Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ناحیه دورود با بیان اینکه امسال رزمایش بازسازی عملیات بیت‌المقدس۴ با رویکرد کاملاً بومی برگزار در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: مجتمع صنایع زرهی بنی‌هاشم گام‌های بلندی را در راستای رونق اقتصادی برداشته‌است. ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، سرهنگ کریم زینی‌وند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در این شهرستان ضمن گرامی‌داشت سی‌ونهمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که الان در سطح نظام بین‌الملل در تغییر موازنهٔ قدرت در دنیا شاهد آن هستیم و الحمدالله نظام مقتدر ایران اسلامی هم امروز و بعد از 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز بیش‌تر از هر زمان دیگر از اقتدار، انضباط و نظم لازم در جهان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: به حول و قوهٔ الهی نظام جمهوری اسلامی در آستانهٔ سی‌ونهمین سالروز دفاع مقدس در ارتباط با دستاوردهای نظام دفاع مقدس است که امروز از این اقتدار در نظام بین‌المللی و در نظام جهانی برخوردار شده‌است.

فرمانده سپاه ناحیه دورود عنوان کرد: اولین روز هفته دفاع مقدس روز یک‌شنبه 31 شهریورماه با عنوان «قدرت، توانمندی اقتدار نیروهای مسلح» نام‌گذاری‌شده که در اولین روز این هفته رژه موتوری (خودروهای نظامی و موتورسیکلت) از مسیر گلزار شهدای دورود آغاز و تا محل بازسازی عملیات بیت‌المقدس 4 اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این روز برپایی ایستگاه صلواتی، دیدار با خانواده شهدا، اعزام سخنران به مدارس و دانشگاه‌های شهرستان دورود، اعزام راویان دفاع مقدس به مساجد سطح شهر دورود، برگزاری نشست‌های سیاسی با حضور بسیجیان، افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دفاعی در کنار محل بازسازی عملیات بیت‌المقدس 4، تجلیل از خانواده محترم شهدا عملیات بیت‌المقدس 4 و اعزام تیم‌های پزشکی درمان به مناطق محروم است.

زینی‌وند با اشاره به نام‌گذاری روز دوم هفته دفاع مقدس روز دوشنبه یکم مهرماه با عنوان«دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان، سرباز» گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری نشست‌های مختلف روشنگری برای عموم مردم و اولین مرحله از بازسازی عملیات بیت‌المقدس 4 را از ساعت 20 تا 22 شب در منطقه رزمایش و بازسازی عملیات اجرا خواهیم کرد.

وی با طرح این سؤال که چرا امسال بازسازی عملیات بیت‌المقدس 4 را برای شهرستان دورود انتخاب کرده‌ایم، افزود: به جهت نقش پررنگ و مؤثر رزمندگان شهرستان دورود در ایام دفاع مقدس بوده که ما بازسازی عملیات را به امید خدا اجرا می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم که ان‌شاءالله هر شب بین 4 تا 5 هزار نفر از مردم عزیز شهرستان دورود به‌ویژه جوانان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف از این رزمایش بازدید کنند.

برگزاری رزمایش بیت‌المقدس4

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان دورود عنوان کرد: امسال رزمایش بازسازی عملیات بیت‌المقدس 4 با رویکرد کاملاً بومی برگزارمی‌شود و این‌یکی از نقاط قوت اجرای این رزمایش است ما ابتدا از استعداد جوانان دورود استفاده کردیم به‌جهت اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فرمودند به جوانان اعتماد کنید علی‌رغم اینکه پیشنهادهای زیادی از سطح کشور برای اجرای این کار فرهنگی داشتیم ولی ابتدا موضوع را با جوانان و هنرمندان این شهر مطرح کرده‌ایم که با آغوش باز پذیرفتند.

وی با بیان اینکه در بازسازی عملیات بیت‌المقدس 4 در شهرستان دورود گوشه‌ای از زحمات رزمندگان در این عملیات، بازسازی و شبیه‌سازی می‌شود، بیان کرد: هم‌چنین تلفیق پیشکسوتان عرصه‌های جهاد و شهادت با جوانان را داریم که شاید به‌نوبهٔ خود در کشور و در استان بدیل نداشته‌است.

زینی‌وند گفت: صدای رزمنده دوروی که در شاخ شمیران مجروح‌شده در عملیات بیت‌المقدس 4 پخش می‌شود دقیقاً عین همان صدایی‌ست که از این فردی که مجروح‌شده را خواهید شنید.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان دورود خاطرنشان کرد: شهید حاج اصغر لشنی فرمانده مقتدر گردان محرم بود که در آن عملیات نقش اصلی را داشته و درواقع کل رزمایش به نام مبارک او رقم می‌خورد ولی هم‌سنگران این عزیزان که در قید حیات و حیات نورانی زینت‌بخش این رزمایش هستند در مجلس و محافل ما حضور پیدا می‌کنند و در این رزمایش کمک می‌کنند.

کلنگ احداث یادمان 22 شهید دورود

زینی‌وند از همکاری گردان‌ها، حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج از اقشار مختلف تخصصی بسیج، شورای اداری، سرپرست فرمانداری و بیش از 40اداره در بازسازی عملیات بیت‌المقدس 4 تقدیر کرد و اظهار داشت: حدود پنج کیلومتر زمین را مسطح کرده‌ایم که پنج کیلومتر زمین خاک‌ریز کانال نمایشگاه در آن احداث‌ و جایگاه تماشاچیان در آنجا تعبیه‌ شده‌است.

وی افزود: هیئت مذهبی نیز برای بازسازی عملیات بیت‌المقدس 4 اعلام آمادگی و بسیج اصناف شهرستان دورود برای برپایی ایستگاه صلواتی پای‌کار آمده‌است.

فرمانده سپاه ناحیه دورود عنوان کرد: در ایام دفاع مقدس در روبه‌روی کارخانه سیمان درون پارک ساختمان پشتیبانی جنگ بعد ستاد پشتیبانی بوده‌است که ما در آنجا 22 شهید را تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

رزمایش بزرگ عاشورائیان سپاه در سیستان و بلوچستان آغاز شدجدیدترین جزئیات از اجرای طرح رزمایش جهادگران عاشورایی در استان مرکزیرزمایش بزرگ نیروی زمینی سپاه در شمالغرب برگزار شد/ انهدام بقایای مقرهای تروریستها

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس پیرزن 70 ساله تا کودک 10 کار پشتیبانی جنگ مانند بسته‌بندی مواد غذایی و بسته‌بندی مواد پشتیبانی را  انجام می‌دادند، در آن زمان هواپیما به‌قصد هدف‌گذاری کارخانه وارد دورود می‌شود، اما بمب به ساختمان پشتیبانی اصابت‌کرده و امسال یادمان آنجا را به امید خدا کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

زینی‌وند گفت: کلنگ احداث یادمان 22 شهید شهرستان دورود که در ساختمانی روبه‌روی کارخانه سیمان این شهرستان کار پشتیبانی جنگ را در دفاع مقدس انجام می‌دادند در هفته دفاع مقدس بر زمین زده خواهد شد و شرکت فولاد و چدن شهرستان دورود تمام هزینه‌های این یادمان را پذیرفتند، سال آینده این سازه را همان‌جا می‌سازند و تحویل این شهر خواهند داد.

برجسته‌سازی نقش کارخانه سیمان در دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه دورود از افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد و یادمان شهدای شهر چالانچولان در هفته دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد کار خوبی بوده که دکتر ترکیان رئیس این دانشگاه در زمان تصدی‌اش در این دانشگاه انجام‌داده و یادمان شهدای شهر چالانچولان به‌همت شهرداری و بنیاد شهید ساخته‌شده که هر دو یادمان در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهند شد، هم‌چنین یادواره مادر شهید و 5 فرزند شهیدش در مسجد روستای چشمه سرنجه یا یکی از مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

زینی‌وند اظهار داشت: نقش کارخانه سیمان در هفته دفاع مقدس را باید برجسته کنیم برجستگی کارخانه سیمان نسبت به بقیه کارخانه‌ها در سطح کشور برتری از 2 جهت است، یکی اینکه این کارخانه بیش از 60 شهید در زمان جنگ دارد و یکی دیگر نقشی که کارخانه سیمان دورود در جنگ در پشتیبانی از جنگ داشته‌است.

وی افزود: کمتر از نقطه‌ای از جبهه‌ها بوده که سیمان کارخانه دورود آنجا نرفته باشد، در سنگرها از سازه‌های بتنی برای کارهای مهندسی سنگین در جنگ استفاده می‌شد، امسال در هفته دفاع مقدس یادمان شهدای کارخانه سیمان دورود نیز در کارخانه سیمان برگزار می‌شود.

 نمایش دستاوردهای اقتصادی و تولید

فرمانده سپاه ناحیه دورود به نام‌گذاری روز سوم هفته دفاع مقدس روز سه‌شنبه 2 مهرماه با عنوان «رونق تولید، حمایت مردم و خودباوری» اشاره کرد و عنوان کرد: رویکرد ما امسال بحث رونق اقتصادی‌ست ما دستاوردهای اقتصادی و تولید در این شهرستان در حوزه دفاعی به نمایش می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه مجتمع صنایع زرهی بنی‌هاشم که الان در دورود است گام‌های بلندی را در راستای رونق اقتصادی برداشته و در نمایشگاه به دید مردم گذاشته می‌شود، بیان کرد: از تانک سازی، لاستیک هواپیما و قطعات ریزودرشتی که در این کارخانه در صنعت خودرویی دارد استفاده می‌شود و این‌ها را به کمک همکاران در صنایع زرهی بنی‌هاشم به‌نمایش می‌گذاریم.

زینی‌وند با اشاره به اینکه در زمان جنگ راه‌آهن استان لرستان پل ارتباطی مرکز کشور به جنوب بوده و نقش بسیار زیادی را در حوزه پشتیبانی در جنگ داشته‌است، گفت: تابه‌حال به این موضوع پرداخته‌نشده باید نقش راه‌آهن در جنگ و در هشت سال دفاع مقدس در منظر و مرای مردم قرار بگیرد.

فرمانده سپاه ناحیه دورود خاطرنشان کرد: الحمدالله استعدادهای خوبی در بحث هنرهای ادبی در این شهرستان وجود دارد که در هفته دفاع مقدس یک روز جلسه‌ای برای بحث ادبیات جنگ و محفل شعر برگزار خواهد شد.

زینی‌وند اظهار داشت: شهرستان دورود قریب به 640 شهید دارد، نسبت به جمعیت شهر دورود در جنگ تحمیلی تعداد شهر کاملاً قابل‌ملاحظه است و ما وظیفه‌داریم که در هفته دفاع مقدس به‌نحو احسن و اکمل از خانواده معظم شهدا تجلیل کنیم.

انتهای پیام/ ت

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، همایش بزرگ تبینی با عنوان"همپای طوفان" در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این مراسم به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سیدمحمد حجازی، سردار زاهدی، عروج همرزم شهیدان و فرمانده دلاور دفاع مقدس حاج محمد کیانی(جمعه علی) و سالروز تأسیس سپاه، شکست آمریکا در واقعه طبس و شکست رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق، با سخنرانی سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار گردید

.سردار غلامرضا سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه قدس و فرمانده دوران دفاع مقدس حاج محمد کیانی، اظهار کرد: ما شاهد ۴۵ سال کارنامه درخشان و بی وقفه و خالی از تزلزل و سستی از این جانباز رشید اسلام (حاج محمد کیانی) هستیم.

وی، افزود: در زمانی که انقلاب دوران تثبیت خود را طی می کرد و گروهکهای مخالف ووابسته به خارج مشغول فعالیت بودند، این مبارز و مجاهد حضور گسترده ای برای مقابله با این عناصر داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضفین خاطرنشان کرد: حاج جمعه علی(محمد) کیانی خیل عظیمی از رزمندگان را که در جنگ هشت ساله در جبهه حضور یافتند، تربیت کرد و بی وقفه در میدان نبرد حضور داشت و ایشان ۲ بار گردان خودشان را از هورالعظیم عبور دادند و ۲ هفته در مقابل دشمن ایستادگی کردند وبا عبور از اروند به مدت ۱۰ شبانه روز در مقابل بیش از ۳۰ حمله دشمن ایستادگی کرد.

وی، خاطرنشان کرد: در عملیات کربلای ۴ به کمک رزمندگان این عملیات شتافت و در کربلای ۵ خودشان را به مقر لشگر زرهی ۱۰ عراق که بسیار مجهز بود رساند و با آنها به پیکار و مقابله پرداخت.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در خطوط پدافندی که مسئولین آن با حاج محمد کیانی بود، هیچ وقت شکست نخوردیم و همیشه در مقابل دشمن ایستادگی می کرد و به پیروزی می رسید.

یادگار دوران دفاع مقدس افزود: تربیت کادر برای دفاع مقدس یکی از شاخص ترین ویژگی های حاج محمد کیانی بود که ایشان دراین زمینه کارنامه درخشانی داشتند.

وی، آموزش نظامی به رزمندگان، را ازدیگر خدمات حاج محمد کیانی برشمرد و گفت: گردان تحت مسئولیت ایشان همیشه گردان خط شکن بود و سخت ترین مأموریت ها را قبول و به پایان می رساندند.

سردار سلیمانی، همراهی رزمندگان اصفهان و چهارمحال و بختیاری با هم در دوران دفاع مقدس را یادآوری کرد و افزود: یکی از افرادی که برای تشکیل تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام و استقلال آن از استان اصفهان نقش بسیار بسزایی داشت، حاج محمد کیانی بود.

وی، تصریح کرد: حاج محمد کیانی با اتمام جنگ، مجاهدتهایش بیشتر شد و با حضور در مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب کشور و همچنین حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور بعنوان یک خادم بسیار بزرگ در استان چهارمحال و بختیاری بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بنیانگذاری مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها در محله میرآباد شهرکرد، راه اندازی پایگاه بسیج و موکب های اربعین حسینی و بحث روایت گری در مناطق عملیاتی کشور را از دیگر خدمات این جانباز سرافراز دفاع مقدس برشمرد.

سردار سلیمانی گفت: ایشان هیچ وقت از ولایت فاصله نگرفت و سرباز ولایت مدار و فرمانده فداکار و شهید زنده بود که در سومین هفته شهادت حاج علی (محمدرضا) زاهدی به فرمانده خودش پیوست که راه روشن ایشان پررهرو باد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به بحث غزه، اظهار کرد: مردم غزه با الگوگیری از شهیدان حجازی، زاهدی و ...، این مجاهدت ها را انجام می دهند.

وی، افزود: حاج محمد کیانی از جمله افرادی بود که در لشگر قمربنی هاشم علیه السلام به تربیت رزمندگان لبنانی پرداختند.

سردار سلیمانی، گفت: در بحث غزه و فلسطین تاکنون ۶۵ قتل عام گسترده در سرزمین های اشغالی ثبت شده است که این رفتار وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی را نشان می دهد.

وی، آدمکشی و اشغالگری را ثبت شده در کارنامه رژیم صهیونیستی دانست و افزود: مردم فلسطین همواره در میدان بودند؛ اما کسی از آنها حمایت نمی کرد؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی یک موج جدیدی در جبهه های مقاومت و سرزمین های اشغالی بوجود آمد و قدرت و تعالی پیدا کردند.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز جبهه مقاومت بعنوان یک قدرت مجهز در مقابل اشغالگران مطرح شده است و از یمن تا لبنان و سوریه و عراق و ... آمادگی دارند در مقابل استکبار جهانی به صحنه بیایند.

رئیس سازمان بسیج تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است که در طول ۴۵ سال، ملت بزرگ ایران به آن قدرت الهی دست پیدا کرده اند که از یک برنامه ریزی دقیق تاکتیکی و راهبردی و تحول آفرین و آینده ساز برخوردار باشیم ـ

وی، تأکید کرد: آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد و مسیر جدیدی پیش روی جهانیان باز شد.
این مقام مسئول، طوفان الاقصی را به تعبیر رهبر معظم انقلاب، یک شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی خواند و گفت: بسیاری از ساکنان سرزمین های اشغالی با عملیات طوفان الاقصی در حال خارج شدن از این سرزمین های اشغالی هستند و عملیات وعده صادق این روند را در مرحله جدیدی قرار داد.

سردار سلیمانی افزود: دوست ودشمن اذعان کردند که اسرائیل شکست خورده و نمی تواند به موقعیت قبلی خود برگردد و نتوانستند با غوغای رسانه ای دستاوردهای عظیم این عملیات را کوچک نشان دهند.

وی گفت: همه اذعان دارند پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده ای نه چندان دور مشخص خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حضرت آقا در دیدار با فرماندهان نظامی فرمودند وعده های خدا نزدیک است و باور داشته باشید و ان شاءالله این وعده ها تحقق می یابد.

وی با تقدیر از برگزاری جلسات جهاد تبیین در استان چهارمحال و بختیاری، این گونه جلسات را بسیار عالی و مفید و راهگشا دانست و گفت: ان شاءالله مجموعه سپاه و بسیج بعنوان خادمان مردم در صحنه حاضر خواهند بود و به کمک و یاری مردم خواهند پرداخت.

گفتی است؛ قرائت قرآن، اجرای سرود، مداحی، شعرخوانی و رونمایی از تصویر نقاشی شده از چهره فرمانده دلاور و جانباز سرافراز دفاع مقدس حاج محمد کیانی از دیگر برنامه های این همایش تبیین در مصلی بزرگ امام خمینی(رحمت الله علیه) شهرکرد با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898516

دیگر خبرها

  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس