Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رحیم آبادی معاون هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن فرهنگ شهادت است، گفت: شرایط کنونی می‌طلبد در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان بیان کرد: اجرای برنامه‌هایی مانند چاپ کتاب، نمایشنامه و برگزاری جشنواره از جمله اقدامات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ادامه داد: در نیمه سال جاری ۴۰ عنوان متن نمایشنامه ویژه دفاع مقدس برای استفاده گروه‌های هنری در اختیار فرهنگ و ارشاد قرار داده ایم.

وی از چاپ سه کتاب که توسط نویسندگان حوزه کودک و نوجوان نوشته شده، خبر داد و افزود: چاپ ۱۰ کتاب دیگر در دست اجرا است.

رحیم آبادی با بیان اینکه بخشی از مستند، فیلم و تصاویر شهدا جمع آوری شده و در اختیار صدا و سیمای استان قرار داده ایم، گفت: آمادگی داریم این منابع را در اختیار سایر رسانه‌ها قرار دهیم.

وی با اشاره به جشنواره فانوس بیان کرد: در سال جاری ۱۴۰ اثر از خراسان جنوبی شامل فیلم، هنر‌های تجسمی و عکس به دبیرخانه جشنواره در تهران ارسال شده که در مرحله داوری است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم