Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@14:25:17 GMT

روسیه: پدافند هوایی آمریکا کارایی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۷۴۰۳

روسیه: پدافند هوایی آمریکا کارایی ندارد

خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه با استناد به منبع خود در وزارت دفاع روسیه که نامی از وی برده نشده است، نوشته است: پدافند هوایی آمریکا به دلیل کارایی پایین سامانه‌های دفاع هوایی خود در عربستان سعودی نتوانست حملات یمنی ها به تاسیسات نفتی را دفع کند.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.
نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.
ترامپ پس از این حمله بدون هرگونه مدرک ایران را متهم به حمله پهپادها به مراکز آرامکو در عربستان سعودی کرد.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای سوء استفاده از حملات صورت گرفته به مرکز نفتی آرامکو عربستان برای افزایش تنش با ایران به شکلی که آمریکا به دنبال آن است را غیرسازنده خواند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرده است که کشورهای منطقه و بازیگران خارجی باید از نتیجه گیری عجولانه در حادثه حمله به مرکز نفتی در عربستان خودداری کنند.

الکسی فننکو رئیس مرکز امنیت بین المللی دانشگاه دولتی مسکو (ام.گ.و) بزرگترین دانشگاه روسیه نیز گفته است که عربستان در جنگ یمن گرفتار شده و حادثه آرامکو یک بار دیگر این واقعیت ناگوار را به ریاض نشان داده است که باید هر چه زودتر به جنگ در یمن پایان دهد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه یمن عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سنگین رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با حمله تروریست‌ها

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ در حمله هوایی بامداد امروز جمعه رژیم صهیونیستی به چند نقطه در حومه شهر حلب، چند غیرنظامی و نظامی به شهادت رسیده و زخمی شدند، همزمان گروه‌های تروریستی نیز حمله پهپادی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید؛ کنعانی: حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نقض تمامیت ارضی این کشور است

در این خصوص وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی حدود ساعت ۱:۴۵ بامداد جمعه از سمت «اثریا» در جنوب شرق استان حلب، حمله هوایی را علیه چند نقطه در حومه شهر حلب آغاز کرد.

این وزارتخانه فاش کرد که همزمان با این حمله رژیم صهیونیستی، گروه‌های تروریستی نیز حمله پهپادی را از ادلب و حومه غربی حلب آغاز کردند.

طبق اعلام وزارت دفاع سوریه، در این حمله تعدادی غیرنظامی و نظامی شهید و زخمی شدند و خساراتی نیز به اموال عمومی و شخصی وارد شد.

خبرنگار شبکه خبری «المیادین» به محض آغاز این حمله گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه در آسمان شهر حلب با حمله رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

در این رابطه روزنامه «الوطن» چاپ سوریه نیز نوشت، صدای انفجارهایی در آسمان شهر حلب شنیده شد.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که در حمله هوایی عصر پنج‌شنبه رژیم صهیونیستی که از جولان اشغالی انجام شد و در آن یک ساختمان مسکونی در منطقه «سیده زینب» در حومه دمشق هدف قرار گرفت، دو غیرنظامی سوری زخمی شدند.

دولت سوریه در پی تکرار حملات رژیم صهیونیستی به این کشور تاکید کرد که سیاست‌های خصمانه این رژیم منطقه را ملتهب کرده و آن را به سمت تنشی فراگیر سوق می‌دهد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز در جلسه شورای امنیت در تاریخ ۲۱ مارس جاری تاکید کرد که «حملات اسرائیل به سوریه می‌تواند جمهوری عربی سوریه و همسایگان آن را به یک تقابل منطقه‌ای گسترده سوق دهد.»

نبنزیا در ادامه نیز ضمن هشدار درباره پیامدهای منفی و خطرناک این حملات بر واکنش بشردوستانه به موقع آژانس‌های سازمان ملل، تاکید کرد: این حملات به منزله نقض آشکار حاکمیت کشور سوریه و اصول اساسی قوانین بین‌المللی است.

«قصی الضحاک» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز در آن نشست با انتقاد شدید از کشورهایی که مدعی حمایت از حقوق بشر بوده و در عین حال از حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه حمایت می‌کنند، گفت: حملات اسرائیل صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1225522 برچسب‌ها سوریه

دیگر خبرها

  • دمشق حملات رژیم صهیونیستی به حلب را محکوم کرد
  • حمله سنگین رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با حمله تروریست‌ها
  • حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند
  • حمله اسرائیل به سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم
  • حمله جدید اسرائیل به سوریه / رویترز : 33 کشته
  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آمریکا: به روسیه هشدار داده بودیم !
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • حمله اسرائیل به سوریه / نیروی سپاه شهید شد