Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:09:55 GMT

هیات اقتصادی مازندران به ولگاگراد روسیه می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۷۳۹۳

هیات اقتصادی مازندران به ولگاگراد روسیه می‌رود

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور روز پنجشنبه در نشست هماهنگی سفر هیات تجاری مازندران به ولگاگراد روسیه در ساری افزود : این سفر بنا به دعوت رسمی استاندار ولگاگراد انجام می شود.
 وی افتتاح نخستین سرای تجاری مازندران در خارج از کشور ،ملاقات با استاندار و سایر مقامات استان ولگاگراد ، بازدید از پروژه های مشترک و دیدار و گفت و گو با فعالان اقتصادی دو استان
را از برنامه این سفر تجاری اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرای تجاری مازندران که قرار است همزمان با سفر استاندار فعال شود، در طبقه فوقانی اتاق بازرگانی ولگاگراد واقع است. این سرا در فضایی به مساحت یکصدمتر مربع همراه با  ۷۶ ویترین نمایشگاهی ساخته شده است.

استان ولگاگراد با 113 هزار کیلومتر مربع وسعت یکی از واحدهای فدرالی روسیه و مرکز آن شهر ولگاگراد است. این استان در جنوب غربی روسیه واقع است و جمعیت آن حدود 2 میلیون و 700 هزار نفر است.

روابط میان مازندران و ولگاگراد روسیه از سال پیش و پس از تجربه ناکام روابط با آستاراخان روی دور تند افتاد به گونه ای که از اردیبهشت ماه سال 97 تاکنون سه هیات سیاسی - اقتصادی از آن استان به مازندران سفر کردند و از طرف مازندران هم علاوه بر سفر هیات های رسمی و غیررسمی ، نمایشگاه توانمندی های این استان سال پیش در ولگاگراد برگزار شد.

مرداد ماه پارسال پس از سفر هیات 40 نفری از ولگاگراد به مازندران ، تفاهمنامه همکاری اقتصادی میان مازندران و ولگاگراد میان استانداران دو استان و همسو با برنامه های کمیسیون مشترک اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دومای روسیه به امضاء رسید تا نقشه راهی برای توسعه روابط دوجانبه باشد.

به بر اساس آن تفاهمنامه که به امضای محمد اسلامی استاندار وقت مازندران و " اندری ایوانوویچ بوچاروف " استاندار ولگاگراد رسیده بود، مقرر شده بود تا حجم مبادلات میان دو استان رشدی جهشی یافته و در آینده نزدیک به 200 میلیون دلار برسد.
علاوه بر این در آن سفر تفاهمنامه ای هم بین اتاق های بازرگانی دو استان و دانشگاه کشاورزی ساری و دانشگاه ولگراد روسیه امضا شده بود .

طبق آمار ولگاگراد سال گذشته ۶۳ میلیون دلار با ایران داد و ستد تجاری داشته است.
۶۹۸۲/۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه استانداری مازندران مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست جامعه قرآنی با استاندار مازندران

دریافت 11 MB کد خبر 6084426

دیگر خبرها

  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • یوسف نوری استاندار مازندران شد/ انتخاب شفقت به عنوان استاندار لرستان
  • ۲ استاندار جدید دولت رئیسی /وزیر مستعفی سمت گرفت
  • انتخاب استاندار مازندران و لرستان
  • استانداران مازندران و لرستان تغییر کردند
  • استانداران جدید مازندران و لرستان معرفی شدند
  • «یوسف نوری» استاندار مازندران شد
  • استاندار مازندران رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • نشست جامعه قرآنی با استاندار مازندران