Web Analytics Made Easy - Statcounter

از معاون اول قوه قضاییه گرفته تا وزرای راه وشهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و معاونانشان،وزرای تعاون،کار و رفاه اجتماعی، معاونان سیاسی و اقتصادی وزارتخانه های کشور، جهاد کشاورزی،آموزش و پرورش ،معاونان سازمان حفاظت محیط زیست و راه آهن جمهوری اسلامی و نیز فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و نیروی انتظامی و جمعی دیگر از مدیران و معاونان ستادی از جمله مقاماتی بودند که به استان های مختلف سفرداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*رسیدگی سریع به پرونده ها مطالبه جدی مردم  

اما چکیده اخبار را با خبری ازمعاون اول قوه قضاییه آغاز می کنیم که به سیستان و بلوچستان رفته و در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری این استان، یکی از مطالبات جدی مردم از دستگاه قضایی را رسیدگی سریع به پرونده‌ها دانسته که می‌توان با همفکری و بکارگیری ظرفیت‌های جامعه در این مسیر گام‌های ارزشمندی برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای همچنین در این جلسه با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی در گروه استقلال، خودباوری و توکل به خداوند متعال است ، گفت : در جنگ اقتصادی امروز دشمن هم  باید از واحدهای تولیدی حمایت کرد و از ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشگیری و کاهش پرونده‌ها به دستگاه قضاییه بهره گرفت.

*تدارک هشت هزار دستگاه اتوبوس و اماده سازی مرز در خدمت به زائران اربعین

دراین میان بخش زیادی از سفرهای مقامات امروز به غرب کشور و برنامه ریزی ها ، اقدامات و آمادگی ها برای پیاده روی بزرگ اربعین حسینی بود چنانکه وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از پایانه های مرزی شلمچه و چزابه و امکانات آنها سفری به خوزستان داشت و طی این بازدیدها اعلام کرد که باتلاش های دولت در پایانه مرزی چزابه از نظر کمی و کیفی ظرفیت های خوبی ایجاد شده و با میزان استفاده عمومی تناسب دارد و با این امکانات تردد زائران در این مسیر روان خواهد بود .

محمد اسلامی همچنین در بازدید از مسیردهلران به مهران هم از تدارک هشت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین خبر داد و گفت :در ستاد مرکزی اربعین برای تامین نیاز ناوگان حمل و نقل ریلی ، جاده ای و هوایی تمهیداتی اندیشیده شده و برنامه افزایش قطارها، پروازها و اتوبوس ها را در دستور کار داریم. 

*آمادگی ۴ پایانه مرزی برای تردد روان زائران

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از مرزشلمچه با بیان اینکه اقدامات خوبی برای سهولت سفر زائران اربعین به کربلا انجام شده است، امروز گفت: دراین راستا، چهار پایانه مرزی کشور برای تردد زائران اربعین آماده شده است.

اما معاون دیگر وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در سفری به تبریز از پروژه در حال ساخت راه آهن میانه - تبریز بازدید کرد.

*تامین امنیت کامل زائران

اما جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی هم امروز سفری  به مهران و مرز ات و طی آن از آمادگی پلیس برای تامین امنیت زائران اربعین خبر داد و گفت: این کار را به بهترین شکل ممکن انجام خواهیم داد.

، سردار محسن فتحی زاده همچنین گفت : ناجا بر لزوم هماهنگی بین پلیس و موکب داران در جانمایی ایستگاه های خدمات دهی تاکید دارد.

*عراق آماده ارائه خدمت به زائران اربعین است

سفیر عراق هم امروز در سفر به قم و دیدار با تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفته است که آماده ارائه خدمت به زائران اربعین هستند و بر اساس پیش بینی ها ، مهیا پذیرایی از سه میلیون زائر ایرانی در کنار سایر زائران اربعین حسینی شده اند.

*افتتاح ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر تا آخر سال

اما وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم در سفر به کرمانشاه وافتتاح چند طرح عمرانی و تولیدی خبر داد: براساس تعهد این وزارتخانه تا آخر سال ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

محمد شریعتمداری همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه هم گفت: میزان سهم اشتغال روستایی در سبد کل اشتغال کشور در سه ماه اول سال ۱۳۹۸ با ۲۲ درصد رشد به ۲۵.۳ درصد رسیده است.

*تکمیل کارخانه تایر سیستان و بلوچستان اولویت وزارت صمت

در ادامه سفرهای امروز مسئولان وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به سیستان و بلوچستان رفت و در آنجا  با بیان اینکه تکمیل کارخانه تایر سیستان۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد ، گفت که این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های اولویت‌دار وزارت صمت محسوب می شود و باید بخش خصوصی هم ورود یابد. 

*تحریم برکتی* برای خداحافظی کشور با اقتصاد نفتی

 ارومیه هم امروز میزبان عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صمت اذربایجان غربی،با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی و منحصر بفرد ایران گفت:تحریم‌های اقتصادی، برکتی برای توسعه اقتصادی و خداحافظی کشور با اقتصاد نفتی است. 

*اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا توسط بنیاد علوی

خبری اقتصادی هم از معاون توانمندسازی و مشارکت های مردمی بنیاد علوی توسط خراسان جنوبی منتشر شد که طی آن احمد حاج علیزاده اعلام کرد : بنیاد علوی، امسال ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و نواحی صنعتی می پردازد. 

*ایجاد ۱۰ هزارشغل جدید توسط وزارت ورزش و جوانان  

ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید توسط وزارت ورزش و جوانان طی دو سال اخیر هم خبری است که معاون امور جوانان این وزارتخانه در سفر به اعلام کرد .

که به گفته محمدمهدی تندگویان این اشتغال پایدار با حمایت مستقیم وزارت ورزش و جوانان از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و با الگوسازی کارشناسی ایجاد شده است.

*دشمن درمقابل اقتدار ما به حربه نسبت های دروغ متوسل شده است

در ادامه اخباراقتصادی ، خبری هم داریم از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که درسفر به خراسان شمالی و افتتاح ۸۱ پروژه های محرومیت زدایی این استان گفته است: راز شکست دادن دشمن ؛ در جهاد، کنار مردم بودن و توجه به زندگی و کاستن از مشکلات آنها است.

سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی همچنین دربخشی دیگر از این مراسم با تاکید بر اینکه هراسی از دشمنان بزرگ و کوچک نداریم و از این نگرانی ها عبور کرده‌ایم، گفت: امروز آنقدر قدرتمند شده‌ایم که دشمنان ما مجبورند هر حادثه ای را که اتفاق می افتد، به دروغ هم که شده، به ما نسبت دهند.

در بحث اخبار سفرهای مسئولان و دستاوردهای آنها به همین مختصربسنده می کنیم.

*رهاورد همایشی که آشتی ۴ طایفه و رهایی از قصاص پنج نفر را رقم زد

در میان اخبار ریز و درشتی که از برنامه های مختلف امروز برخروجی استان های ایرنا انتشار یافت، مطلبی از برگزاری همایشی با عنوان همایش علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان جالب توجه بود که در پایان این نشست که امروز با محوریت میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در عنبرآباد این استان برگزارشد، زمینه برقراری صلح و سازش چهار طایفه در جنوب این استان فراهم شد.

در واقع با صلح و سازش این طوایف به خصومت‌های چندین ساله آنها خاتمه داده شد و موجبات رهایی ۵ نفر از قصاص نفس هم فراهم گردید

*بسته شدن ۴۰۰ هکتار معدن غیر مجاز در توس

 خبری هم درحوزه میراث فرهنگی امروز توسط خراسان رضوی از قول مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس برروی خروجی اخبار استان ها  منتشر شد  مبنی بر اینکه ثبت آرامگاه فردوسی و شهر تاریخی توس در فهرست میراث جهانی یونسکو با انجام چند اقدام نهایی تر شده است که از آن جمله می توان به خاتمه دادن به فعالیت ۴۰۰ هکتار معدن غیر مجاز در این منطقه اشاره کرد.

به گفته احسان زهره وندی؛ احیای برج و باروی شهر تاریخی توس هم از دیگر اقداماتی است که از سال گذشته آغاز شده است و پس از عملیات پی کاوی برج و بارو ، عملیات احیا و مرمت در حال اجراست.

*عزل پیمانکاران خاطی در موضوع نام شهدا

اما درحوزه اجتماعی هم خبریدر موضوعی که این روزها  واکنش های زیادی را در پی داشته است از  قول شهرداری تهران منتشر شد مبنی بر اینکه به دنبال بخشنامه جدید پیروز حناچی مقرر شده است پیمانکاران خاطی در موضوع نام شهدا روی تابلوهای معابر پایتخت پس از شناسایی و وصول گزارش‌های لازم و اثبات تخلف، عزل شوند.

*از عطرآویشن زیارت‌شاه ریگان تا بی سامانی گردشگری محمود آباد مازندران

اما گزارشهای استان ها هم با تنوع موضوعی در مباحث مختلفی از چالش ها ومسائل هر استان امروز بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا قرارگرفت که از جمله آنها عطر آویشن زیارت‌شاه ریگان گردشگران را به وجد می‌آورد ، می باشد که به ظرفیت این روستای تاریخی کرمان در حوزه گیاهان دارویی می پردازد.

به گزارش ایرنا، این روستا که به عنوان منطقه هدف گردشگری در شرقی‌ترین نقطه استان کرمان تعریف شده با زیرساخت های فراهم شده در منطقه سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

_بی‌سامانی و دغدغه ماندگاری گردشگر در محمودآباد هم گزارشی از ساری است که به نبود برنامه‌های مشخص و مسئولانه برای صنعت گردشگری در شهرستان محمودآباد در حدفاصل غرب و مرکز مازندران و عدم ماندگاری گردشگر و درآمدزایی از این ناحیه اختصاص دارد.

-معابر نا ایمن شهر مشهد زیر چرخ رکاب‌زنان هم عنوان گزارشی از خراسان رضوی است که در زمینه وضعیت نامناسب معابر شهر برای دوچرخه سواری که تبلیغ آن دایم از سوی مسئولان انجام می شود ، اشاره دارد.

-سایه مشکلات بر سر پایتخت گل‌گاوزبان مازندران هم گزارشی است که توسط دفترنوشهر تهیه شده و در مقدمه آن آمد است :اگر چه دهستان جنت رودبار شهرستان رامسر به خاطر ظرفیت‌های بالقوه و موجود پایتخت گل‌گاوزبان مازندران لقب گرفته است، اما مصائب و مشکلاتی که بر سر راه تولید این گیاه و دیگر گیاهان دارویی قرار دارد، تولیدکنندگان را دلسرد کرده است.

۱۹۰۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت کشور وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران خانه خدا به سرزمین وحی از امروز

اعزام زائران ایرانی به حج عمره قرار بود پس از ۹ سال وقفه، پارسال ازسرگرفته شود، که به علت صادر نشدن مجوز پرواز به تعویق افتاده است.

سلیمی مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: اعزام زائران از امروز آغاز می‌شود به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: از استان قزوین یک کاروان ۸۰۵ نفره پنجم اردیبهشت اعزام می‌شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • اعزام زائران خانه خدا به سرزمین وحی از امروز
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود
  • پایان ماه عسل برخی سازمان‌ها در سفرهای خارجی
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد