Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@09:00:29 GMT

کمک ۴۰ میلیون تومانی به دانش آموزان نیازمند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۳۲۰

کمک ۴۰ میلیون تومانی به دانش آموزان نیازمند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد امیری رئیس آموزش وپرورش شهرستان بجنورد گفت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین وظیفه آموزش‌ وپرورش شروع سال تحصیلی بدون ایراد و اشکال است و در همین جهت تمامی تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم که سال تحصیلی جدید را با مشکلات کمتری آغاز کنیم.

امیری افزود: در سال تحصیلی امسال از ۶۶ هزار و ۲۵۱ نفر تاکنون در مدارس سطح شهرستان ثبت‌نام به‌عمل‌آمده که تعداد ۴۷ هزار و ۷۸۰ نفر در مدارس سطح شهر و ۱۸ هزار ۴۳۶ نفر در روستا‌ها و ۳۵ دانش‌آموز عشایری در سطح مدارس شهرستان در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می‌شوند که ۱۲ درصد این دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به کمبود معلم در سطح شهرستان بجنورد بیان کرد: تعداد آمار نیروی انسانی موجود در حال حاضر کمتر از پنج هزار نفر است.

او افزود: جهت کمبود نیروی انسانی از ۱۴۰ نفر معلمان با مدرک کارشناسی دعوت‌شده است که به خدمت خود ادامه بدهند.

امیری با اشاره تعیین تکلیف ساختمان دانشکده دارالفنون گفت: محیط فعلی دانشکده دارالفنون متعلق به آموزش‌وپرورش است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن به آموزش‌وپرورش عودت پیدا کند و مقرر است بعد از تحویل گیری زمین در حلقه سنگ مکان را به آموزش‌وپرورش بازگرداند، ولی هنوز اتفاقی برای بازگشت نیفتاده است.

امیری اظهار کرد: در سطح شهرستان بجنورد ۴۰۰ نفر بازمانده از تحصیل وجود دارد که در رده سنی ۶ الی ۱۱ سال هستند که هیچ‌گونه پرونده آموزشی موجود ندارند که ثبت‌احوال و علوم پزشکی برای شناسایی این افراد نیاز است با آموزش‌وپرورش همکاری کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان بجنورد از تحصیل ۶۶ هزار و ۲۵۱ دانش‌آموز در مرکز خراسان شمالی خبر داد و گفت: ۱۲ درصد از این تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

او با اشاره به تعداد قبول‌شدگان کنکور سراسری در سطح شهرستان گفت: در کنکور امسال دانش آموزان شهرستان بجنورد در کنکور امسال موفق به کسب ۵ رتبه دورقمی و قبول‌شدگی ۶۰ نفر از دانش آموزان در رتبه‌های زیر هزار بوده است.

امیری گفت: در روز اول مهر که مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس است زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان اسماء شهرستان بجنورد نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

تحصیل ۱۲ درصد دانش آموزان بجنوردی در مدارس غیردولتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد

کرباسچی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در جهت اجرای طرح افق شاهد با هدف توانمندسازی آموزگاران مدارس شاهد استان، ۶ ساعت کارگاه آموزشی یا ۱۲ ساعت دوره ضمن خدمت برای ۱۸۳ آموزگار دوره ابتدایی ۲۰ مدرسه در۳ قطب بیرجند، قاین و فردوس از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال برگزارمی شود.

او با بیان این که طرح افق شاهد در زمینه ارتقای فعالیت‌های قرآنی مدارس ابتدایی شاهد استان اجرایی می‌شود، افزود اداره شاهد و امور ایثارگران، یکی از ارزشی‌ترین ارکان آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

کرباسچی بر توجه ویژه و وافر به این بخش اثرگذار در فرایند‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان تأکید کرد و ادامه داد: تمامی فعالیت‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود و چنانچه از تبیین ارزش‌ها به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان غفلت کنیم، تمامی فعالیت‌های ما بیهوده خواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه مدیریت منابع آموزش وپرورش خراسان جنوبی، بیان کرد: برگزاری کارگا‌های توانمند سازی باهدف تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی آموزگاران مدارس ابتدایی شاهد در درس قرآن، مهم‌ترین رویکرد اداره امور شاهد و ایثارگران است که در این کارگاه‌ها معلمان باروش‌های نوین تدریس قرآن، در بخش‌های روان خوانی و روخوانی از سوی مدرسان میانی، به عنوان راهبران قرآنی طرح افق شاهد آشنا می‌شوند.

او ازبرپایی اردوی زیارتی، سیاحتی و ترویجی ۳روزه برای دانش آموزان دختر دوره‌های اول و دوم متوسطه شاهد و ایثارگر استان همزمان با عید سعید فطر خبر داد و تصریح کرد: این دانش آموزان به زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) در طبس مشرف شده و از جاذبه‌های تاریخی، آموزشی، تربیتی، سیاحتی و گردشگری شهرستان طبس بازدیدمی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود