Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم غریب آبادی در شصت و سومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در موضوع قابلیت های هسته ای رژیم اسرائیل و منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای از درج موضوع قابلیت های هسته ای رژیم تل آویو در دستور کار کنفرانس و با یادآوری اینکه ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای، خواسته طولانی مدت بسیاری از کشورهای منطقه بوده و از سال ۱۹۸۰ تاکنون قطعنامه های زیادی در این خصوص و بدون رای گیری تصویب شده است ،استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران معتقد به ایجاد چنین نواحی به ویژه در یک منطقه بی ثبات مانند خاورمیانه است ؛ چرا که فعالیت های هسته ای لجام گسیخته رژیم اسرائیل، کماکان تهدیدی برای منطقه و فراتر از آن می باشد.

نماینده دائم کشورمان با ابراز نگرانی از کوتاهی های صورت گرفته در گذشته و هشدار در مورد تبعات ادامه این قصور و کوتاهی ها، گفت: اگر ما به قصور در این خصوص ادامه دهیم، کماکان شاهد پیامدهای وخیم علیه تمامیت، اعتبار و اهمیت معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای خواهیم بود. وی با تاکید بر اینکه ایران قویا معتقد است پایبندی جهانی به ان.پی.تی و نیز اعمال جهانی پادمان های آژانس، به ویژه در منطقه خاورمیانه، به طور موثری باعث ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته ای می گردد، ابراز امیدواری نمود که با پیوستن دولت فلسطین به عنوان یک دولت عضو به ان.پی.تی و اقدامات اولیه برای حصول به یک توافقنامه پادمان با آژانس، این توافقنامه بتواند به همه سرزمین های اشغالی فلسطین در موعد مقرر اعمال شود.

غریب آبادی با یادآوری اینکه واقعیت این است که همه کشورهای خاورمیانه به غیر از رژیم صهیونیستی عضو ان.پی.تی بوده و در حال انجام تعهدات خود می باشند، افزود: با این حال، این حقیقت که قابلیت هسته ای پنهانی رژیم اسرائیل یک تهدید جدی مداوم برای امنیت همسایگان و دیگر کشورهاست، از سوی برخی کشورهای خاص نادیده گرفته می شود.

نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین ادامه داد: مایه تاسف است که رژیم اسرائیل که عضو ان.پی.تی نیست، به پشتوانه حمایت نظامی و سیاسی برخی کشورهای خاص، با گستاخی به اجرای برنامه نظامی زیرزمینی هسته ای خود ادامه می دهد و حتی قصد خود برای الحاق به این معاهده را نیز اعلام ننموده است.

غریب آبادی با ابراز تاسف از اینکه کنفرانس بازنگری ان.پی.تی در سال ۲۰۱۵ به علت موضع گیری نامناسب برخی کشورها در حمایت از یک عضو غیر ان.پی.تی ناکام ماند، اظهار داشت: این موضوع بایستی به عنوان یک عقب نشینی جدی دیده شود که عواقب وخیمی را برای امنیت بین المللی و منطقه ای در بر داشته است. وی همچنین با تاکید بر اینکه یکپارچگی پادمان های جامع آژانس در خاورمیانه بایستی در دستورکار همه دولت ها باشد، افزود: رویکردهای گزینشی در منطقه خاورمیانه در این خصوص، بقاء رژیم پادمان های آژانس را به خطر می اندازد.

نماینده دائم کشورمان در پایان با اعلام اینکه حفظ وضعیت موجود در خاورمیانه دیگر به عنوان یک گزینه مطرح نیست، افزود: نادیده گرفتن حقایق میدانی در خاورمیانه نه به مصلحت منطقه و نه به مصلحت جامعه بین المللی می باشد.

وی با اعلام اینکه ایران اعتقاد عمیق دارد که تنها راه حل این وضعیت، اعمال فشار دائم بر روی رژیم اسرائیل برای الحاق فوری و بدون پیش شرط به ان.پی.تی به عنوان یک عضو بدون سلاح هسته ای، و قرار دادن همه فعالیت ها و تاسیسات هسته ای زیر زمینی خود تحت پادمان های جامع آژ انس می باشد، افزود: حضور خطرناک و مداوم تاسیسات هسته ای غیر ایمن رژیم اسرائیل نبایستی دیگر تحمل گردد و نخستین گام در این  جهت ، بایستی ممنوعیت کامل و جامع ارسال همه تجهیزات، اطلاعات، مواد و تاسیسات مرتبط هسته ای در این خصوص باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وین اسرائیل اتریش رژیم صهیونیستی آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب آبادی برای شرکت در کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم وارد دمشق شد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، از معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی با استقبال رئیس دیوان عالی سوریه وارد دمشق شد.

تبادل نظر پیرامون پرونده های در حال رسیدگی در مراجع قضایی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضایی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی از مستشاران و پرسنل ایرانی همچنین تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستورکار این نشست است.

علی صالحی دادستان تهران و برخی دیگر از مقامات قضایی، غریب‌آبادی را در این سفر همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • غریب آبادی : هرگونه تعرضی را حتی اگر در قلمرو کشور ثالثی صورت بگیرد، پاسخ مستقیم خواهیم داد
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال تحریک درگیری‌های منطقه‌ای است
  • غریب آبادی برای شرکت در کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم وارد دمشق شد
  • غریب‌آبادی وارد دمشق شد