Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت inside the games با اشاره به حضور پوپک بسامی در مسابقات جهانی وزنه برداری تایلند نوشت، بسامی اولین زن ایرانی شد که در مسابقات جهانی به رقابت پرداخت.

پوپاک بسامی امروز با تبدیل شدن به اولین زن ایرانی که در مسابقات جهانی فدراسیون وزنه برداری (IWF) رقابت می‌کند، تاریخ را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزنه بردار ۲۷ ساله که بخشی از تیم چهار نفره بانوان ایران است، پس از بالای سر بردن مجموع ۱۵۸ کیلوگرم، در گروه D دسته ۵۵ کیلوگرم زنان ششم شد.

او در یک ضرب ۷۲ کیلوگرم و در دو ضرب ۸۶ کیلوگرم را بالای سر برد.

بسامی در پنج مورد از شش حرکت خود موفق شد و تنها در آخرین حرکت خود برای بالا بردن وزنه ۹۱ کیلوگرم ناکام ماند.

این اتفاق پنج ماه پس از آن که بسامی اولین زن ایرانی شد که در مسابقات وزنه برداری آسیا شرکت کرد، رخ داد.

وی در شهر نینگبو چین موفق شد در مجموع ۱۴۳ کیلوگرم را مهار کند و در مکان دوازدهم قرار بگیرد.

حجاب او توجه زیادی را به خود جلب کرد و او اعتراف کرد که این امر تا حدودی تمرکزش را بر هم است

وی در آن زمان به روزنامه شهروند گفت: "من کاملاً فهمیدم که آن‌ها چقدر روی من متمرکز شده اند و این استرس من را افزایش داد. "

"وقتی من برای مسابقه آماده می‌شدم، همه دوربین‌ها روی من زوم می‌شدند و منتظر بودند که من به عنوان وزنه بردار با حجاب رقابت کنم. "

علاوه بر بسامی در تیم بانوان ایران، سیده الهام حسینی، ابریشم ارجمندخواه و پریسا جهانفکریان حضور دارند.

حسینی و ارجمندخواه به ترتیب در وزن ۷۱ کیلوگرم گروه‌های A و B به رقابت خواهند پرداخت، در حالی که جهانفکریان در وزن ۸۷ کیلوگرم گروه C به رقابت می‌پردازد.

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران گفت: این تیم باید از سارا احمد مصر که اولین وزنه بردار زن از یک کشور عربی بود که پس از کسب مدال برنز ۶۹ کیلوگرم در ریو ۲۰۱۶، بر سکوی المپیک ایستاد، الهام بگیرد.

در حالی که ایران چندین سال در رقابت‌های آقایان یکی از قدرت‌های جهان بوده است، اما سال ۲۰۱۷ بود که این کشور به زنان اجازه می‌داد که به طور رسمی در رقابت‌ها شرکت کنند.

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران از فدراسیون وزنه برداری حمایت کرد و پس از چندین دهه مخالفت دولت با رقابت زنان، مارس سال گذشته این اتفاق در مسابقات جام فجر در اهواز رخ داد.

آن رقابت فقط مخصوص آقایان بود، اما یک برنامه توسعه وزنه برداری زنان در همان زمان راه اندازی شد و یک دختر هشت ساله به نام آیسان ادیب روی صحنه رقابت نمایشی را ارائه کرد که به تیتر اخبار در سرتاسر کشور تبدیل شد.

یک ماه بعد، ایران تیم چهار نفره جوانان را به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در اروگنچ، ازبکستان اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: قشقایی رکورد شکنی کرد/ مدال نقره دوضرب جهان به وزنه بردار ایرانی رسید

سه نفر از آن‌ها در اوزان خود در جای آخر قرار گرفتند، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم از قهرمانان عقب بودند، در حالی که بهترین عملکرد توسط الناز باجلانی بود که در وزن ۶۳ کیلوگرم، با اختلاف ۷۳ کیلوگرم نسبت به قهرمان وزن خود، در جایگاه پنجم ایستاد.

مرادی در ماه آوریل به insidethegames گفت که وزنه برداران برای کسب مجوز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تلاش زیادی می‌کنند، جایی ایران می‌تواند حداکثر دو مرد و دو زن را راهی مسابقات کند، در حالی که هدف اصلی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

او گفت: ما به یک مدال طلا در سال ۲۰۲۴ بسیار امیدوار هستیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از وزنه برداری ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار دلیل برای اینکه بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود

نادیا زکالوند: این روزها، بدنسازی، به‌ویژه وزنه‌برداری در بین مردم محبوب شده است. اما یکی از نگرانی‌های زنان، حجیم شدن بدن آنها با ورزش بدنسازی و وزنه‌برداری است. البته برخی از زنان که دوست دارند ماهیچه‌های حجیم داشته باشند به وزنه‌برداری روی می‌آورند. اما باید به چهار دلیل مهم گفت که بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود:

۱. عضله‌سازی کاری واقعا طاقت‌فرساست

این خبر برای برخی خوب و برخی ناامیدکننده است. اگر تصور می‌کنید به‌راحتی با بدنسازی و وزنه‌برداری معمولی ماهیچه‌هایتان حجیم می‌شوند، سخت در اشتباه هستید. به‌دنبال سال‌ها ورزش و فعالیت می‌توان عضله‌سازی کرد و دقیقا به همین دلیل است که بدنسازهای حرفه‌ای محدود و البته نخبه‌اند.

۲. زنان معمولا به اندازه کافی برای حجیم شدن غذا نمی‌خورند

برای عضله‌سازی باید بیش از حدی که کالری می‌سوزانید، غذا مصرف کنید. بسیاری از زنان کالری یا پروتئین کافی برای رشد ماهیچه‌های خود مصرف نمی‌کنند.

۳. بسیاری از زنان به‌اندازه کافی از وزنه‌های سنگین استفاده نمی‌کنند

اگر مرتب وزنه می‌زنید، پس از مدتی بدن‌تان به آن وزنه‌ها عادت می‌کند. اما ماهیچه‌ها برای حجیم شدن به چالش نیاز دارند. اگر مرتب به وزنه‌ها اضافه نکنید، ماهیچه‌ها رشد نمی‌کنند. در ضمن در تمرین‌ها باید دو قانون اصلی «تکرار صحیح» و «رسیدن به خستگی» را رعایت کرد. این کارها برای بیشتر زنان سخت است.

۴. زنان تستوسترون کافی ندارند

هورمون تستوسترون عامل مهمی در رشد عضلات است. به همین دلیل ساده، ماهیچه‌های زنان صرفا با بدنسازی، حجیم نمی‌شود. البته ماهیچه‌های برخی از زنان که بیش از حد معمول تستوسترون دارند، ممکن است در مقایسه با زنان دیگر، حجیم‌تر شود اما نه به اندازه مردان. زنان برای حجیم شدن باید از هورمون و مکمل‌های خاصی استفاده کنند و باید گفت، این مواد بدون عوارض نیستند.

چرا زنان باید وزنه‌ بزنند؟

زن‌ها با وزنه‌برداری صحیح پس از مدتی چربی‌های اضافی بدن خود را از دست داده و عضلات‌شان محکم شده و در نتیجه بدن‌شان خوش‌فرم می‌شوند.

از دیگر فواید وزنه‌برداری برای زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود تراکم استخوان کاهش وزن افزایش توده بدون چربی بدن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها مزمن بهبود سلامت روان بهبود انعطاف‌پذیری احساس قدرت و اعتمادبه‌نفس

دلایل فوق آنقدر قانع‌کننده است که شما را برای رفتن به کلاس‌های بدنسازی مجاب کند.

منبع: cnet

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894521

دیگر خبرها

  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال | صفری به مدال برنز رضایت داد
  • چهار دلیل برای اینکه بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • ۴ سهمیه قایقرانی چاشنی تاریخ‌سازی دختران ایران
  • ۴ سهمیه با قایقرانی چاشنی تاریخ‌سازی دختران ایران
  • تاریخ‌سازی دختر ایرانی در قایق دونفره
  • دختران قایقران ایران تاریخ سازی کردند
  • بانوی قایقران ارومیه، سهمیه المپیک گرفت
  • شاهکار و تاریخ سازی دختران ایران
  • شاهکار و تاریخ سازی قایق دونفره دختران