساس را فراهم سازد.

آقای ری در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه وندربیلت در شهر نشویل ایالت تنسی، اشاره کرده است که چین به‌دنبال تضعیف زیرساخت‌های ایالات‌متحده است و ۲۳ اپراتور و شریان حیاتی این کشور را هدف قرار داده است. هدف از این‌گونه حملات سایبری، ایجاد تهدید علیه شهروندان عادی و پدیدآوردن هراس جمعی در جامعه عنوان شده است. از نظر او، تعیین میزان نفوذ و گستردگی تهدید پیش از حمله دشوار است و نمی‌توان به‌طور دقیق، عمق دستیابی چین به زیرساخت‌های مهم آمریکا را برآورد کرد.

منصرف‌کردن آمریکا از حمایت از تایوان در مقابل الحاق مجدد این کشور به خاک چین، از دیگر اهدافی است که چین سعی دارد با حملات سایبری به آن دست پیدا کند. چین هیچ‌گاه استقلال تایوان را به رسمیت نشناخته است و مقامات این کشور بار‌ها ادعا کرده‌اند که به هیچ‌عنوان هراسی نسبت به استفاده از نیروی نظامی جهت بازگردانی مجدد این سرزمین به خاک اصلی چین نخواهند داشت.

شایان‌ذکر است که دولت چین هرگونه ارتباط با مأموریت Volt Typhoon و پشتیبانی از هکر‌های این پروژه را انکار می‌کند و گروه مذکور را به‌عنوان گروهی مجرمانه درزمینه باج‌گیری سایبری از طریق ایجاد و پخش باج‌افزار طبقه‌بندی می‌کند. سفارت چین در آمریکا، طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که برخی مقامات، منشأ حملات را در قالب ابزاری رسانه‌ای جهت پاپوش درست کردن برای دولت چین استفاده می‌کنند و اقدام به سیاسی کردن مسائل مرتبط با امنیت سایبری می‌نمایند. بااین‌حال، سازمان‌های مستقل ازجمله مایکروسافت، ارتباط این هکر‌ها به چین را تأیید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!
  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • امیرعبداللهیان: عملیاتی موفق، پاسخی صریح و پیامی روشن به اسرائیل دادیم
  • مصاحبه امیرعبداللهیان با سی‌ان‌ان با هشدار صریح به اسرائیل/ پاسخ بعدی فوری و حداکثری است
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • (ویدیو) پاسخ صریح واعظی به یک ادعا درباره ملاقات‌های روحانی با وزرا و معاونانش
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • هشدار صریح رئیسی به اسرائیل