Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@19:37:22 GMT

درد عضلانی‌تان چه موقع مشکلی جدی است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۷۳۸۴

درد عضلانی‌تان چه موقع مشکلی جدی است؟

 ممکن است وزنه‌هایی که در باشگاه زده‌اید یا بالش نامناسبی که دیشب روی آن خوابیده‌اید عامل درد عضلانی امروزتان باشد یا شاید هم پای مشکل جدی‌تری در میان است؟ از کجا باید بدانید؟

چه چیزی باعث درد عضلات می‌شود؟

علائمی که نشان می‌دهند درد عضلانی‌تان مشکلی جدی است

شما می‌دانید و تقریبا مطمئن‌اید که فوتبال بازی کردنِ آخر هفته‌تان باعث بدن درد ِ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اول هفته‌تان می‌شود یا وقتی وزنه‌ی تمرین‌تان را سنگین‌تر می‌کنید روز بعد دچار درد عضلانی خواهید شد. وقتی فعالیتی انجام می‌دهید که فراتر از حدی است که بدن‌تان به آن عادت دارد، یکی از فرآورده‌های جانبی مصرف انرژی یعنی اسید لاکتیک در عضلات‌تان تجمع کرده و سبب درد و ناراحتی می‌شود.

دردی که باید برطرف شود

بنابراین وقتی می‌دانید چه زمانی درد عضلات طبیعی است انتظار دارید طی دو سه روز رفع شود یا در موارد شدیدتر نهایتا در عرض دو هفته باید رفع شود.


آیا درد عضلات‌تان بیش از دو هفته طول کشیده است؟ آیا فقط درد و ناراحتی معمولی نیست و درد شدید و تیزی احساس می‌کنید؟ آیا درد عضلانی‌تان توانایی‌های‌تان را محدود کرده و اجازه انجام کار‌های عادی روزانه را به شما نمی‌دهد؟ این‌ها همگی علائمی هستند که نشان می‌دهند مشکل جدی‌تری وجود دارد و باید برای بررسی‌های دقیق پزشکی به پزشک مراجعه کنید.

فیبرومیالژیا


فیبرومیالژیا یک بیماری نورولوژیکی است که باعث درد و ناراحتی در تمام بدن می‌شود و با خستگی و مشکلات خواب همراه است. همچنین شاید بیمار متوجه شود که یک شرایط استرس برانگیز و هیجانی می‌توانند سبب شروع درد و ناراحتی او باشد. فیبرومیالژیا الگو‌های بسیار خاصی از درد دارد مثلا در هر دو طرف بدن و بالای آرنج و کمر است.

آرتریت

شاید فکر کنید آرتریت فقط مفاصل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما درد آرتریت در عضلات نیز احساس می‌شود. عملکرد ساده‌ی عضلات، انقباض و انبساط است. وقتی دردی در ناحیه‌ای از بدن وجود دارد، عضلات به طور اتوماتیک به عنوان یک واکنش محافظت گر، منقبض می‌شوند. مثلا اگر شما دچار آرتریت در ناحیه‌ی شانه باشید، شانه‌تان دچار گرفتگی‌های عضلانی دردناکی خواهد شد.

عفونت

اگر برای تسکین درد عضلانی‌تان راهکار‌های خانگی را امتحان کرده‌اید، اما اثری نداشته و ضمنا ناحیه‌ی دردناک، قرمز یا متورم است و تب هم دارید، پس پزشک باید از جهت احتمال عفونت وضعیت شما را بررسی کند، مخصوصا اگر دلیل هم ندارید (مثلا شروع یک روتین تمرینی جدید) که درد عضلانی‌تان را توجیه کنید.

بیماری لایم


گزیدگی نیش حشره‌ای به نام پاسیاه می‌تواند سبب انتقال باکتری‌هایی شود که عامل بیماری لایم هستند و برآمدگی‌های قرمز رنگی روی پوست ایجاد می‌کنند. مشکل اینجاست که این بثورات پوستی همیشه هم ظاهر نمی‌شوند و به همین علت باید نسبت به سایر علائم نیز هوشیار باشید از جمله تب، احساس خستگی، گرفتگی گردن و بدن درد. اگر هر یک از این علائم را داشتید و در مکانی بودید که احتمال وجود حشره پاسیاه نیز در آنجا وجود دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

رابدومیولیز

تمرینات پُرشدتی مانند کراس فیت این روز‌ها بسیار رواج دارند، اما زیاده روی در انجام آن‌ها بسیار خطرناک است. رابدومیولیز عارضه‌ای است که در آن، بافت عضله تخریب شده و پروتئینی به نام میوگلوبین وارد جریان خون می‌شود که معمولا به کلیه‌ها آسیب می‌زند. اگر درد و گرفتگی عضلات‌تان با ضعف و حساسیت پذیری و تیرگی ادرار همراه بود باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید و تحت اقدامات درمانی قرار بگیرید.

یک بیماری التهابی

اگر بالای ۶۵ سال سن دارید پزشک‌تان احتمالا شما را از جهت عوارض التهابی عضلانی مانند پلی میالژیا روماتیکا در ناحیه‌ی بالای بازوها، گردن، پایین کمر و ران‌ها بررسی خواهد کرد. علائم این بیماری التهابی خود ایمنی ممکن است یک شبه ظاهر شوند و متوجه شوید بدون کمک دیگران حتی لباس هم نمی‌توانید بپوشید یا سوار اتومبیل شوید. علت این بیماری هنوز ناشناخته است و تشخیص آن نیز کار سختی است. کورتیکواستروئید‌ها می‌توانند درد و گرفتگی عضلات را در این مورد کاهش بدهند.

آنفلوآنزا

اگر دچار آنفلوآنزا شوید ممکن است ناگهان تب کنید، بدن درد و سر درد بگیرید، عرق کنید، احساس خستگی کنید، دچار گرفتگی بینی شوید و گلو درد داشته باشید. پروتئین‌های التهابی به نام سیتوکین‌ها، پروتئین‌های عضله را تخریب می‌کنند و سبب بدن درد می‌شوند. زودتر به پزشک مراجعه کنید تا اگر به داروی ضد ویروس نیاز دارید پزشک برای‌تان تجویز کند.

لوپوس


بیش از ۹۰ درصد افرادی که لوپوس در موردشان تشخیص داده می‌شود دچار بدن درد نیز هستند. مشکل اینجاست که در خیلی از موارد، لوپوس به سختی تشخیص داده می‌شود و این بیماری می‌توانند علائمی شبیه بیماری‌های دیگر نشان بدهد که تشخیص را دچار اشتباه کند مثلا آرتریت روماتوئید یا بیماری لایم و یا حتی دیابت. زنان سنین ۱۵ تا ۴۴ سال بیشتر ممکن است که بیماری لوپوس در موردشان تشخیص داده شود.

عوارض جانبی دارو

دارو‌ها قرار است حال‌مان را خوب کنند، اما متاسفانه در خیلی از موارد احساس بدی به ما می‌دهند. مثلا شروع یک داروی جدید کلسترول می‌تواند دلیل درد عضلات باشد. با پزشک‌تان این مسئله را مطرح کنید تا در صورت امکان، داروی دیگری برای‌تان تجویز کند.

به پزشک‌تان چه باید بگویید

درد عضلات ممکن است یا خیلی چیز‌های دیگر نیز همراه باشد که به چشم نیایند یا به راحتی متوجه‌شان نشوید؛ بنابراین در مورد هر علامتی که در حال حاضر دارید با پزشک‌تان حرف بزنید از جمله تب، احساس ضعف و خستگی، سر درد، تعریق شبانه، مشکل در خوابیدن، یبوست و یا اسهال. به هر حال هر علامتی که معمول نیست باید بررسی شود و پزشک باید در جریان آن قرار بگیرد.

منبع: برترین ها


منبع: پارسینه

کلیدواژه: درد عضلات آرتریت بیماری لایم عفونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن اراکی امروز در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، مطرح کرد: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

بنابر گزارش ایلنا، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده است که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، یادآور شد: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، ابراز کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار کرد: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی ادامه داد: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاد دانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896435

دیگر خبرها

  • مایلی‌کهن: مشکلی با زندان رفتن ندارم!
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • (ویدئو) خط و نشان درک لانسفورد برای هادی چوپان با عضلات ترسناکش
  • سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • صداقت: مشکلی با نیمکت‌‌نشینی ندارم
  • (ویدیو) رونمایی کابوس هادی چوپان از عضلات ترسناکش
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها