Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@21:36:41 GMT

خبر خوش وزیر برای حق‌التدریسی ها

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۵۲۹

خبر خوش وزیر برای حق‌التدریسی ها

خبرگزاری تسنیم: محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی در جمع خبرنگاران اظهار‌کرد: با توجه به پرداخت مطالبات فرهنگیان واژه معوقات مفهوم چندانی ندارد و هم‌اکنون فقط عده‌ای از نیروهای حق التدریس مقداری از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند که آن هم پرداخت می‌شود.

وی افزود: تقویت مدارس دولتی از اولویت‌های آموزش و پرورش است و پس از انقلاب اسلامی فرصت‌های خوبی برای توسعه مدارس دولتی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادها در سخنانی گفت: پیشرفت و تعالی فصل مشترک همه جوامع است البته ممکن است الگو‌ها و تلقی از پیشرفت متفاوت باشد، اما در اینکه همه در جستجوی تعالی هستند، تردیدی نیست.

وی ادامه داد: پیشرفت هر جامعه با هر آرمان و مقصدی نیازمند سرمایه انسانی، مالی و تکنولوژی است کشور‌ها می‌توانند سرمایه مالی و تکنولوژی را از دیگران وام بگیرند، اما سرمایه انسانی بی‌بدیل‌ترین سرمایه جامعه است.کشور‌های بسیاری با توانمندی مالی داریم اما به دلیل کاستی نیروی انسانی قادر به بهره وری نیستند، برخورداری از سرمایه انسانی توانمند از شاخص‌های اصلی بهره‌وری است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشرفت مبتنی بر سرمایه زیاد پایدار نیست، تصریح کرد: پیشرفتی که مبتنی بر نیروی انسانی باشد، پیشرفتی والاست، آنچه در اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌کنیم روح کلی آن افزایش توانمندی ملی است و دستیابی به حدی از صلاحیت‌هاست تا جامعه روی پای خودش بایستد.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی هسته اصلی پیشرفت کشور است، ادامه داد: حال خوب المپیادها ناشی از حال خوب دانش‌آموزان المپیادی‌ است اما این به معنای نفی مشکلات نیست.

حاجی میرزایی بیان‌کرد: وطن فصل مشترک همه ما برای سرافرازی است، بیشترین آمال جامعه ما بر دوش توانمندترین‌ها و آگاه ترین‌‌هاست. توفیقات خوبی در حوزه علم داشتیم، در تجاری‌سازی و تولید ثروت از اختراعات با مشکلاتی مواجه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این زنجیره را باید کامل کرد و یکی از مسائل کلیدی سند تحول بنیادین استفاده از ظرفیت های تعلیم و تربیت در بهبود مسائل جامعه است.

وی بر تقویت علوم انسانی تاکید و اظهار‌کرد: بخشی از مشکلات جامعه ناشی از کاستی در علوم انسانی است، سازمان استعدادهای درخشان هم باید فصل بلندی برای توسعه علوم انسانی در میان نخبگان ایجاد کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: از مسئول این سازمان می‌خواهم در چهارچوب برنامه راهبردی نخبگان، برنامه‌ای را ظرف دو ماه برای حمایت قاطعانه از نخبگان و صاحبان اندیشه در آموزش و پرورش تهیه کنند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش حق التدریسی ها معوقات معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه تربیت معلم ادای یک امانت مهم است؛ گفت: دانش آموزان ارزشمندترین سرمایه خانواده‌ها و بزرگترین گنج آینده کشور اند لذا مهمترین دغدغه ما تربیت معلم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این جهت است که آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از آن است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: سال گذشته ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده شد و طبق برنامه هفتم توسعه سالانه ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه افزوده خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر اینکه قانون باید اجرا شود؛ گفت: قانون هم می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • توجه به آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری برای کشور است
  • فیلم/ واکنش وزیر آموزش و پرورش به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی
  • وزیر آموزش و پرورش لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را تکذیب کرد
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است