Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@15:02:01 GMT

وزیر کار: کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه کافی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۷۷۷۰

وزیر کار: کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه کافی نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه کافی نیست گفت: بیکاری در قشر دانش آموخته استان کرمانشاه قابل ملاحظه است. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمد شریعتمداری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: براساس شرایط موجود مشی دولت نسبت به گذشته تفاوت کرده و توانایی‌های داخلی و استفاده از امکاناتی که ایجاد اشتغال را در کشور توسعه دهد در دستور کار دولت با جدیت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دوران وزارت بنده برای نخستین بار واردات 1340 قلم کالا به کشور ممنوع شده است عنوان کرد:  امکان تولید محصولات داخلی با ممنوع شدن واردات کالای خارجی به وجود می‌آید و براین اساس به تولید داخلی توجه بیشتری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با کسب اجازه از مقام معظم رهبری یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی به وزارتخانه‌های مسئولا اختصاص یافت که این مبلغ براساس محرومیت و میزان نرخ بیکاری هر استان تخصیص خواهد یافت.

شریعتمداری با اشاره به اینکه دولت در سال‌های اولیه دارای رشد اقتصادی منفی بود که امروز مثبت شده است بیان کرد: گزارشات مرکز آمار ایران در سه ماهه اول امسال نشان می‌دهد سهم اشتغال روستایی که در سبد کل اشتغال کشور کمتر از سه درصد بود به 25/3 درصد رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال جدیدی به سبد اشتغال کشور اضافه شده است خاطرنشان کرد: 56 درصد عملکرد استان کرمانشاه برای دریافت وام اشتغال روستایی در تسهیلات اجرایی بوده است.

شریعتمداری با بیان اینکه کل منابع بخش اشتغال روستایی را استان کرمانشاه جذب کرده است خاطرنشان کرد: وامها در نقاط مرزی و محروم با نرخ 4 درصد و در نقاط غیر مرزی و محروم 6 درصد و سهم در گردش با نرخ 10 درصد توزیع می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سه ماه اول امسال با وجود افزایش نرخ اقتصادی وضع اشتغال در کرمانشاه بدتر نشده است بیان کرد:  کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه کافی نیست و بیکاری در قشر دانش آموخته استان کرمانشاه رقم قابل ملاحظه‌ای است.

«گزارش عمل‌نکرد»| بیکاری با «پول‌پاشی» مهار نشد«دکتر، مهندسِ بیکار»|مهندسان بیکاری که مشاور املاک شدندحل کامل مشکل بیکاری کشور فقط با اختصاص 10 درصد تسهیلات بانکی

شریعتمداری با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از رقم اول بیکاری تغییر مکان داده است بیان کرد: استان کرمانشاه دچار سیل و زلزله شد اما توجه مرکز نشینان به استان بیشتر و منابع مختلفی در این استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه 600 میلیارد تومان برای زلزله به استان اختصاص پیدا کرد که در هیچ استانی این رقم وجود ندارد عنوان کرد: جوان‌های تحصیل کرده بیکار در نقاط مختلف کشور وجود دارد که اصل اول برای رفع مشکل آنها سرمایه‌گذاری است تا مشکل اقتصاد حل و فصل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قدم‌های مناسبی در استان برداشته شده است عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در کشور کمبود دانش آموخته با مهارت است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این وضعیت را بهبود خواهد داد.

انتهای پیام/ ت

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان یاد کرد و گفت : برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند، مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحد‌های کارگاهی ممنوع است.

وی به شرایط بیکاری در استان و وجود نیرو‌های جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند که منجر به اشتغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در واحد‌های اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آنها در واحد‌های اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی به ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی استان اشاره و عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی می‌شوند که در این زمینه سال گذشته ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحد‌های خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحد‌های اقتصادی که اتباع بیگانه غیرمجاز بکار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

احمدی اظهارکرد: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم