Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی تهران بررسی عملکرد صادرات غیرنفتی کشور تا نیمه سال ۲۰۱۹ حاکی از آن است که صادرکنندگان ایرانی در این مدت ماهانه به طور متوسط ۱.۳ میلیارد دلار به چین صادرات داشته‌اند. تاریخ انتشار: 20:19 - 28 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۰۰۱ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی تهران بررسی عملکرد صادرات غیرنفتی کشور تا نیمه سال ۲۰۱۹ حاکی از آن است که صادرکنندگان ایرانی در این مدت ماهانه به طور متوسط ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیارد دلار به چین صادرات داشته‌اند که این عدد در حالی به دست آمده که صادرات ایران به چین نوسانات جدی را تجربه کرده و در برخی ماه‌ها با افزایش قابل توجه و در برخی ماه‌ها با کاهش جدی روبه‌رو شده است.
به علاوه از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا پایان ماه آوریل روند صادراتی ایران به چین صعودی بوده و حتی در دومین ماه سال ۲۰۱۹ با وجود کاهش ۲۶ درصدی واردات چین از جهان، کالا‌های ایرانی ۲۹ درصد بیشتر به چین صادر شده‌اند.

این در حالی است که سال ۲۰۱۸ کالا‌های ایرانی به طور متوسط یک درصد از نیاز وارداتی چین را تشکیل می‌دادند که در سال ۲۰۱۹ در بعضی ماه‌ها این سهم افزایش و در دیگر ماه‌ها کاهش یافته است.

در تجارت ایران و ترکیه نیز تغییراتی حاصل شده است. براساس آمار‌های رسمی در ماه جولای ۲۰۱۹ کمترین میزان صادرات ایران به ترکیه در ۱۹ ماه اخیر به ثبت رسیده، اما همچنان در هفت ماهه ابتدایی سال جاری ایرانی‌ها به طور میانگین ۳۹۳ میلیون دلار صادرات به ترکیه داشته‌اند.

در طول این سال‌ها محصولات ایرانی بین ۰.۶ درصد تا چهار درصد از نیاز‌های وارداتی ترکیه را تامین کرده‌اند.

آمار‌های فعلی در حالی به ثبت رسیده که در سال‌های اخیر ماه آوریل ۲۰۱۸ با صادرات ۸۰۲ میلیون د دلاری ایران به ترکیه، بالاترین رکورد را به خود اختصاص داده است.

شایان ذکر است در هفت ماهه ابتدایی سال جاری میلادی میزان صادرات ایران به کره جنوبی کاهش یافته است. در هفت ماهه سال ۲۰۱۹ ایرانی‌ها توانسته‌اند به طور میانگین ۲۹۶ میلیون دلار صادرات ماهانه به کره جنوبی داشته باشند که این عدد در قیاس با متوسط ۳۴۱ میلیون دلاری ۱۲ ماهه سال گذشته کاهشی نسبی را نشان می‌دهد.

در این سال‌ها سهم ایران از تحریم نیاز‌های کره جنوبی کمتر از دو درصد تخمین زده می‌شود.

در رابطه با ژاپن نیز در ماه‌های ابتدای امسال متوسط صادرات ۱۸۶ میلیون دلاری به ثبت رسیده است. ایران در ماه‌های ابتدایی سال جاری توانست صادرات خود به ژاپن را افزایش دهد و در ژانویه این سال رشدی ۹۹ درصدی را در قیاس با ماه مشابه سال قبل ثبت کند. ایران در طول این سال‌ها کمتر از یک درصد نیاز وارداتی ژاپن را تامین کرده است.

همچنین در تجارت با روسیه آمار‌ها نشان می‌دهد در پنج ماهه ابتدایی سال جاری میلادی ایران توانسته میزان صادرات خود را افزایش دهد و از حدود ۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ به ۵۱ میلیون دلار در پنج ماهه ابتدایی امسال برسد. همچنین ایران در سال جاری حدود یک درصد از نیاز وارداتی روسیه را تامین کرده است.

گفتنی است، ایران در چهار ماهه ابتدایی امسال به طور میانگین ۷۱۰ میلیون دلار به شکل ماهانه به هندوستان صادر کرده و با وجود کاهش سهم در تامین نیاز‌های هند، سطح صادرات کالایی به این کشور کمابیش حفظ شده است. ایران در چهار ماهه ابتدایی ۲۰۱۹ به طور متوسط ۱.۷ درصد از نیاز وارداتی هند را تامین کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتاق بارزگانی صادر کنندگان واردات ایران روسیه شش ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • نقدینگی تا کجا رشد خواهد کرد؟
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است